Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

probleem installatie sample set

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 08 dec 2022 18:38

probleem installatie sample set

na "file/install/" begint de pc onmiddellijk "iets" te doen. Ik kan dus geen keus maken. Dat 'iets' is een voortgangsbalk die echter of na vele minuten eindigt met "geheugen vol" of nooit en ik alleen nog kan "afsluiten" want de rest is nl dood.
Windows 8, niet op internet, alleen gebruik voor HW, vrij geheugen 90 Gig. Enkele samples die het gewoon goed doen.
Wat kan de oorzaak en liefst oplossing zijn met mijn 10% kennis van windows?
bvd!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 dec 2022 19:43

Re: probleem installatie sample set

Waarschijnlijk laad jij met het opstarten van de PC ook HW en direct daar achteraan automatisch het orgel.
Of je start HW handmatig, maar in HW heb je ingesteld dat het laatst actieve orgel automatisch geladen wordt.
Dan zou je automatisch zo'n voortgangsbalk kunnen zien. Een andere oorzaak van het probleem kan ik niet zo gauw bedenken.

Wat voor tekst staat er boven die voortgangsbalk? Of maak een schermafdruk en zet deze op het forum.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 09 dec 2022 20:17

Re: probleem installatie sample set

inderdaad staat PC constant op stanby en na activeren wordt meteen HW geladen met het laatste orgel. Maar dat gaat al jaren goed.
Probleem is het installeren van een ander sample via menu Install temp. etc.
De foto's maken hopelijk meer duidelijk.
nou mislukte, HEIC wordt niet geaccepteerd en 'normaal' ook niet. geen idee waar ik moet zijn trouwens om foto's op te laden... bijlage? werkt niet. (maar ga nu naar foebol kijken..)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 dec 2022 00:28

Re: probleem installatie sample set

Als een orgel automatisch laadt, moet je eerst op cancel klikken voordat je het nieuwe orgel kan installeren.

Een foto op het forum zetten staat hier viewtopic.php?f=2&t=2886&p=32550

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 10 dec 2022 11:22

Re: probleem installatie sample set

alles gedaan; zelfs HW start nu alleen nog handmatig op. daarna komt keus sample maken. die gecanceld en naar file/install temp. etc. Begint meteen "iets" te doen maar geen idee wat en stopt niet. PC kan alleen uit met 'afsluiten' want rest reageert nergens meer op.

Nu foto's met goed formaat (met hulp) hopelijk geven die meer info voor een oplossing.
bvd!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2022 20:11

Re: probleem installatie sample set

Omdat jij het orgel automatisch laadt, moet dat eerst uit het geheugen verwijderd worden voordat iets nieuws geïnstalleerd gaat worden.

Daarom krijg je deze "Please wait" mededeling. Dit het als gevolg van het verwijderen van het orgel uit het geheugen (RAM).
Gewoon wachten tot deze mededeling verdwenen is.
Vervolgens Menu File --> Install...... en de nieuwe sample set installeren.

Als het automatische laden plaats vindt, kun je wel op de Cancel knop klikken, waardoor het laden afgebroken wordt.

Om een orgel uit het PC geheugen te verwijderen: menu Organ --> Unload .......

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 13 dec 2022 00:47

Re: probleem installatie sample set

nee, ik laad het orgel niet automatisch meer, dat heb ik uitgezet. ik start zelfs HW handmatig op.
dus als ik doe file/instal organ begint het meteen met die groene balk. dat vind ik al vreemd want nooit gehad. Ik heb het nogmaals gedaan en ruim een uur gewacht maar geen verschil; nog steeds "bezig" met iets. er is dus iets anders fout maar wat?

bvd!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2022 18:51

Re: probleem installatie sample set

De tijdsduur van het orgel uit geheugen verwijderen is afhankelijk van de snelheid van de processor en het aantal cores in die processor. Maar moet in het ergste geval in enkele minuten klaar zijn. Je ziet dan de teller van het gebruik van RAM ook teruglopen. Een uur is veel te lang.

Heb je ook de keuze bij "het laatst actieve orgel automatisch laden" goed gezet? Menu menu General settings | General
Preferences op tabblad Main en dan 'Load organ when Hauptwerk starts?' op "No organ loaded" zetten.

Nu de PC een shutdown geven en uitzetten. Dan de PC weer opstarten en HW opstarten. Als het goed is heb je nu een leeg, zwart HW scherm en dat blijft ook zwart. Er wordt niets meer automatisch geladen. Je zult dus ook geen scherm met groene balk zien.

Kun je nu wel menu File | Install .... doen en dan de keuze maken welke sample set je wilt installeren?

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 16 dec 2022 20:17

Re: probleem installatie sample set

inderdaad stond het autom orgel laden aan en heb ik nu uitgezet. daarna shutdown maar ik neem aan dat dit hetzelfde is als de PC netjes uitschakelen via menu. Daarna pc weer aan en na enige tijd komt buroblad. Na lang wachten (30 sec?) start autom. HW weer op maar zonder sample. Naar file/instal temp. etc. komt. de groene balk weer. .....
tweede keer hele reut oopnieuw: nu sample geladen ter controle ("load organ") maar dit werkt nog.
Misschien het beste HW opnieuw installeren maar daar zie ik vanaf.
Of heb je nog een ander idee?
bvd!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 dec 2022 21:49

Re: probleem installatie sample set

Zie je ook dat het RAM gevuld is zoals in de beide foto's hierboven? Want dan zit er toch nog een orgel in het RAM.
En staat er weer geen tekst boven die groene voortgangsbalk?

Normaal moet je na file/instal temp. etc. een keuze scherm krijgen om de nieuw te installeren sample set te kiezen.

Opnieuw installeren heeft GEEN zin, omdat alle instellingen behouden blijven. Dat is de manier waarop HW geïnstalleerd wordt: staat er als een versie op de PC, dan worden de instellingen behouden of geconverteerd naar de nieuwe versie (als je die zou installeren)

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 16 dec 2022 23:01

Re: probleem installatie sample set

de ram is leeg als ik het goed zie als ik geen samples open heb. Zodra ik een sample laad staan er groene streepjes bij ram. (ik probeerde foto's maar er mag bijna niets op en ik weet niet hoe ik die troep van apple kleiner kan krijgen. dat deed iemand anders voor me) Zonder sample en na Instal/temp komt weer hetzelfde als eerder: foto 3308.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 dec 2022 23:17

Re: probleem installatie sample set

Het is normaal dat als je een orgel laadt dat er een voortgangsbalk verschijnt.
En er staat een tekst onder Loading: <en dan de naam van de sample set>
Niets bijzonders.

Als je geen foto kunt plaatsen, welke tekst staat er dan nu bij die groene voortgangsbalk?
En heb je ook de nieuwe sample set kunnen kiezen na menu File --> Install organ ..... voordat die groene balk komt?
Ik denk nl. dat er boven die balk staat: "Preparing to install components. This might take a few minutes" en "Please wait"
En dan zie je dat HW het installatiebestand uitpakt.
En ook dat is gewoon.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 17 dec 2022 23:36

Re: probleem installatie sample set

allemaal duidelijk maar het is totaal anders. Ik klik aan inst/temp en METEEN begint (fotO 3308) de groene balk te "lopen". Geen andere tekst dan er op de foto staat. (Hauptwerk, please wait en cancel)
Maar ooit is HW erop gezet en werkte het dus moet het toch opnieuw kunnen? (Alleen heb ik daar geen zin in)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 dec 2022 19:45

Re: probleem installatie sample set

Foto 3308 betekent dat er toch nog een orgel geladen is. Deze moet eerst uit RAM verwijderd worden voordat er een nieuw orgel geladen is. Wat geeft de RAM indicator op dat moment aan? En weet je zeker dat je op "Install organ, temperament ..." geklikt hebt en niet op "Un-install organ, temperament ..." ?

Als het verwijderen klaar is, dan krijg je een keuzescherm welk orgel geïnstalleerd moet worden. Daarna gaat HW aan de gang. Het plaatje van Install sample set ziet er als volgt uit:
Install sample set.jpg

Ook een groene balk maar er staat ook tekst op.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 20 dec 2022 12:41

Re: probleem installatie sample set

Nogmaals alles zorgvuldig gedaan; unload organ staat grijs (dus moet er nu uit zijn) en instal organ levert meteen foto 3308 op. Weer via "afsluiten" alles geëindigd want verder reageert niets meer.
Ik houd het er met mijn lekenkennis op dat HW opnieuw geïnstalleerd moet worden want daar iets goed fout zit.
Maar hoe dat moet weet ik niet. Ook vreemd dat ik meestal twee keer de PC moet opstarten omdat anders wel de sample geladen wordt maar niet de pre-sets etc. en tocuhscreen niet werkt. Nog een keer uit/aan en alles werkt weer. Nou met dit ding durf ik echt geen maanreis te doen dus die kaart is weer te koop.
Dank voor al je meedenken en tips maar het is meer dan "een vinkje verkeerd".

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 dec 2022 21:47

Re: probleem installatie sample set

Je kunt in de activity log file misschien de oorzaak vinden.
Menu Help --> View activity log
De webbrowser wordt dan automatische geopend en gaat direct naar het einde van het logbestand.
Scroll omhoog totdat je de regel ziet waarop staat dat HW gestart wordt.
Kopieer vanaf die regel tot aan het einde en plaatst dat op het forum als je er zelf niet uit komt.

Misschien wordt het dan duidelijk wat er gebeurd

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 21 dec 2022 11:04

Re: probleem installatie sample set

Ik had gisteren een windowskenner op bezoek en die ontdekte dat 3308 gewoon wachtte op een sample-keuze. Echter die zag ik niet want stond op het andere scherm als.... de sampleset Buckebrg daar zou staan. Niet dus wel een aantal koppelingen-link naar B.Burg.... De 7 bestanden B.burg (die 100% zeker op de SSD gezet waren) waren dus weg. Vraag niet hoe en waarom. Opnieuw B.Burg geinstalleerd op de ssd en daana HW: Instal/.. en ... hoppa....! B.Burg kwam. So far so good . Vlag uit? Nee, want nu dit weer: Na diverse herhalingen met autodetect klavier geeft nog steeds alleen het 1e klavier geluid én via het pedaal.
Nu las ik wel "demo sample" dus is deze beperking misschien de reden? (Alleen heb je aan déze demo via pedaal niets...) Nog een andere verklaring? bvd!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 dec 2022 20:25

Re: probleem installatie sample set

Dan heb je alleen de direct registers geladen. De ontbrekende register kun je voor een zacht prijsje bij kopen. En echt niet duur.

Als je Difuse en Rear resisters selecteert in het menu voor het lange laden, dan spelen alle manualen en pedaal en dat is gratis.
En Rear alleen als je ook een rearkanaal hebt. Anders moet je in het ladenscherm nadat je de rear registers geselecteerd hebt, rechtsboven in het scherm deze op op NO zetten.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 22 dec 2022 13:27

Re: probleem installatie sample set

Dank je.
Ik heb geen enkele keus gemaakt bij installatie maar gewoon alles geaccepteerd wat HW aangeeft maar wel vreemd dat het 1e kl. alleen op het pedaal speelt.
Ik heb geen rear etc. etc. want luister alleen met hoofdtel. (geen hifi set eraan)
Wat moet ik kiezen om alles te horen of gaat dat niet?
(nb ik heb geen toegang meer tot zijn site want hij is boos op me. dus iets kopen is er niet meer bij :lol: )
bvd, ron

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 dec 2022 16:43

Re: probleem installatie sample set

Zie https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/ho ... ample-set/

In jouw geval moet je wel keuzes maken, nl. alle direct en alle rear registers selecteren en rechts bij "Rank enabled" op NO zetten.

Afbeelding
(het plaatje is een andere sample set dan Bückenburg)

Standaard staat het allemaal op YES, dus in dit geval worden de diffuse registers geladen.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 28 dec 2022 20:51

Re: probleem installatie sample set

Ik heb geen idee hoe ik bij dat menu kom.... moet ik eerst B.burg weer unloaden?
Ik merk nu ook dat alle klavieren spelen op het pedaal maar het pedaal zelf niet.

heeft het iets met elkaar te maken?

bvd!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 dec 2022 00:20

Re: probleem installatie sample set

Het orgel moet niet geladen zijn.
Dan (in HW4.21) via menu Organ --> Load organ, adjusting rank audio/memory en kies dan Bückenburg.

In HW5 en hoger hetzelfde maar het menu heet iets anders: menu Organ --> Load organ, adjusting rank audio memory options

(Dit stond ook in die blog die ik gelinkt had; net boven het plaatje: from the menu "Organ", choosing the "Load organ, adjusting rank/audio memory options, routing". Nice! )

Als het pedaal niet speelt (geen geluid geeft) en de pedaaltoetsen op het scherm gaan wel naar beneden als je een pedaaltoets van je eigen orgel indrukt, dan heb je die pedaalregisters niet geladen of je hebt geen pedaalregisters aan staan tijdens het spelen. Gaan de pedaaltoetsen op het scherm niet mee, dan moet je MIDI learn op het pedaal doen. Rechtermuisknop op het pedaal en dan "Auto-detect MIDI/trigger settings for keyboard: Pedal" en laagste en hoogste pedaal toets van je eigen orgel indrukken en dan OK klikken.

Hopelijk speelt het orgel nog voor oud jaar .......... :lol: :lol:

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 05 jan 2023 18:04

Re: probleem installatie sample set

nee voor oud en nieuw is niet gelukt maar geen haast. ik heb B.berg uninstalled en opnieuw geladen. inderdaad kon ik nu rear en direct selecteren maar dat gaat (mij) niet in een keer. dus eerst rear geselecteerd en o.k. gedaan.
Komt melding: te weinig geheugen". terwijl nota bene zónder selectie de hele reut er wel in zat. Komt goed uit: ik ben het nu eigenlijk ook wel zat. tzt maar een keer met een windowsdeskundige er dicht bij, niet op afstand. Maar wel harteklijk bedankt voor al je hulp en goede tips!

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com