Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW 6

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 19 nov 2020 11:35

HW 6

ik heb in m'n arm geknepen... maar het is echt: versie 6 van hauptwerk.
https://www.hauptwerk.com/hauptwerk-6-released/
Avatar gebruiker

Berichten: 559

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 19 nov 2020 11:54

Re: HW 6

Ja, maar voor mij nog onduidelijk over de prijs. $599 voor een update lijkt me erg veel geld, gezien de volle prijs destijds van HW 4 en de upgrade prijs naar HW5
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 19 nov 2020 11:59

Re: HW 6

FredM schreef:Ja, maar voor mij nog onduidelijk over de prijs. $599 voor een update lijkt me erg veel geld, gezien de volle prijs destijds van HW 4 en de upgrade prijs naar HW5


Een upgrade van 5 naar 6 kost $99.

hpw

Berichten: 124

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 19 nov 2020 12:18

Re: HW 6

Moesten we lange tijd wachten op een major release (van 4 > 5), is er nu al weer een major release (5 > 6) !

Wat ik opmerkelijk vind:
* Ik heb geen mail ontvangen met deze aankondiging, terwijl ik wel Hauptwerk 5 heb aangeschaft. Of deze mail moet in mijn spam terecht zijn gekomen.
* Geen vermelding over hoelang je voor $99 kan upgraden.

Verder zou ik graag een vergelijking zien tussen 5 en 6 en dan bepalen of upgraden op dit moment zinvol is of niet.

Groet, Hubèrt
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 19 nov 2020 12:26

Re: HW 6

Ik vind dit nog steeds een slechte grap.

Matthias
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 nov 2020 12:40

Re: HW 6

is Brett doorgedraaid soms, dit kun je toch niet maken na een jaar knutselen om HW 5 eindelijk goed te krijgen

en hij staat al klaar.
https://www.hauptwerk.com/win/

zal hem even binnenvissen , kijken wat het is. kan het wel even onder W10 gooien voor te proberen
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 19 nov 2020 14:00

Re: HW 6

Misschien staat Brett's kalender rond 1 april.
Of hij heeft zo lekker verdiend aan 5 dat hij 6 ook maar lanceert. :roll:
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 nov 2020 14:16

Re: HW 6

Nu hij draait bij mij , even vlug op W10 gezet, staat los van W7 nu binnen 5 minuten hoppa geluid en speeld
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 19 nov 2020 14:19

Re: HW 6

Bucanier schreef:Nu hij draait bij mij , even vlug op W10 gezet, staat los van W7 nu binnen 5 minuten hoppa geluid en speeld


Zijn er zoveel extra gadgets toegevoegd Henk, of is die IR-functie uitgebouwd, kun je dat zien?
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 19 nov 2020 14:19

Re: HW 6

Henk wat ben je weer een geluksvogel.. bij mij niet LOL
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 nov 2020 14:29

Re: HW 6

Harm schreef:
Bucanier schreef:Nu hij draait bij mij , even vlug op W10 gezet, staat los van W7 nu binnen 5 minuten hoppa geluid en speeld


Zijn er zoveel extra gadgets toegevoegd Henk, of is die IR-functie uitgebouwd, kun je dat zien?


Ir is toegevoegd, en dat werkt ook. en van wat die leuke dingetjes
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 nov 2020 11:07

Re: HW 6

Ik las op het Engelstalige forum dat er een optie is om de geluidskwaliteit verder te verbeteren maar dat gaat wel ten koste van de polyphonie.
Kan dus alleen als je een zware pc hebt draaien.
Heeft iemand dit al uitgeprobeert?

Gr Jan

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 20 nov 2020 12:20

Re: HW 6

Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 20 nov 2020 12:35

Re: HW 6

Hauptwerk 6.0.0 Release-kennisgeving
6
Wijzigingen in Hauptwerk
Alle releases van Hauptwerk sinds versie 2 zijn cumulatief, dus elk bevat alle wijzigingen ten opzichte van het vorige Hauptwerk
versies. Wijzigingen in versie 4 en eerder worden niet in dit document vermeld, maar zijn te vinden in versie 4.2.1
vrijgavemelding (apart verkrijgbaar) indien nodig.
Veranderingen in versie 6.0.0 boven versie 5.0.1
‘Favoriete’ orgel, combinatieset en wijzigingen in de lijst met temperamenten, plus een nieuw ‘menu met hulpprogramma's’
• Het aantal 'favoriete' orgel, combinatieset en temperament slots is verhoogd van 32 naar
64.
• 'Favoriete' orgel, combinatieset en temperamentlijsten kunnen nu worden bewerkt, zodat het langer nodig is
om een ​​ander item te laden om het opnieuw toe te wijzen aan een bestaand item. (Het is nog steeds nodig om een ​​item te laden
om het in eerste instantie toe te wijzen.) De volgende bewerkingsfuncties zijn beschikbaar voor elk favoriet type:
o "Voeg lege lijst in bij cued" (waarbij ‘cued’ het huidige cued favoriete nummer aangeeft).
o "Lijstitem verwijderen bij cued".
o “Wis (blanco) lijstvermelding bij cued”.
o "Lijstitem kopiëren bij cued".
o "Lijstitem bij cued knippen".
o “Lijstitem plakken (overschrijven) bij cued”.
o “Lijstitem plakken (invoegen) op cued”.
Ze zijn te vinden in de volgende submenu's (die enigszins dienovereenkomstig zijn hernoemd):
o “Orgel | Laad favoriet orgel / bewerk favorietenlijst ”.
o “Registratie | Favoriete combinatieset laden / favorietenlijst bewerken ”.
o “Pitch | Laad favoriet temperament / bewerk favorietenlijst ”.
Alle nieuwe functies kunnen ook worden geactiveerd via MIDI en / of worden toegewezen aan pistonwerkbalkknoppen.
Om echter te voorkomen dat u veel extra MIDI-pistons / -knoppen nodig hebt, zoals bij
favorieten laden / selecteren / toewijzen, is er ook een gelijkwaardige set bewerkingsfuncties voor 'alle soorten'
favorieten.
Daarnaast is er ook een nieuw menusysteem voor 'hulpprogramma-functies', dat minder vaak toegankelijk is
functies (zoals editorfuncties) die kunnen worden geselecteerd en uitgevoerd met slechts drie MIDI-pistons / knoppen
(functiekeuze omhoog / omlaag, geselecteerde functie uitvoeren), waarbij de momenteel geselecteerde functie is
getoond op het computerscherm en / of op MIDI-gestuurde LCD-panelen. Deze nieuwe functies zijn te vinden
op de volgende nieuwe bedieningspanelen:
o "Cued favorieten (alle typen) en menu met hulpprogramma's" groot bedieningspaneel.
o Mini-controlepaneel "Cued-favorieten (alle soorten) lijsteditor".
o Mini-bedieningspaneel “Utility-functies”.
Hauptwerk 6.0.0 Release-kennisgeving
7
Al die 'favorietenlijsteditor (alle typen)' en 'hulpprogramma-functies menu selecteren / uitvoeren'-functies kunnen ook
worden geactiveerd via MIDI-pistons / -knoppen en / of toegewezen aan pistonwerkbalk-pistons, waardoor het
handig mogelijk om favorietenlijsten te bewerken (en / of om andere, minder vaak gebruikte functies te selecteren / uit te voeren)
van 'headless' MIDI-consoles (zonder dat een computerscherm, toetsenbord of muis nodig is). Om te vergemakkelijken
dat de volgende middelen beschikbaar zijn om de relevante informatie weer te geven:
o Een nieuwe "Utility-functies menu cued functienaam" LCD-paneel lijnopmaak.
o Nieuwe UtilityFunctionsMenuCuedFunctionCode en UtilityFunctionsMenuCuedFunctionName MIDI
console status output systeemvariabelen.
Let op: voor de meest gebruiksvriendelijke interface bij het bewerken van favoriete opdrachten (inclusief orgelfavorieten)
via een computertoetsenbord en muis (in tegenstelling tot het gebruik van MIDI-pistons), raden we aan om een ​​orgel te hebben
geladen, zodat alle bedieningspanelen toegankelijk zijn, en vervolgens via bedieningspanelen om
voer de bewerkingen uit, zoals het grote controlepaneel "Cued favorieten (alle typen) en menu met hulpprogramma's",
of de twee "Cued-favorieten (alle typen) ..." mini-bedieningspanelen. (In plaats daarvan is het bewerken van favorieten via de menu's
mogelijk, maar minder handig.)
• Er zijn drie nieuwe algemene voorkeuren om de maximale cued favoriete slotnummers voor de
increment-functies / pistons teruglopen naar 1 (voor orgels, combinatiesets en temperamenten).
• Er is een nieuwe algemene voorkeur (die standaard niet aangevinkt is) “Laatst gebruikte favorieten blijven verlicht indien cued
favoriete nummers veranderd? ”. Indien aangevinkt (voor elk van: orgel, combinatieset en temperament) blijft het laatst geselecteerde / toegewezen 'favoriete' item aangevinkt in het menu (en brandt / aan, als het slot is toegewezen om
direct geactiveerd vanaf een MIDI piston / knop / schakelaar), zelfs als het cued favoriete nummer sindsdien is gewijzigd.
• Er zijn twee nieuwe algemene voorkeuren: "Favoriete combinatiesets automatisch laden wanneer cued?" en "Favoriete temperamenten automatisch laden bij cued?" (beide standaard niet aangevinkt). Indien aangevinkt, favoriete combinatie
sets en / of temperamenten worden automatisch geladen zoals hun cued favoriete nummer is
verhoogd / verlaagd. Let op: op die manier gebruikt, zou u de favoriete combinatiesets kunnen overwegen
gewoon als 'geheugenniveaus', zoals gevonden op sommige echte / digitale orgels, met de increment / decrement pistons
direct het huidige 'geheugenniveau' selecteren.
Combinatiesysteem verandert
• Met de combinatie stepper kan nu een volledig 3-cijferig framenummer worden gecued, met nieuwe 'cue +/- 1', 'cue
xxN
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 21 nov 2020 08:47

Re: HW 6

Je zou toch verwachten dat Bret van zijn avontuur vorig jaar geleden geleerd heeft.... Zijn net de meeste mensen met veel moeite en tijd overgestapt op V5, krijg je dit.

Ik bang dat hij iedereen met een perpetual license toch naar subscription wil krijgen door een release wat eigenlijk een V5.3., V5.4. of iets dergelijks zou moeten heten, toch maar V6 is gaan noemen, zodat hij er weer geld voor gaan vragen. Een slechte zaak. Maar goed hij zal wel moeten, de advanced subscription licentie kost $329 per jaar en men wil daar wel iets voor terug zien lijkt me. Een Advanced perpetual kost $599, dus betaal je bij subscription na 2 jaar al 2x329-599 = $59 meer. En na 3 jaar is dit al opgelopen naar $388 en na 4 jaar al naar $717!

Daarnaast is dit niet een upgrade zoals van V4 naar V5 met veel grote wijzigingen zoals iLok en het opnieuw moeten installeren van al je samplesets etc. Om dit dan een V6 te noemen is alleen vanuit een commercieel oogpunt gedaan en niet technisch.

Ik mag hopen dat de licentie keys voor nieuwe orgels nog wel voor V5 worden uitgegeven en dat daar niet een addertje onder het gras zit, dat dit alleen kan bij V6 of volgend jaar V7...

Kortom ik blijf lekker op V5 zitten en waag me nog niet aan een upgrade.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 21 nov 2020 08:52

Re: HW 6

Ik ben niet de enige die er zo over denkt, een linkje naar het HW forum zelf (wel Engels...):

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=19185
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 21 nov 2020 11:08

Re: HW 6

gkruizenga schreef:Ik ben niet de enige die er zo over denkt, een linkje naar het HW forum zelf (wel Engels...):

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=19185


De degens worden flink gekruist tussen voor- en tegenstanders. Wat mij opvalt is dat voorstanders van deze betaalde update een IT-achtergrond hebben...

De vergelijk die iemand met de loodgieter deed vond ik sterk :lol:

Bij mij werkt Hauptwerk prima. Net een sample gekocht dus ik vind het wel weer even best zo.
Het wordt tijd dat Hauptwerk in 2 richtingen wordt uitgebracht, 1 voor de developers en 1 voor dat wat eenvoudige amateurs, die prima met de bestaande software willen ORGELspelen.

Fijne dag nog.
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 21 nov 2020 14:49

Re: HW 6

Mijn dokter die raadt mij aan om zeker nog een paar maanden te wachten met het overschakelen van H5 naar H6.
Hij zegt dat mijn brein nog niet alles heeft kunnen verwerken van de overgang van H4 naar H5.
Hij merkt dat mijn zenuw gestel al aardig is verzwakt sinds Mei.
Hij zegt hij wil me niet arbeidtongeschikt verklaren.
Groeten

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 nov 2020 16:16

Re: HW 6

Deze release zou eigenlijk 5.1 moeten heten, maar dat gaat moeilijk in Romeinse cijfers. Daarom krijgen we in het vervolg alleen maar release met een "heel" nummer (x) en een bugfix daarop x.0.1.
Dus zet het al vast in je agenda: volgend jaar komt rond 15 nov. versie VII uit (versie V zou op 15 nov. 2019 uitkomen, maar dat mislukte jammerlijk vanwege de website perikelen).

Dan de inhoud van de release: het zou raadzamer geweest zijn, om het Audiomixer scherm ergonomisch beter te maken zodat 1. je niet meer door bijna 10.000 regels hoeft te scrollen en 2. het kopiëren van audioconfiguraties tussen de verschillende presets (nu moet je dat in het ergste geval 8x in dat scherm zelf opnieuw instellen). En dit naast de verbeteringen aan de audio-engine, zoals nu in VI gebeurd zijn. Maar ja, daar kun je geen geld voor vragen omdat het als een 5.1 gezien wordt. Dus worden ineens andere zaken in de update gestopt om dan als VI door te gaan: een major release.
Maar het nadeel als je de verbeteringen in de audio-engine wilt gebruiken, dat dit 50 - 75% van je huidige polyfonie kost en dat de cache file weer groter wordt. En betreffende dat laatste: voor het laden worden nog steeds 5 core's gebruikt. Je kunt dus een NVMe SSD nog steeds niet optimaal gebruiken.

En de communicatie is wat we inmiddels al van MDA gewend zijn. De marketing directeur zit overwerkt thuis :?: ;)

In VI zit 1 ding wat zeer bruikbaar is: globale MIDI instellingen tbv masterknoppen en menufuncties ipv afzonderlijk toekennen in elke sample set. Dus die knoppen van je eigen orgel tbv deze functies hoef je dan maar 1x te koppelen met HW en zijn dan in elk orgel actief. Maar daarvoor moet je eerst alle orgels, waarbij die koppeling nu al is toegepast, laden en daar die MIDI koppeling handmatig ongedaan maken. Beiden kan nl. niet; het ene (per orgel) overruled niet het andere (globale configuratie). Een gemiste kans om dat in VI wel te kunnen.
Floating manuals dan weer niet, dus dat moet nog steeds per orgel geconfigureerd worden en er is ook geen tool in VI gekomen om dat sneller te kunnen doen.
Registers koppelen blijft altijd orgel specifiek omdat dat niet generiek te krijgen is.

En een ander voordeel van VI is dat de setzer nu ook te editten is.

gkruizenga schreef: Maar goed hij zal wel moeten, de advanced subscription licentie kost $329 per jaar en men wil daar wel iets voor terug zien lijkt me. Een Advanced perpetual kost $599, dus betaal je bij subscription na 2 jaar al 2x329-599 = $59 meer. En na 3 jaar is dit al opgelopen naar $388 en na 4 jaar al naar $717!

Niet helemaal correct: Een Advanced perpetual kost $599, en bij het 2e jaar voor de update $99 = $698. Na 3 jaar weer $99 voor een update is $797
Subscription kost na 2 jaar 2x329 = $658 en bij 3 jaar $987
In beide gevallen heb je dan dezelfde HW versie. Het verschil bij 3 jaar is $190, tenzij je niet upgrade. Maar dan heb je HW V versus HW VII.

Voordeel van Perpetual is dat het je eigendom blijft en blijft werken als je niet upgrade, daarbij hopend dat nieuwe sample sets HW5 compatible zijn.
Bij Subscription heb je als je stopt niets meer, behalve de aangeschafte sample sets, waar je dan niets mee kunt, om ze dan maar te verkopen.
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 21 nov 2020 16:59

Re: HW 6

Veel dank voor de gedifferentieerde beoordeling!

Matthias

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 nov 2020 22:46

Re: HW 6

en dit nog…….

je hebt in HW6 de optie om HD geluid te selecteren, terwijl de samplesets zijn zoals ze uitgebracht zijn.

Dus hebben we tot nu toe HW versies gehad die het geluid ook nog eens downgrade?? :lol: :lol: :lol:

en wij maar de portomoney trekken.


Maar goed dat de ruwe samples beter klonken in een editor dan via de HW audio mixer was mij al langer bekend.
Nu is het A public , en mag men ervoor betalen.

rare jongens die USA-ers
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 18

Geregistreerd: 24 okt 2017 17:40

Bericht 22 nov 2020 22:08

Re: HW 6

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 23 nov 2020 09:51

Re: HW 6

Ik heb ook de stap gezet. Een aantal van de MIDI verbeteringen en werking van pistons kwam mij goed uit.

Ook ervaar ik echt een flinke stap vooruit in de geluidskwaliteit! Zeker goed merkbaar bij een plenum. Het klinkt 'doorzichtiger', frisser. Het geluid wordt minder een brij en staat als een huis! Het klinkt dus weer een beetje echter.
Ik heb alleen nog de HD functie gebruikt, nog geen 96KHz, want toen hoorde ik helemaal niets meer ;)

Zie ook:

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=19209
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 23 nov 2020 10:32

Re: HW 6

Cheesecorner schreef:Ik heb ook de stap gezet. Een aantal van de MIDI verbeteringen en werking van pistons kwam mij goed uit.

Ook ervaar ik echt een flinke stap vooruit in de geluidskwaliteit! Zeker goed merkbaar bij een plenum. Het klinkt 'doorzichtiger', frisser. Het geluid wordt minder een brij en staat als een huis! Het klinkt dus weer een beetje echter.
Ik heb alleen nog de HD functie gebruikt, nog geen 96KHz, want toen hoorde ik helemaal niets meer ;)

Zie ook:

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=19209


Goedemorgen Arjan,

Gefeliciteerd met je gelukte upgrade!

Je ervaart een merkbare verbetering in je geluidskwaliteit, al bij het gebruik van 48 kHz rate. Was dit beter waarneembaar als bij de overgang van HW 4 naar 5? Zelf heb ik die audioverbetering nooit echt noemenswaardig ervaren...
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 nov 2020 10:38

Re: HW 6

Cheesecorner schreef:Ik heb alleen nog de HD functie gebruikt, nog geen 96KHz, want toen hoorde ik helemaal niets meer ;)


Dat was mijn ervaring ook.
De oorzaak bleek bij mij in reaper te zitten. Daar kun je in een project ook de sample frequentie instellen.
En als je die aanpast, dan werkt het.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com