Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

vertraging pedaal

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 07 aug 2021 13:24

vertraging pedaal

hallo, is er een mogelijkheid om het pedaal directer te laten reageren, het is bij diverse samples.
klavieren heb ik absoluut geen last van. alles is aangesloten via 1 moederbordje net flatcable.

de buffer in HW staat op 512 , en de buffer in de geluidskaart ook op 512. ik heb een vertraging staan in het venster van HW van 6.1 M/S dat is al heel laag ik draai op 96 Khz.. de klavieren zijn heel direct, alleen mijn pedal dus niet.

is hier een instelling voor nodig, en zo ja waar vind ik die

groetjes henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 aug 2021 18:51

Re: vertraging pedaal

Henk

Pedaal van pijporgels is ook langzamer. Er is meer lucht nodig voor een pijp om geluid te produceren.
Een ander punt: met de snelheid van het geluid en een vertraging van 6,1 msec staat de pedaaltoren op 2,1 m afstand van jou. Bij grote kerkorgels is dat verder weg.

Qua HW/audio: jouw subwoofer heeft meer energie nodig om de conus dusdanig uit te laten slaan om een 16 of 32 voet te kunnen laten horen.

Het beste kun je vertraging van het pedaal t.o.v. de klavieren testen met een 4 voet op het pedaal. Een 4 voet omdat je het pedaal meestal op het laagste octaaf bespeelt en bij de klavieren met een 8 voet zeker een octaaf hoger.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 08 aug 2021 00:34

Re: vertraging pedaal

Evert-Jan schreef:Henk

Pedaal van pijporgels is ook langzamer. Er is meer lucht nodig voor een pijp om geluid te produceren.
Een ander punt: met de snelheid van het geluid en een vertraging van 6,1 msec staat de pedaaltoren op 2,1 m afstand van jou. Bij grote kerkorgels is dat verder weg.

Qua HW/audio: jouw subwoofer heeft meer energie nodig om de conus dusdanig uit te laten slaan om een 16 of 32 voet te kunnen laten horen.

Het beste kun je vertraging van het pedaal t.o.v. de klavieren testen met een 4 voet op het pedaal. Een 4 voet omdat je het pedaal meestal op het laagste octaaf bespeelt en bij de klavieren met een 8 voet zeker een octaaf hoger.


Daar heb je gelijk in Evert Jan. Maar het is wel eens beter geweest, nu ben ik eenmaal een Pietje precies op dit gebied. Dus dan zal het wel goed komen. Ik druk nu het pedaal al eerder in dan de akkoorden, dan valt het ook al wat beter op ze,n plek. Net wat ik al zei. Het gaat om bepaalde sets. In ieder geval bedankt voor je uitleg
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 11 aug 2021 12:32

Re: vertraging pedaal

Even terug te komen op mijn vorige bericht

Ik was even bij een maat van mij, en die had hetzelfde sampleset aanstaan, tot mijn verbazing daar was geen enkele vertraging te merken in het pedaal ook met exact dezelfde registers op het pedaal, deze staat ook afgestemd op 2 keer een buffer van 512. En HD. En 96 KHz , nu dan moet er toch wat anders zijn dat het bij mij vertraging oplevert
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 sep 2017 15:24

Bericht 11 aug 2021 21:08

Re: vertraging pedaal

wat voor midi heb jij , bij gino kan je snel of langzaam instellen
groetjes A.Ritmeester

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 aug 2021 14:35

Re: vertraging pedaal

Ligt ook aan de toegepaste afstand magneet reedcontact.

Blijft het wel vreemd als dit voorheen niet het geval was, nu bij sommige sets.

Henk kunnen de magneten niet verschoven zijn bij je pedaal?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 aug 2021 21:22

Re: vertraging pedaal

Jan Wim schreef:Ligt ook aan de toegepaste afstand magneet reedcontact.

Blijft het wel vreemd als dit voorheen niet het geval was, nu bij sommige sets.

Henk kunnen de magneten niet verschoven zijn bij je pedaal?


Ik heb alles van Noorlander en ik heb het pedaal er onder vandaan gevist, en de magneetjes zitten nog gewoon op dezelfde plaats, alles dus de prints en het moederbordje en de flatcables komen allemaal van Noorlander af. Alles op elkaar afgestemd. Mijn maat heeft materiaal van Gino. Misschien zit het daar wel in, ik zou ook 1 2 3 niet weten of je Midi sneller kan maken. Omdat het sommige samplesetten betreft.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 12 aug 2021 22:10

Re: vertraging pedaal

Bucanier schreef:
Jan Wim schreef:Ligt ook aan de toegepaste afstand magneet reedcontact.

Blijft het wel vreemd als dit voorheen niet het geval was, nu bij sommige sets.

Henk kunnen de magneten niet verschoven zijn bij je pedaal?


Ik heb alles van Noorlander en ik heb het pedaal er onder vandaan gevist, en de magneetjes zitten nog gewoon op dezelfde plaats, alles dus de prints en het moederbordje en de flatcables komen allemaal van Noorlander af. Alles op elkaar afgestemd. Mijn maat heeft materiaal van Gino. Misschien zit het daar wel in, ik zou ook 1 2 3 niet weten of je Midi sneller kan maken. Omdat het sommige samplesetten betreft.


Inderdaad heb ik de MIDI spullen van Nico Goes, Gino-MIDI. En ik heb gemerkt dat de positie van de magneetjes niet zo nauw komen bij het wel of niet contact maken. Maar als je ze dicht bij zet, wordt het pedaal te gevoelig; dan hoef je je voet maar te laten rusten en je hebt de toon al.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 aug 2021 08:11

Re: vertraging pedaal

Henk

Je schreef eerder dat dit fenomeen niet bij alle sets merkbaar is, maar bij sommige

Hebben die sets toevallig een afwijkende configuratie m.n.v toewijzing pedaal registers naar andere kanalen.
De sets die geen vertraging hebben, worden daar de pedaal registers naar het zelfde audiokanaal gestuurd, dan de sets die wel vertraging geven?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 21 aug 2021 21:18

Re: vertraging pedaal

Jan Wim schreef:Henk

Je schreef eerder dat dit fenomeen niet bij alle sets merkbaar is, maar bij sommige

Hebben die sets toevallig een afwijkende configuratie m.n.v toewijzing pedaal registers naar andere kanalen.
De sets die geen vertraging hebben, worden daar de pedaal registers naar het zelfde audiokanaal gestuurd, dan de sets die wel vertraging geven?


Beste Jan Wim. Al mijn pedaal registers worden van alle sets naar hetzelfde kanaal gestuurd. Zal wel aan de sampleset liggen ,ik zou het anders ook niet weten. Heb al een tijdje niet meer gespeeld vakantie enz en geluidsopname in kerken gedaan dus , ik zal het aankomende week weer eens oppakken. Groetjes Henk.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com