Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Automatisch opstarten Hauptwerk op de juiste monitor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 13

Geregistreerd: 23 sep 2022 16:02

Bericht 10 maart 2023 19:01

Automatisch opstarten Hauptwerk op de juiste monitor

Ik heb twee touchscreen monitoren waarvan mon.1 links en mon.2 rechts staat.
Ik start Hauptwerk altijd op door na opstarten van Windows 10 de shortcut op de linker monitor aan te tikken. Dan komt het hoofdscherm van Hauptwerk ook automatisch full screen op de linker monitor en de simple jamb op de rechter monitor.

Nu zou ik Haupwerk automatisch willen opstarten na starten van Windows, maar als ik volgens de instructies van Evert-Jan de shortcut copieer naar het startup scherm (of via de .cmd file met 5 sec vertraging) dan staan na opstarten beide schermen op de rechter monitor en moet ik via “Normal” het hoofdscherm naar links verplaatsen alvorens weer naar “full screen” te gaan. Dat is meer werk dan even die shortcut aantikken.

Hoe kan ik windows vertellen om hetzelfde te doen als wanneer ik de shortcut op het linkerscherm aantik.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 maart 2023 20:52

Re: Automatisch opstarten Hauptwerk op de juiste monitor

Het lijkt er op dat de linker monitor niet als het standaard Windows scherm gedefinieerd is.
Windows toets en toets P of rechtermuisknop op het scherm en dan kiezen: (ik dacht) scherm resolutie (ik doe het uit het hoofd; kan het niet zo gauw checken).

Berichten: 13

Geregistreerd: 23 sep 2022 16:02

Bericht 10 maart 2023 21:49

Re: Automatisch opstarten Hauptwerk op de juiste monitor

Ja, zo simpel is het. Ik dacht dat scherm 1 default het primaire scherm was maar blijkbaar is (lees:heb ik) het verkeerde vinkje gezet ooit…
Als je het scherm selecteert in “Display settings”Dan kan je onderaan het hokje “make this my main display”aanvinken.
Ik moest dan wel het 2e scherm na opstarten naar rechts brengen. Maar de volgende keer kwam hij daar vanzelf.
Dus ook weer opgelost. Bedankt!

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com