Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

5151 fout na Windows Update

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 44

Geregistreerd: 23 dec 2014 01:12

Bericht 17 dec 2020 22:53

5151 fout na Windows Update

Na (vermoedelijk) een Windows Update kreeg ik bij een kennis van mij de foutmelding (in HW6) 5151
"Could not set the sample rate to 48000Hz for ASIO driver ASIO:FCA610 Behringer"
"Please try reboot the PC"

Rebooten helpt niet, maar ik heb via de General Settings de Sample Set (Tholen) wel weer aan de praat gekregen, maar dus NIET op 48000Hz.

Iemand van jullie dit ook gehad?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2020 00:21

Re: 5151 fout na Windows Update

Nijs

als Tholen vroeger wel op 48 kHz werkte, is waarschijnlijk bij de update ook de audiodriver geupdate
Ga naar apparaatbeheer en zoek die driver op (meestal bij Audio in- en uitgang of soortgelijke naamgeving en soms heeft het een eigen entry)
klik met de rechter muisknop op de kaart en ga naar eigenschappen. Op tabblad 'driver' kun je zien welke driver actief is. Is dit Microsoft geworden?
Er is een knop 'Driver terugzetten' (ik heb een Engelstalige Window en daar heet deze 'Roll Back Driver'). Als die niet grijs is, dan kun je daar op klikken waardoor de vorige driver wordt teruggezet. PC resetten en kijken of het dan wel werkt.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com