Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 feb 2020 19:51

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Ha Pedro, nee, dan is er meer aan de hand met je audio routing. Kun je misschien je oude instellingen terug krijgen met een back-up van HW4?

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 04 feb 2020 20:30

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

HW4 is helemaal weg ,Josq
Mijn vriend Martinus die komt mij morgen avond ermee helpen .
Misschien dat we eruit komen
Bedankt voor je reactie
Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 04 feb 2020 22:21

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Zorg dat jij een bakkie leut voor mij hebt Pedro...zal jij eens zien , aan het eind van de avond loopt'ie weer als een kievit :D

De Hauptwerk computer bedoel ik....

Groetjes,
HauptwerkMart
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 05 feb 2020 00:08

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Ja,misschien nog een bbbbborrelje erbij.
Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 05 feb 2020 03:41

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

..Sjonge ;)
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 feb 2020 14:49

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

pedro schreef:Ja,misschien nog een bbbbborrelje erbij.


Drankorgel V5 krijg je dan :lol: :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 05 feb 2020 16:28

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Jaaaaaaaaaaaa :cry:
Misschien wordt het wel een nieuwe HW6

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 08 feb 2020 13:36

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Ik heb gisteren HW5 geïnstalleerd, het is goed te doen.

In HW4 werkte ik met reaper en had ik 12 groepen aangemaakt, 3 manualen, 1 pedaal en dat 3 keer, front, middle en rear.

Voor zover ik HW5 begrijp kan dat nu niet, en kan je maar maar 8 groepen maken per preset.
Klopt dit of het het nog wel mogelijk om 12 groepen aan te maken en door te linken naar Reaper ?

Gr. Hans

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 08 feb 2020 14:22

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

In Hauptwerk kun je maar liefst 1024 groepen aanmaken... Ook zijn er 1024 primaire bussen waarvandaan je audio kunt doorsturen naar de kanalen van je geluidskaart of DAW (zoals Reaper).

Maar als het gaat om doorsturen naar Reaper dan ben je ook afhankelijk van Rearoute of de VST-link en die zijn volgens mij beperkt tot respectievelijk 16 en 32 kanalen.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 08 feb 2020 14:38

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Hoi Jos,

Klopt. Maar ik kan vanuit HW alleen via de master-bus naar Reaper en dan ben je beperkt tot 8 kanalen.
Of het moet ook mogelijk zijn om vanaf de primaire-bus naar Reaper te gaan. Ik zie daar geen mogelijkheid of ik kijk er over heen.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 08 feb 2020 14:52

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Ha Hans, dat is gek. Bij mij zijn de VST danwel de Rearoute-kanalen gewoon beschikbaar bij de primary bussen (audio-mixer scherm, links omlaag scrollen, advanced items uitklappen, primary bus selecteren, dan rechts op het scherm bij "audio output (device) channel(s)" het juiste (stereo)kanaal kiezen, en tenslotte zorgen dat ook de rest van de routing klopt)

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 08 feb 2020 15:07

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Ik ga dat straks even bekijken, ik dacht slim te zijn en HW te resetten naar de standaard instellingen.
Kan al de samples opnieuw laden :(

En kreeg na de reset en melding van AVX2. Eerder niet gehad.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 08 feb 2020 16:20

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

josq schreef:Ha Hans, dat is gek. Bij mij zijn de VST danwel de Rearoute-kanalen gewoon beschikbaar bij de primary bussen (audio-mixer scherm, links omlaag scrollen, advanced items uitklappen, primary bus selecteren, dan rechts op het scherm bij "audio output (device) channel(s)" het juiste (stereo)kanaal kiezen, en tenslotte zorgen dat ook de rest van de routing klopt)


Ik heb het gevonden, zijn inderdaad beschikbaar. Nu nog even puzzelen hoe het precies zit. Als dat goed staat is alles weer zoals het was :)

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 08 feb 2020 23:10

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Hoi Jos,

Het is gelukt en alles draait weer naar wens. Bedankt !
De audio instellingen zijn wel even lastig maar ik vind nu al het voordeel dat je kan wijzigen zonder dat je je samples opnieuw moet laden. In HW4 was dat wel het geval als je een wijziging aanbracht in de audio groepen.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 23 feb 2020 18:36

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Evert jan bedankt inderdaad de instellingen zoals door je zijn aangegeven werken !
Je schema / stappenplan klopt 100%

Ik heb conf. 3 en mixer preset 1 hiervoor gebruikt.

Nu wil ik een stapje verder,

In conf. 3 kan ik 8 mixer presets gebruiken.
Deze wil ik eerst alle 8 voorzien van mijn basis instellingen ( welke nu staan in preset 1 ) en die dan weer voorzien van 8 verschillende IR's

Dus preset 2 is dan bijvoorbeeld plus IR Caen preset 3 is dan bijvoorbeeld plus IR st max enz enz

Mijn vraag is, hoe kan ik eerst mijn instellingen ( welke nu goed zijn ) kopiëren naar preset 2 tm 8 ?
Als dit lukt kan ik aan de slag om per preset een IR instelling op te slaan...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 feb 2020 22:51

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Frans

Je gebruikt nu dus geen HW + Reaper incl. IR's (zoals beschreven staat in viewtopic.php?p=44442#p44442 ) meer, maar een IR in HW en dat gekoppeld aan een audiokanaal van je geluidskaart. Reaper is dan exit.

Je kunt de configuratie voor de andere presets in HW op 2 manieren overnemen.
1) rechtstreeks hacken in Config3-GeneralSettings\Config.Config_Hauptwerk_xml
Niet voor iedereen weggelegd. En je krijgt net zoals in het scherm meer dan 8000 regels te zien voor de audiomixer

2) als je hebt opgeschreven hoe je het bij preset 1 gedaan hebt, bij de andere presets opnieuw uitvoeren.
Normaal kun je in het linkerschermdeel overeenkomstige regels in de verschillende presets selecteren (net zoals je bijv. bij de registers doet) en dan rechts de betreffende instelling maken voor al die geselecteerde items. Maar omdat de primary bus 8192 regels bevat, is dit niet te doen (bij mastermixbussen gaat dat wel; dat past op 1 scherm). Daarom moet je elke preset afzonderlijk instellen. Helaas...

Tzt komt er een copy tool in HW waarbij je de audiomixeronderdelen kunt kopiëren. Maar daar was geen tijd meer voor om dat te maken (bron: Martin Dyde).

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 23 feb 2020 23:07

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Evert Jan bedankt;

Reaper werkt en ik kan IR's inzetten.
Nu ik met je hulp het voor elkaar heb gekregen de audio instellingen aan de praat te krijgen zonder Reaper ben
ik gaan proberen om IR zonder Reaper toe te voegen.
Dit is gelukt alleen moet ik wanneer ik de instelling wil behouden deze opslaan in preset 1 ( en eigenlijk wil ik die
origineel houden ) Dus vandaar dat ik de overige presets ook wil gaan gebruiken.

Mijn inziens kan ik alleen preset 1 wijzigen wanneer een orgel is ingeladen...
Of kan in na het opstaren HW ergens preset 2 selecteren en die dan gaan instellen zoals ik preset1 ook heb gedaan ?
Ik weet nu hoe dat moet...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 feb 2020 23:11

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Je kunt elke preset aanpassen.
Je hoeft daarvoor NIET eerst de preset zelf in te stellen (via menu Organ settings | Organ preferences | tabblad Mixer preset).
Als je de audiomixer scherm bekijkt, dan staan daar ALLE presets in (linkerkant van het scherm). Je kunt ze dus zo programmeren/instellen.
En omdat audiomixer in menu Generals staat, hoef je hiervoor helemaal geen orgel te laden.

Als je een orgel geladen hebt, en je kiest een bepaalde (geprogrammeerde) preset uit die 8, dan wordt die waarde opgeslagen in de Organ settings en de volgende keer bij laden van dat orgel automatisch ingesteld.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 23 feb 2020 23:30

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

oke ik ga dit morgen zo proberen.

HG Frans
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 apr 2020 20:34

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Sinds kort ben ik ook over naar Hauptwerk V en heb wat met de audio zitten stoeien . Met behulp van het geweldige boek van Evert-Jan heb ik bijna alles aan de praat gekregen. Ik heb een Behringer geluidskaart en gebruik Hauptwerk VST voor reaper. Ik heb zes kanalen met 6 aktieve speakers en op de SPDIF heb ik mijn versterker aangesloten voor de rear.
In de audioconfiguratie heb ik als audio device gekozen voor de Hauptwerk VST link.
Op deze manier werken alle kanalen behalve de SPDIF output. Zodra ik als audio device kies voor de Behringer SPDIF werkt mijn rear wel maar de rest niet.
IK HW 4 kon ik per audiogroep de device kiezen en lukte het wel maar hoe krijg ik dit in HW 5 voor elkaar?

Groet,
Bram

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 apr 2020 22:22

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Bram

Meerdere audiodevices instellen is in HW5 niet meer mogelijk. Je kunt dus maar 1 device instellen: of Reaper of de Behringer. Dit komt door de nieuwe audio-engine, die in HW5 zit.
Waarom stuur je die Behringer niet aan vanuit Reaper? (dus van HW een extra VST kanaal richting Reaper)
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 apr 2020 22:56

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Evert-Jan schreef:Bram

Meerdere audiodevices instellen is in HW5 niet meer mogelijk. Je kunt dus maar 1 device instellen: of Reaper of de Behringer. Dit komt door de nieuwe audio-engine, die in HW5 zit.
Waarom stuur je die Behringer niet aan vanuit Reaper? (dus van HW een extra VST kanaal richting Reaper)



Heb ik geprobeerd Evert-Jan, kanaal 7 en 8 op dezelfde manier als de andere kanalen, maar dat werkt niet.
Moet ik dat misschien op een andere manier doen?

Gr. Bram

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 apr 2020 23:18

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Klopt, even vergeten. Reaper heeft een zelfde engine als HW5. En ook Reaper kan maar 1 device aanspreken.

Je zou dan ASIO4ALL kunnen installeren. Dat is dan het device.
In ASIO4ALL kun je je geluidskaart en SPDIF kunnen instellen.
(Is SPDIF geen onderdeel van de geluidskaart? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen als 'afzonderlijke geluidskaart' naast je gewone geluidskaart?)
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 apr 2020 23:34

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Evert-Jan schreef:Klopt, even vergeten. Reaper heeft een zelfde engine als HW5. En ook Reaper kan maar 1 device aanspreken.

Je zou dan ASIO4ALL kunnen installeren. Dat is dan het device.
In ASIO4ALL kun je je geluidskaart en SPDIF kunnen instellen.
(Is SPDIF geen onderdeel van de geluidskaart? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen als 'afzonderlijke geluidskaart' naast je gewone geluidskaart?)


SPDIF is een uitgang van de geluidskaart. Ik ga het weekend eerst met ASIO4ALL aan de gang.
Bedankt voor de tip.

Groet,
Bram

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 apr 2020 23:37

Re: Hoe werkt de audio(routering) in Hauptwerk 5

Raar, onderdeel van de geluidskaart maar toch een eigen device in HW4/Windows en geen onderdeel van de "overige" geluidskaart.

Welk type is de kaart?
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com