Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk zonder dongel mogelijk?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 08 jun 2021 16:37

Hauptwerk zonder dongel mogelijk?

Kan iemand mij raden over de volgende vraag:

Is het mogelijk om demo samples die op een CPU zijn geïnstalleerd ook te kunnen gebruiken zonder de Hauptwerk dongel?
Ik heb een oude CPU waarvoor iemand interesse heeft om het fenomeen Hauptwerk te gaan onderzoeken.
Hij zou hiervoor eerst wat ervaring willen opdoen met deze "oude" CPU.

Ik kan nergens zo gauw een antwoord vinden, dus roep ik de hulp in van "technici"
Groet,

JanZ

Berichten: 2

Geregistreerd: 18 feb 2021 12:42

Bericht 08 jun 2021 20:32

Re: Hauptwe?rk zonder dongel mogelijk

Hauptwerk zonder de dongel is zeker mogelijk, dit vereist wel een internet verbinding.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2021 18:08

Re: Hauptwerk zonder dongel mogelijk?

Jan

Waarschijnlijk staat op de oude PC nog HW421. Dan kun je zonder dongle spelen door HW als Free version te gebruiken. Er zit dan een limiet van 1,5 GB RAM voor de sample set.

HW5 kan zonder dongle gebruikt worden, als je iCloud gebruikt (zie Johans reactie). Maar je hebt altijd een geldige HW licentie nodig. Er is geen free version, wel een 7 daagse (gratis) proefperiode. En als je dan iCloud gebruikt, heb je dus geen dongle nodig.
Maar 7 dagen is mi te kort om iemand die nog nooit HW gezien heeft, dit uit te laten proberen.

Alternatief is Grand Orgue. Dat is volledig gratis en onbeperkt qua RAM tbv een sample set. Maar de HW demo versies draaien daar niet op zonder dat er een aangepaste ODF door iemand is gemaakt. Bij Piotr zijn diverse Grand Orgue versies van zijn sample sets gratis te downloaden.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 09 jun 2021 21:11

Re: Hauptwerk zonder dongel mogelijk?

Johan en Evert-Jan bedankt voor jullie reactie.

Inmiddels heeft hij ( geïnteresseerde) afgezien van verdere belangstelling omdat de beperking door het missen van een dongel te groot wordt geacht.

Dus einde verhaal voor deze man. Ik denk dat er niet zoveel belangstelling meer kan zijn zonder dongel, die ik dus heb behouden.

JanZ

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2021 21:29

Re: Hauptwerk zonder dongel mogelijk?

Grand Orgue heeft in het geheel geen dongle nodig.
Alleen zullen de HW sample sets niet direct draaien onder GO. Dan is een aangepaste ODF nodig.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com