Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Verlichte registers orgel en generaal crescendo

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 17 feb 2019 23:31

Bericht 22 mei 2020 18:04

Verlichte registers orgel en generaal crescendo

Goedendag alen,

Ik heb een vraag, en wel deze. Ik speel met hauptwerk 4 op een Mixtuur orgel met sampelset Tholen.
Nu heb ik een generaal crescendo geprogrammeerd, maar de verlichte registers op het orgel schakelen niet mee.
Dus kan ik niet zien welke registers nu aan staan. wie kan en wil mij helpen hiermee? Alvast hartelijk dank Theo Oevering

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 mei 2020 11:14

Re: Verlichte registers orgel en generaal crescendo

Het Master Crescendo in HW voorziet er niet in om te tonen welke registers in welke stap actief zijn. Je ziet het dus niet op het scherm en ook niet in de registerverlichting op een orgel. Je moet het alleen met het getal in het display, dat de stap weergeeft, doen. Ook sample sets, waar een crescendo is ingebouwd (Doesburg, Görlitz, Billerbeck, enz.) laten niet zien welke registers actief zijn in een bepaalde stap, maar alleen de stand van het crescendopedaal/roller.

Omgekeerd, het 'Active' lampje bij de slider licht op wanneer er door het crescendo daadwerkelijk registers worden aangezet (dus de registers die niet al eerder aanstonden door bijv. een handmatige registratie).

Berichten: 3

Geregistreerd: 17 feb 2019 23:31

Bericht 28 mei 2020 19:20

Re: Verlichte registers orgel en generaal crescendo

Bedankt Evert-Jan voor je info. Al blijft het jammer dat dit niet kan.

Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 30 mei 2020 11:59

Re: Verlichte registers orgel en generaal crescendo

Ik heb mijn spullen bij Sonarte vandaan, en bij mij werkt dit gewoon helemaal, ik kan ook gewoon de registers aan en uit zetten.
Ik werk via de Master Cresc. in menu Registrations.

Berichten: 3

Geregistreerd: 17 feb 2019 23:31

Bericht 29 jun 2020 20:47

Re: Verlichte registers orgel en generaal crescendo

Leo schreef:Ik heb mijn spullen bij Sonarte vandaan, en bij mij werkt dit gewoon helemaal, ik kan ook gewoon de registers aan en uit zetten.
Ik werk via de Master Cresc. in menu Registrations.


Dag Leo, kun je mij beschrijven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Mvg Theo

Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 16 jul 2020 20:28

Re: Verlichte registers orgel en generaal crescendo

Sorry voor mijn late reactie.

We hebben eerst het midi in signaal (vanaf registerknop naar geluidskaart) geprogrammeerd, zodat je op het scherm de register ziet oplichten. Vervolgens het midi out signaal (van geluidskaart naar registerknop verlichting).
Alles volgens bijgeleverde beschrijving.

Als je vervolgens onder 'View' > Large floating control panels (for this organ) > Registration aanklikt krijg je registratie menu.

Onderin staat de Master cresc slider, deze koppel je aan je crescendo-trede.

Naast de cresc slider zie je een venstertje met het aantal crescendo-stappen (bij mij 31), en nog iets verder naar rechts zie je een venstertje met aan elke kant een pijltje (stap omlaag en omhoog), daar kan je per stap de crescendo programmeren.
Volgorde; zet het venstertje op de gewenste stap > registers selecteren > klik op Setter (licht op) > klik op Store > klik nogmaals op Setter.

Ik hoop dat het je lukt.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com