Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Installatieprobleem hauptwerk 4

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 18 nov 2020 22:36

Installatieprobleem hauptwerk 4

ik heb eenvraag... ik krijg hauptwerk 4 nie meer geinstalleerd.. krijg error melding. en weet niet hoe dit op te lossen.gingvroeger zonder problemen...wie kanhelpen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2020 23:38

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Het is interessant te weten welke foutmelding op het scherm staat (vergelijk het met mijn auto wil niet starten zonder verdere info te geven over te branden lampjes, enz.).
Maak een schermafdruk/foto van die foutmelding en plaats die in je reactie.
Verder: draait jouw PC Windows/MacOS, welke versie en welke geluidskaart is op de PC aangesloten?

Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 19 nov 2020 23:01

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

iswindows7

Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 19 nov 2020 23:04

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

bericht is: some installation files are corrupt pleas download a fresh copy and retry the installation....ander bericht is checksum error in disk 1/ inst data/VM/autoinstall.compPkg_hauptwerk_rar unexpected end of archive...
ik gebruik windows7 32 installatie was altijd probleemloos...foto bijvoegen lukt niet..is voor laptop met 8 ram geheugen... gebruik externe geluidskaart sweex..

Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 19 nov 2020 23:05

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

was nog niet op de hoogte van nieuwe hauptwerk 5....die is te moeilijk voor installeren. ben niet technisch en computer is te moeilijk om dit tedoen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 nov 2020 23:13

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Je HW installatiebestand is corrupt geraakt.

Ik stuur je een PM over hoe verder te gaan/dit op te lossen is.

En vandaag is HW6 uitgekomen, maar laat je niet opjutten naar een hogere versie (dat vereist in jouw geval ook een Windows 64 bits versie). Het gaat om je eigen speelplezier.

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 20 nov 2020 11:37

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Eigen speelplezier een mooi woord maar als ik nu alles lees over HW 5 Nu weer 6 ben ik bang dat je meer achter je pc
orgel zit dan achter het klavier, niet dat ik niet voor verbetering ben maar het kan ook doorslaan.
VEEL SPEEL PLEZIER :lol: :lol:
groeten Dick

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 nov 2020 22:58

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

dickgerda schreef:Eigen speelplezier een mooi woord maar als ik nu alles lees over HW 5 Nu weer 6 ben ik bang dat je meer achter je pc
orgel zit dan achter het klavier, niet dat ik niet voor verbetering ben maar het kan ook doorslaan.
VEEL SPEEL PLEZIER :lol: :lol:
groeten Dick


Ach Dick de engelse hebben geen verschil een computer toetsenbord = een Keyboard, en een orgel klavier = een Keyboard :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 22 nov 2020 00:17

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

installatie is gelukt.bedankt.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 28 jan 2021 20:31

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Beste forumleden,

Bij de installatie in mijn nieuwe computer liep ik tegen een midi-probleem aan dat - ook na lang zoeken -niet opgelost werd . Evert-Jan adviseerde mij om een back up van de oude computer te gebruiken om zo de problemen hopelijk opgelost te krijgen.

Dat heb ik ook gedaan en daarna alle fysieke instellingen en koppelingen aangebracht.
Bij het activeren van de registers in het scherm Auto-detecting MIDI settings kreeg ik voor de back up het scherm zoals beschreven op blz. 89 in het boek van Evert- Jan, dus met één hokje voor een vinkje.
Tot mijn verbazing kreeg ik na de back up in dit scherm ook een regel voor send matching MIDI output.
Die werd automatisch aangevinkt en nadien kwamen de eerdere problemen niet mee terug en reageerde de fysieke registers ook goed met aan/uit.
De uitleg die Evert Jan geeft in de één na laatste alinea op die blz. over bijzondere situaties, gaat bij mijn orgel niet op omdat het een merkloos orgel is.

Ik ben benieuwd of dit herkenbaar is en hoe het komt dat er dus verschillende info verstuurd kan/moet worden.
groet,
JanZ
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 28 jan 2021 20:34

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Beste forumleden,

Bij de installatie in mijn nieuwe computer liep ik tegen een midi-probleem aan dat - ook na lang zoeken -niet opgelost werd . Evert-Jan adviseerde mij om een back up van de oude computer te gebruiken om zo de problemen hopelijk opgelost te krijgen.

Dat heb ik ook gedaan en daarna alle fysieke instellingen en koppelingen aangebracht.
Bij het activeren van de registers in het scherm Auto-detecting MIDI settings kreeg ik voor de back up het scherm zoals beschreven op blz. 89 in het boek van Evert- Jan, dus met één hokje voor een vinkje.
Tot mijn verbazing kreeg ik na de back up in dit scherm ook een regel voor send matching MIDI output.
Die werd automatisch aangevinkt en nadien kwamen de eerdere problemen niet mee terug en reageerde de fysieke registers ook goed met aan/uit.
De uitleg die Evert Jan geeft in de één na laatste alinea op die blz. over bijzondere situaties, gaat bij mijn orgel niet op omdat het een merkloos orgel is.

Ik ben benieuwd of dit herkenbaar is en hoe het komt dat er dus verschillende info verstuurd kan/moet worden.
groet,
JanZ

vorige fot was verkeerd.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2021 23:32

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Uit bovenstaande concludeer ik dat het nu goed werkt en is het alleen een vraag hoe je data (bijv. registerlampje aan) naar je orgel kan sturen.

Dat kan in het tabje "Primary output" in het scherm Organ settings | Organ Stop/Coupler/Tremulant Switches and Pistons/Buttons
De inhoud van die data is afhankelijk van je orgel.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 30 jan 2021 12:20

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Evert-Jan,

Ik heb nog even gewacht om te reageren op jouw reactie, om zeker te weten dat alles goed blijft gaan.
Dat lijkt nu ook het geval. De terugkoppeling naar het fysieke orgel was gelijk weer hersteld toen ik na de back up de activering van de registers weer had gedaan.

Het afregelen van de versterker op de externe kaart heeft wel veel correcties betekend voordat het geluid me weer goed klonk.

Het enige wat nu nog niet werkt is het laden van R'dam in het complete bestand. Met de oude computer had ik slechts een beperkt aantal registers geladen.
Nu zou ik graag het volledige bestand in kunnen zetten, maar dat gebeurt toch niet nadat ik de instellingen zoals jij beschrijft op blz. 73 heb aangebracht.
De instellingen zoals die voorheen er waren worden dus niet aangevuld met de overige mogelijkheden.
Bovendien blijft er nog heel veel free GB over als alles geladen is, waarmee er toch nog iets niet goed is gegaan.
Dus er moet toch nog iets anders worden ingesteld, dat ik nog niet gevonden heb.

groet,

Janz

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 jan 2021 12:55

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Jan

je moet alle front registers selecteren, dan rechts de instellingen maken die je wilt (bijv. 20 bits e.d. ; blz. 71 e.v.). Dit gaat in het rechterdeel van het scherm naar 'Audio output group' Main (of Front als je dat zo genoemd hebt). En als je surround hebt, dan vervolgens alle Rear registers selecteren en die naar Audio group Rear sturen (blz. 76). Heb je geen Surround, dan moet je dat voor de Rear registers bij "Rank enabled?" op No zetten (blz. 77).

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 30 jan 2021 14:50

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Rotterdam kent alleen maar main output

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 jan 2021 17:25

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Rotterdam is Surround.
Maar jij hebt dan geen surround omgeving, dus moet je de rear registers dus NIET laden; "Rank enabled?" op No zetten (blz. 77).

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 02 feb 2021 22:27

problemen met installatie Komplete Audio 6

Ik heb de registers geactiveerd zoals voorgeschreven, alleen is er geen signaal terug om de registers te deactiveren.
Dat gebeurt dus niet en de verlichting blijft ook aan.
Dat is ook het geval als ik een ander sample wil laden. De ingestelde pre-set instelling gaat niet uit zoals voorheen wel het geval was.
Ik heb de instellingen zoals op blz. 90 staan toegepast

Kun je me daarbij nog raden?

groet,
Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 feb 2021 22:57

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

(Ik heb je bericht verplaatst naar het topic waar het over de lampjes in de registers gaat. Dit heeft niets met surround probleem van doen).

Toen je de backup had terug had gezet, werkte het. Zie hierboven bij viewtopic.php?p=47221#p47221
De instellingen zoals op blz. 90 genoemd, hoef je dan toch niet meer te kijken? Het was werkend !!

Ik snap er eerlijk gezegd niets meer van waarom het nu niet meer werkt. Wat heb je aan instellingen aangepast (behalve de dingen die je hebt aangepast om surround werkend te maken)?

Zet anders de backup opnieuw terug en controleer op MIDI IN/OUT ports op het tabblad MIDI OUT een vinkje staat bij je geluidskaart. Test nu of de registerlampjes aan-uit gaan. Lees de berichten hierboven ook nog even door.

Maak daarna surround in orde en kom niet meer aan MIDI zaken en de registerinstellingen.
Maar misschien heeft iemand anders een beter idee.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 03 feb 2021 22:26

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Dag Evert-Jan,

Na alle vragen die ik de afgelopen dagen op je afgevuurd heb en de wisselende successen die ik meldde, kan ik me voorstellen dat je mijn spoor bijster bent geraakt.

Gelukkig kan ik je melden dat nu alles toch werkt zoals het moet!
De oorzaak bleek een enkel vinkje teveel bij toggle in het auto-detectiescherm voor de registeractivering.
Dat zelfde scherm waar het eerst ook mis ging, maar toen omdat er een vinkje te weinig stond.

Je vraagt je af waarom ik niet bij de back up gebleven zou zijn.
Dat ben ik toch wel maar bij het laden van nieuwe samples had die back up natuurlijk geen betekenis.
En daarbij ging het mis, kennelijk heb ik niet gezien dat bij het 1e register er dan 2 vinkjes actief worden.
Nadat ik opnieuw het register ging laden ontdekte ik dat, toen die verwijderd was ging het bij de volgende registers vanzelf goed.
Dus nadat het volledige sample goed werkte heb ik een nieuwe back up gemaakt en daarmee kan ik evt. toekomstige situaties weer opvangen.

Daarmee sluit ik een hele zoektocht naar het enigszins kunnen begrijpen van Hauptwerk-instellingen af, met grote dank aan jou je ondersteuning en de onmisbare gegevens die je in je boek hebt verzameld.

groet,
Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 feb 2021 23:37

Re: Installatieprobleem hauptwerk 4

Je had niet geschreven dat het om een nieuw orgel ging.
Vandaar mijn opmerking over HW-backup terugzetten.

Goed, je kunt nu al je orgels bespelen en je hebt een hoop over HW geleerd..... ;)

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com