Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Wanneer upgraden naar V7

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1

Geregistreerd: 30 jul 2022 11:19

Bericht 06 aug 2022 10:30

Wanneer upgraden naar V7

beste lezer, sinds drie jaar geniet ik van Hauptwerk V4 en de laatste twee jaar van de samples van Batz-Utrecht en Giubiasco. Ik gebruik een laptop en speel in de woonkamer en daardoor altijd met hoofdtelefoon. Is het voor deze en vergelijkbare combinaties noodzakelijk of gewenst om naar V7 over te stappen? Ik vind het redelijk kostbaar, maar als het hoorbaar beter is misschien wel de aanschaf waard.
Dank alvast voor jullie hints en tips.
groet, Nico Vriend

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 06 aug 2022 15:48

Re: Wanneer upgraden naar V7

HW 7 heeft zeker een aantal voordelen boven HW4.
Die liggen op het gebied van:

* Gebruiksvriendelijkheid (sommige zaken kunnen makkelijker/sneller ingesteld worden)
* Toevoegen van nagalm (IR reverb)
* Meerkanaals audio
* Geluidskwaliteit (dit zijn subtiele verbeteringen die weliswaar objectief meetbaar, maar in veel situaties niet of nauwelijks hoorbaar zijn)

Maar voor uw/jouw situatie zie ik geen overtuigend voordeel.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 aug 2022 17:22

Re: Wanneer upgraden naar V7

josq schreef:HW 7 heeft zeker een aantal voordelen boven HW4.
Die liggen op het gebied van:

* Gebruiksvriendelijkheid (sommige zaken kunnen makkelijker/sneller ingesteld worden)
* Toevoegen van nagalm (IR reverb)
* Meerkanaals audio
* Geluidskwaliteit (dit zijn subtiele verbeteringen die weliswaar objectief meetbaar, maar in veel situaties niet of nauwelijks hoorbaar zijn)

Maar voor uw/jouw situatie zie ik geen overtuigend voordeel.


En voordelen van HW 5 t.o.v. HW7?? Ik ben best tevreden over HW 5 en hoor hier en daar dat HW 7 voordeel heeft als je ook voor de hardware in de buidel tast: nieuwste chip, memory, etc. Ik kan al mijn orgels 4 kanaals spelen, incl. bijv. het Sonnenorgel en zelfs 24 bit Audio (64 GB RAM)
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com