Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Afzonderlijk opnemen van Direct, Diffuus en Rear in V

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 16 sep 2020 14:58

Afzonderlijk opnemen van Direct, Diffuus en Rear in V

Weet iemand een simpele manier om in Hauptwerk V het audio op te nemen in de afzonderlijke kanalen Direct, Diffuse en Rear ?

Over het algemeen is om terug te luisteren de Diffuse voldoende en het meest zuiver. Maar soms wil ik achteraf iets Direct en/of iets Rear toevoegen, afhankelijk van de sampleset. Op dit moment maak ik daarom een opname noodgedwongen eerst in Midi, en dan deze midi-opname afspelen met de sliders op de gewenste posities. (Het nadeel van deze methode is dat bij je bij het starten van een opname je uiteindelijk gekozen registratie ineens kwijt bent :o )

Mijn vraag is dus hoe ik 3 afzonderlijke WAV-bestanden krijg bij een audio opname (zoals in HW4), die ik later in de gewenste verhouding kan mixen in Audacity ? Ik kom er met de handleiding van Brett niet goed uit.. (pagina 134/135 en vanaf 184).

WiBo

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 sep 2020 18:06

Re: Afzonderlijk opnemen van Direct, Diffuus en Rear in V

Je kunt in de Audio Mixer bij de bussen, die je aan de kanalen van je geluidskaart gekoppeld hebt, aangeven of die moeten opnemen door het plaatsen van een vinkje bij "Records audio?"
Standaard staat dat vinkje alleen bij Stereo mix bus 1. Dat moet je weghalen, omdat in deze bus in de standaard HW configuratie alle kanalen in 1 WAV file worden opgenomen.
In jouw geval moet je dus 3 audiogroepen maken, en de Direct-, Diffuus- en Rear-registers elk naar zijn eigen groep sturen.

WiBo schreef:(Het nadeel van deze methode is dat bij je bij het starten van een opname je uiteindelijk gekozen registratie ineens kwijt bent

Je moet eerst de opname starten en daarna de registers e.d. selecteren. Anders kunnen de registers niet door de HW MIDI recorder worden opgenomen. Deze "ziet" namelijk alleen een wijziging in de registratie, dus aan- of uitzetten. Daarom reset HW een eventueel aanwezige registratie bij het starten van de recorder.
Je kunt ook een registratie even opslaan in een Master General en deze weer oproepen nadat je de HW MIDI recorder gestart hebt.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 16 sep 2020 21:31

Re: Afzonderlijk opnemen van Direct, Diffuus en Rear in V

'k Dacht dat er ergens een vinkje bij moest..., maar er moet er juist eentje weg begrijp ik :-)

Ga ik zo proberen. Dankje !

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 16 sep 2020 21:58

Re: Afzonderlijk opnemen van Direct, Diffuus en Rear in V

Eentje weg (die van de mixdown), drie erbij.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com