Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 16

Geregistreerd: 22 jan 2018 10:42

Woonplaats: Kootwijkerbroek

Bericht 08 jul 2020 13:18

Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Beste Gert Jan,

Sinds Haupt werk 5, kan ik nergens vinden, om een hoofdtelefoon te installeren, weet u waar ik dit moet en kan doen.

Hoor graag.

Met vriendelijke groet,

Arie de Knegt

Berichten: 16

Geregistreerd: 22 jan 2018 10:42

Woonplaats: Kootwijkerbroek

Bericht 08 jul 2020 13:59

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Mijn excuus,

Het bericht is voor Evert Jan, in plaats van, Gert Jan.

Groet,

Arie de Knegt

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 jul 2020 16:01

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Arie

Ik ga er van uit dat je de standaard HW audio configuratie in HW5 gebruikt.

Het is te vinden in het 'Audio Mixer' scherm (menu General settings | Audio mixer (for adding reverb, ....)
Daar staat Master mix bus 2 'Stereo mix 2 (headphones)'
Afhankelijk welke preset je nu gebruikt moet je de betreffende regel bij preset 1 .. 8 selecteren en dan rechts bij audio output het kanaal van je geluidskaart selecteren, waarop je de hoofdtelefoon hebt aangesloten.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 29 jul 2020 17:52

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Hallo,

Ik heb mijn hoofdtelefoon aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van de geluidskaart, maar volgens mij staat deze speciale hoofdtelefoon uitgang niet in de lijst.
Hoe kan ik dan de speakers makkelijk uitzetten?(de aan/ uit knop is moeilijk bereikbaar) moet ik de hoofdtelefoon aansluiten op een andere uitgang?

Mijn geluidskaart is een steinberg ur44.
Ik kan geen topic vinden wat specifiek op deze vraag antwoord geeft, het gaat denk ik vooral over de geluidskaart die ik moeilijk kan doorgronden...

Mvg. Willem Jan
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jul 2020 21:35

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Er staat nooit in de te selecteren audiokanalen in HW wat de functie is van een bepaald kanaal in je geluidskaart, bijv. subwoofer of koptelefoon e.d.. Daarvoor moet je in HW zelf kiezen welke kanaal van de geluidskaart je wilt gebruiken en vervolgens de kabel die je daar voor gebruikt in het juiste gat stoppen.

Koptelefoonaansluitingen op een geluidskaart staan bijna altijd parallel aan een bepaalde line out van de geluidskaart. Zo ook bij deze UR44.

Uit het User manual:
For connection to a set of headphones. [PHONES 1] outputs the MIX 1 signals. [PHONE 2] outputs the MIX 1 or MIX 2 signals. To select the output signal of the [PHONES 2], refer to “Headphone Area” (page 17) in the section “dspMixFx UR44”

Of te wel, afhankelijk van welke aansluiting je gebruikt kun je de line out 1/2 of (te selecteren in de software) line out 1/2 of 3/4 gebruiken.
Als jij front en rear gebruik kun je dus of front (1/2) of rear (3/4) in de hoofdtelefoon horen.

Wil jij de volledige functionaliteit van het Headphone kanaal van HW gebruiken (dus front en rear in gemixte vorm), dan moet je geluidskaart een extra paar line outs hebben. Daar sluit je dan een hoofdtelefoonversterker op aan en daarop de hoofdtelefoon. En daar stuur je het HW signaal van Master mix bus 2 naar toe.

Gebruik je geen Rear, dan kun je de koptelefoon gewoon in de geluidskaart stoppen en hoor je het frontkanaal.


Je 2e vraag: de line out's kun je niet uitzetten als je de hoofdtelefoon gebruikt. Het gemakkelijkst is om je actieve boxen of de versterker dan uit te zetten. Bij de Action bijv. zijn schakelbare stopcontacten te koop (mechanische schakelaar op een verdeelblok of het klik aan/uit principe)

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 30 jul 2020 14:17

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

bedankt voor de heldere uitleg! ik begrijp het.
mvg. Willem Jan
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 16

Geregistreerd: 22 jan 2018 10:42

Woonplaats: Kootwijkerbroek

Bericht 03 dec 2020 20:48

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Beste Evert Jan,

Nog altijd lukt het me net om mijn hoofdtelefoon te laten werken. Dit is een draadloze dus via bluetooth.
Ik heb het boek Hauptwerk in de praktijk gekocht uitgifte december 2017.
Klopt het dat het hierin anders staat omschreven welke handelingen je moet doen.

Ik heb trouwens HW 5

Hoor graag.

Met vriendelijke groet,

Arie de Knegt


Evert-Jan schreef:Arie

Ik ga er van uit dat je de standaard HW audio configuratie gebruikt.

Het is te vinden in het 'Audio Mixer' scherm (menu General settings | Audio mixer (for adding reverb, ....)
Daar staat Master mix bus 2 'Stereo mix 2 (headphones)'
Afhankelijk welke preset je nu gebruikt moet je de betreffende regel bij preset 1 .. 8 selecteren en dan rechts bij audio output het kanaal van je geluidskaart selecteren, waarop je de hoofdtelefoon hebt aangesloten.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 dec 2020 21:30

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Arie

HW5 is qua audio configuratie geheel anders dan in HW4. Daarvoor is het HW4 boek niet meer te gebruiken; voor de rest wel.

In HW5 is dat voor de koptelefoon gemakkelijker geworden. De "mixdown" is al aangemaakt, alleen het audiokanaal instellen en klaar. Dat had ik in een eerder bericht ook aangegeven.

Probleem: je kunt maar 1 geluidskaart configureren in HW5. In jouw geval dus een ASIO driver naar je geluidskaart. En die geluidskaart zal geen bluetooth tbv je hoofdtelefoon hebben; dus daar stopt het verhaal. Je zou naar een losse hoofdtelefoon versterker met bluetooth kunnen kijken en die aansluiten op de line out van je geluidskaart. Die laatste moet dan wel 2 vrije uitgangen hebben tbv die versterker.
Opmerking: bluetooth geeft wel een kleine vertraging in het geluid. De tijd tussen toets indrukken en het betreffende geluid van een pijp horen wordt iets groter.
De minste latency is als je de aptX Low latency codec (aptX LL, er zijn nl. meerdere smaken) in zowel de hoofdtelefoon als de bluetooth hoofdtelefoon versterker gebruikt.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 23 jun 2021 18:38

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Ook ik probeer m’n koptelefoon aan te sluiten. Ik heb dus een komplete audio 6 geluidskaart. Begrijp ik nu goed dat als ik daar de telefoon inplug gewoon geluid zou moeten hebben ? Ik kan dan kiezen voor 1-2 of 3-4. Of is dit te simpel.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jun 2021 20:52

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Het staat niet in het manual (https://www.bhphotovideo.com/lit_files/374206.pdf). Wel dat je kunt switchen tussen 1/2 en 3/4. Dus dat je dat geluid moet horen. Er staat niet in het manual dat dan geen geluid meer uit line out 1/2 of 3/4 (dus je speakers) komt
Waarom heb je het niet geprobeerd?

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 25 jun 2021 10:17

Re: Hoofdtelefoon hauptwerk 5

Evert-Jan schreef:Het staat niet in het manual (https://www.bhphotovideo.com/lit_files/374206.pdf). Wel dat je kunt switchen tussen 1/2 en 3/4. Dus dat je dat geluid moet horen. Er staat niet in het manual dat dan geen geluid meer uit line out 1/2 of 3/4 (dus je speakers) komt
Waarom heb je het niet geprobeerd?


Beste Evert-Jan,

Het is toch voor een niet techneut vaak even ingewikkelder. 1) zijn er drie mogelijkheden om je hoofdtelefoon in te pluggen. 2) Worden er verschillende instellingen genoemd, zoals hierboven , ofwel via Hauptwerk, ofwel via de geluidskaart. Uiteraard heb ik het geprobeerd, als het geluidsniveau te laag staat hoor je niets -) en ja zet gewoon de versterker uit..... Enfin het is voor elkaar en klinkt prima. Heel fijn in dit appartement, al mis ik dan wel de surround beleving, maar soms kan het ook zonder gelukkig gespeeld worden.

Met dank aan dit schier onuitputtelijke forum, wat altijd wel een oplossing biedt en EJ in het bijzonder.

Hartelijke groet en allemaal weer een fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Albert

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com