Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aanschaf V6

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 22 jun 2021 21:55

Aanschaf V6

Goedenavond orgelliefhebbers,

ik speel al jaren op de free versie van HW4, maar overweeg om de overstap te maken naar HW6.

een paar vraagjes heb ik:
1: Kan ik op deze versie mijn oude geliefde orgels zoals Kdousov, Skratus, Dluga en Romer e.d. ook gewoon installeren?
2: Ik heb een pc met 17 4th generation en 32 Gb ram. Met een SSD van 1 Tb zou dit toch moeten werken?
3: Ik heb een Externe geluidskaart die t.n.t. goed voldoet, daarnaast een mega goede NAD versterker met twee heel behoorlijke boxen. Ik heb hier geen verstand van, maar dit setje heeft ruim 3000 euro gekost...
4: Ik wil ABSOLUUT geen internet op deze pc. Kan ik bij deze versie ook een dongel krijgen of werkt dit anders? Ik heb wel een iLok account...

Dat was het om te beginnen wel even...

PS: mijn "bediening" is een Content D2327. Klein maar dapper...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jun 2021 10:32

Re: Aanschaf V6

Antwoorden op je vragen:
1) alle niet encrypte orgels spelen direct op HW 5 en hoger. Opnieuw installeren hoeft niet. Alle orgels gaan wel automatisch eenmalig door de lange laadroutine. Doe dat dan handmatig en stel dan een hogere sample frequentie in (24 of 20 bit ipv 16 bit) en laad alle registers met alle relkeases en alle loops. Je kan nu immers over de 1,5 GB RAMgrens van de free versie heen.

2) dit gaat wel werken. Alleen als je geheugen zou uitbreiden om sample sets met meer dan 2 kanalen te gaan gebruiken, kan het kritisch worden.

3) als dit met HW4 werkt, werkt dat ook met HW5/6. De ASIO blijft immers ASIO. Alleen als je Windows gaat updaten en de driver voor de geluidskaart is niet beschikbaar voor die Windows versie, dan stopt het. Het werkt dan niet.