Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

General Cancel piston blijft Kromhoorn activeren.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 29 jul 2020 06:58

General Cancel piston blijft Kromhoorn activeren.

Goede morgen forummembers.

Het volgende. Graag wil ik, als HW opgestart is, standaard geen registers geactiveerd hebben. Toch staat altijd de Kromhoorn (Sampleset Rotterdam) en Chamade aan, geactiveerd. Deze kan natuurlijk dan wel uitgeschakeld worden maar blijft na opnieuw opstarten van orgel weer aan. HOE SCHAKEL IK DIT UIT???
Laatst bijgewerkt door PJ Forrest op 04 aug 2020 16:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jul 2020 21:36

Re: General Cancel piston blijft Kromhoorn activeren.

Ik zou van beide registers de MIDI settings via 'MIDI learn' even wissen en niet toekennen aan een knop van je orgel. EN dan nogmaals testen

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 31 jul 2020 21:56

Re: General Cancel piston blijft Kromhoorn activeren.

Evert-Jan schreef:Ik zou van beide registers de MIDI settings via 'MIDI learn' even wissen en niet toekennen aan een knop van je orgel. EN dan nogmaals testen

Huilie huilie, ik moet het nu 3 weken zonder MIJN orgel doen , dus testen laat even op zich wachten. Maar uiteraard boek ik geen vakantie zonder orgel, dus de laatste twee weken zijn wij in een woning MET orgel en piano... sterker nog, meneer is organist en ik neem zijn dienst gewoon over in zijn kerk :)
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 08 aug 2020 05:01

Re: General Cancel piston blijft Kromhoorn activeren.

Evert-Jan schreef:Ik zou van beide registers de MIDI settings via 'MIDI learn' even wissen en niet toekennen aan een knop van je orgel. EN dan nogmaals testen

Goede morgen. We zijn voor 1 nachtje even terug van vakantie. (moest mijn orgel even zien en voelen :o ) en gelijk uw advies gecheckt. Via midi learn alles uitgezet. Wat feitelijk blijft is dat na het opstarten van Rotterdam direct de kromhoorn van rugwerk en ‘chamade aan’ staan geactiveerd zonder dat ik ergens op gedrukt hebt. Lijkt dus ergens ingesteld te staan in HW.

Groeten weer en alvast bedankt voor het meedenken!

PoulJan
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 08 aug 2020 09:49

Re: General Cancel piston blijft Kromhoorn activeren.

Als je rechts klikt op het register en dan adjust MIDI kiest, staat er dan een vinkje bij "Switch defaults to 'on' state?"

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 23 aug 2020 11:50

Re: General Cancel piston blijft Kromhoorn activeren.

josq schreef:Als je rechts klikt op het register en dan adjust MIDI kiest, staat er dan een vinkje bij "Switch defaults to 'on' state?"
top! Opgelost. Dit was inderdaad het geval! Nu niet meer, wederom weer bedankt.. zo blij met jullie allemaal!
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com