Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

probleem met g2...

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 21 maart 2012 22:04

probleem met g2...

Een raar fenomeen..
De g2 van de vox humana van Velesovo-wet is bij mij een gis geworden... Niet zomaar, ik had namelijk die toon (079-G-.wav) even hernoemd, het bestand van de gis genomen en die met bewerkingssoftware verlaagd van gis naar g. Ik had dat gedaan omdat ik het niet eens was met de intonatie van die G. En het was een experiment, als het niet zou slagen kon ik de zaak weer herstellen.

Wat gebeurde: ik merkte geen enkele verandering, ook niet na herstarten van de pc. Met andere woorden: Hauptwerk haalde nog steeds die oude G ergens vandaan.
Nu was ik mijn ingreep al bijna weer vergeten, tot ikvandaag in een tweede configuratie (met minder kanalen) opnieuw Velesovo laadde. Nu merkte ik dat opeens de g klinkt als een gis. Raar, want ik had die gis toch echt verlaagd en daarna opgeslagen als g. En nog eens raar dat ik daar nu pas last van kreeg. Helemaal raar dat ik er nu ook last van heb als ik mijn oude conf 1 laadt: g blijft gis.

Nu heb ik dat veranderde bestand weggegooid, en het oude bestand 079-G-.wav weer teruggzet. En wat blijkt? De G is nog steeds een Gis.

Mijn vraag is dus: heeft iemand enig idee waar Hauptwerk die toon vandaag haalt? Ik heb nu in arren moede die G even tijdelijk hernoemd naar 079-G-.old, maar bij opnieuw starten van Hauptwerk hoor ik toch steeds die gis...(terwijl ik een foutmelding had verwacht: g onvindbaar, of zoiets).
Ter info: het gaat om een bestand in de map Hauptwerk/.../OrganInstallationPackages/000830/pipe/Positiv/VoxHumana8/AB/079-G-.wav
En o ja, als ik in die map die toon aanklik, klinkt hij het (en klonk hij steeds) wel gewoon als een G...
Maakt Hauptwerk misschien ergens een cache aan...?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 maart 2012 22:22

Re: probleem met g2...

Lucas

als je een wav file wijzigt, zit deze nog niet in de cache file van HW (deze wordt nl. gebruikt bij het starten van een orgel). Je moet daarvoor het orgel opnieuw laden via organ menu --> load and adjust audio etc., net zoals je dat doet bij de eerste keer laden van het orgel na installatie vanaf de DVD

Evert-Jan

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 21 maart 2012 22:24

Re: probleem met g2...

Hoi Lucas,

Hauptwerkt maakt inderdaad gebruik van een cache.
Ik zou het orgel opnieuw laden zodat je de rank opties weer kan aangeven. Hij laadt dan ook het orgel opnieuw en haalt deze niet uit de cache.

Succes

Jeroen.

Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 22 maart 2012 00:15

Re: probleem met g2...

Bedankt voor de antwoorden
Die verklaren niet alles, (waarom is die verlaagde g opeens toch weer een gis), maar wel waarom veranderingen niet meteen te horen zijn. Is het chache-bestand trouwens te verplaatsen? Ik zou dat graag op mijn SDD schijf zetten zodat hij wat sneller geladen wordt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 maart 2012 00:51

Re: probleem met g2...

Lucas schreef:Is het chache-bestand trouwens te verplaatsen?
Ja. Je moet het Hauptwerk installatie programma opnieuw starten en dan voor custom kiezen. Je kunt vervolgens de lokaties van de verschillende items, waaronder de cache directory, ingeven.
Maak vooraf wel een backup van je Hw settings voor het geval dat ....(via het file menu --> backup HW settings)

Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 22 maart 2012 19:57

Re: probleem met g2...

Weer bedankt. Ik vroeg me af of er ook een mogelijkheid is om in een configuratiebestandje van Hauptwerk zelf een andere map te kunnen opgeven, dus zonder opnieuw te moeten installeren. Ik had dat al wel gedaan met de map waar Velesovo is opgeslagen, maar moet nog uitvogelen of het ook kan met de cache-map.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 maart 2012 22:34

Re: probleem met g2...

Als je de HW installer gebruikt, dan verhuist HW de juiste files naar de nieuwe locatie en past de configuratiefile aan. er wordt dus niet opnieuw geïnstalleerd maar verhuisd (wel custom kiezen dus in de installer)

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com