Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sample-set specifieke IR

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 559

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 14 nov 2020 21:12

Sample-set specifieke IR

Is het mogelijk in Hauptwerk een IR te koppelen aan een sample-set, maar zo dat die IR aan die sample-set gekoppeld is. Dus als ik een andere sample-set laad dat dan de IR op None staat? Ik heb bijvoorbeeld de Aristide sampele set en om die beter te laten klinken zoals het orgininele orgel gebruik ik de Omni 11m, 2.9s IR. Maar als ik de volgende dag bijvoorbeeld het SAonnenorgel laad, dan klinkt die zo wollig en blijt de IR nog op Omni 11m, 2.9s.

Is dit in Hauptwerk 5 in te stellen? Bedankt voor je reactie
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 40

Geregistreerd: 11 maart 2020 14:41

Bericht 14 nov 2020 22:21

Re: Sample-set specifieke IR

Dat zou ik ook graag willen. Een IR zou bij het orgel moeten horen. Helaas is dat niet het geval en is het een globale setting...

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 15 nov 2020 10:11

Re: Sample-set specifieke IR

Fred geeft aan een specifieke IR toe te passen.
In HW 5 kun je IR toevoegen.
Zijn er forumleden welke een specifieke IR bij een bepaalde Sampleset
erg mooi vinden ? ikzelf ben hiermee ook aan het experimenteren.
Bijvoorbeeld Freiberg ?

Hg Frans

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 nov 2020 20:06

Re: Sample-set specifieke IR

Hoewel IR een globale configuratie is, kun je wel degelijk per orgel (tot max 7 orgels) een verschillende IR definiëren en de verschillende orgels dmv een Mixerpreset daarop als een default instellen.

Je moet dan in de AudioMixer (General settings | Audio mixer (for adding reverb, ....)) "Mxr prst 2" ... "Mxr prst 8" gaan gebruiken. Mxr prst 1 / Preset 1 zou je moeten reserveren/houden voor de orgels zonder een IR. Preset 2 .. 8 moet je inrichten en bij elk een gewenste IR toekennen.
Leg op papier een lijstje aan welke IR bij welke preset gedefinieerd is; anders moet je dat steeds in HW opzoeken in dit scherm.

Vervolgens kan bij elk orgel uit 1 van de 8 presets gekozen worden: nr 1 is zonder IR, nr. 2 ..8 is met IR. Het nummer van de preset kan ingesteld worden via Organ settings | Organ preferences tabblad Audio mixer preset. De eenmaal gekozen preset wordt bij de instellingen van het geladen orgel opgeslagen en is de volgende keer na het laden van dat direct actief.

Wil je nog meer verschillende IR's bij de verschillende orgels gebruiken (elk orgel zijn eigen IR), dan moet je HWconfig1, 2, en 3 gaan gebruiken.
Alternatief: je kunt ook bij eenzelfde IR steeds een andere nagalmlengte instellen via de schuif op het Audio mixer Large panel (View | Large floating control panels | Audio Mixer). De stand van die schuif (en dus de galmlengte) kan bij elk orgel anders zijn en wordt ook bij de orgelinstellingen opgeslagen. Bij een volgende keer laden staat de schuif weer op die waarde.
Staat de schuif op 0, dan wordt er in zijn geheel geen galm toegevoegd.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com