Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midistops

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 16 jul 2021 20:17

Midistops

Midistops.

Hoi.. ik wilde proberen om middels het progamma Midistops een simpele layout te maken van Kampen.

1ste probleem waar ik tegen aan loop is : welke midi code verzend een register stop.
Demo filmpje op Youtube met Grand Orgue is op een eenvoudige manier de code zichtbaar te krijgen.
Maar hoe kan ik dat in Hauptwerk?

Ben al met midi ox bezige geweest maar het lukt met niet.

Iemand een idee?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Gr. Henk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jul 2021 21:54

Re: Midistops

Met de MIDI logging van HW moet het wel lukken.

Maar nog eenvoudiger: Menu Recording | View Hauptwerk MIDI recorder/player fixed, predefined MIDI implementation.
Dit geeft een overzicht van de MIDI implementatie van het orgel dat geladen is: alle MIDI codes van de registers en andere knoppen op de verschillende schermen, kanaalnummers van de manualen/pedaal, koppels, enz.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 17 jul 2021 09:58

Re: Midistops

Super !!

Evert-Jan, hartelijk dankt voor de verwijzing.

Hoop dat het nu gaat lukken

Groetjes Henk

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 17 jul 2021 10:55

Re: Midistops

Het registratiescherm van Kampen is prachtig mooi gemaakt maar blinkt niet uit in leesbaarheid.
Ik ben benieuwd of het lukt en wat je ervaringen zijn.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 17 jul 2021 16:05

Re: Midistops

Henk61 schreef:Midistops.

Hoi.. ik wilde proberen om middels het progamma Midistops een simpele layout te maken van Kampen.

1ste probleem waar ik tegen aan loop is : welke midi code verzend een register stop.
Demo filmpje op Youtube met Grand Orgue is op een eenvoudige manier de code zichtbaar te krijgen.
Maar hoe kan ik dat in Hauptwerk?

Ben al met midi ox bezige geweest maar het lukt met niet.

Iemand een idee?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.


Gr. Henk


Dag Henk,

Is er ook een handleiding? Die zie ik nog niet.

Groet Albert
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 17 jul 2021 16:37

Re: Midistops

Hoi.. heb paar keer de youtube filmpjes bekeken het is niet zo moeilijk als.. als je communicatie hebt tussen HW en midistops.. daar ben ik nu mee aan het stoeien.

Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 20 jul 2021 17:33

Re: Midistops

Midistops Kampen (Kopie).JPG


Dit is het ontwerp (gemaakt door mijn zoon) van de registers van Kampen.

Gemaakt in midistops 2.2

Gezocht beta tester(s) die het orgel goed weten registreren en willen kijken of het allemaal klopt.

Het past niet gelijk in Hauptwerk dus je zult ook midistops mee laten draaien een een virtuele midiport. Beiden hele kleine programma's die HW niet zullen hinderen.

Indien je het wil proberen dan gaarne een pb met je email en stuur ik het naar je toe.

Gr. Henk en zoon Tim
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 jul 2021 19:37

Re: Midistops

Henk61 schreef:
Midistops Kampen (Kopie).JPG


Dit is het ontwerp (gemaakt door mijn zoon) van de registers van Kampen.

Gemaakt in midistops 2.2

Gezocht beta tester(s) die het orgel goed weten registreren en willen kijken of het allemaal klopt.

Het past niet gelijk in Hauptwerk dus je zult ook midistops mee laten draaien een een virtuele midiport. Beiden hele kleine programma's die HW niet zullen hinderen.

Indien je het wil proberen dan gaarne een pb met je email en stuur ik het naar je toe.

Gr. Henk en zoon Tim

Dag Henk en zoon Tim,
Dit ontwerp lijkt gemaakt door iemand die niet veel met orgels heeft. Tongwerken tussen de labialen is niet handig (gek genoeg niet bij alle werken gedaan), mixturen met 'voet' aanduiden is ook storend (b.v. Scherp 3’ moet zijn Scherp III of Scherp 3-sterk). En ook de plaatsing van de mixturen is niet handig. Persoonlijk vind ik volgorde labialen - mixturen - tongwerken prettiger.
Doe er je voordeel mee ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 24 jul 2021 08:39

Re: Midistops

Bedankt voor het compliment.

ik heb de lay-out gemaakt en als eenvoudige toetsendrukker het snel even in voetmaten opgezet. Was al eerder gewezen dat het anders moest en inmiddels is er een lay-out, die aan jou wensen voldoet met dank aan Hans.


Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 jul 2021 18:23

Re: Midistops

Henk61 schreef:Bedankt voor het compliment.

ik heb de lay-out gemaakt en als eenvoudige toetsendrukker het snel even in voetmaten opgezet. Was al eerder gewezen dat het anders moest en inmiddels is er een lay-out, die aan jou wensen voldoet met dank aan Hans.


Gr. Henk

Thumbs Up! ;)

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 27 jul 2021 15:39

Re: Midistops

Henk, heel fijn dat je de aandacht gevestigd hebt op Midistops.
Eindelijk een scherm voor Kampen dat makkelijk registreert. De afgelopen dagen heb ik er meer op gespeeld dan de afgelopen jaren. Zo komt dat oudje weer helemaal tot leven. En ondanks de beperkingen vind ik het nog steeds goed klinken.
Midistops is geen onderdeel van Hauptwerk. De communicatie verloopt via een virtueel midi device. Dat werkt meestal goed, maar niet altijd is mijn ervaring. Dan staat een register in hauptwerk open en in Midistops niet meer, of andersom. Daar kan ik mee leven.
Ik ben er blij mee.

Midistops Kampen.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com