Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk Registratie preset balk niet correct

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 19 maart 2023 00:16

Hauptwerk Registratie preset balk niet correct

Hallo,

Zeer recent heb ik ook de nieuwe sample set van Sonus Paradisi (Mascioni, Este). Het vreemde is, dat als ik dat orgel laadt dan heb ik onderaan niet de standaard Registratie Preset balk om registratie combinaties op te slaan. Om het te verduidelijken voeg is er twee plaatjes bij, nl. van de standaard en de “Este” versie, met de vraag hoe ik dit goed krijg, zoals bij al mijn andere orgels.

Bedankt voor je hulp. Jiori zegt dat het Hauptwerk probleem is. Maar ik heb dit nog niet eerder aan de hand gehad
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 maart 2023 22:09

Re: Hauptwerk Registratie preset balk niet correct

Fred

Deze balk is wel correct. Dit is nl. de Piston toolbar 1, die in HW 7 geïntroduceerd is. De 3 andere zijn ook iets anders qua indeling.

Toolbar 1 is beter bruikbaar dan die in HW6 en oudere HW versies. Als je nu op een CP .... knop drukt, komt het betreffende Large control in beeld. Druk je nog een keer op die knop, dan verdwijnt dat paneel weer.
Dus druk op CP Stepper en je kunt de beginstand van de Stepper instellen. Nog een keer op CP Stepper drukken en het paneel is weg.
De knoppen van de setzer om een stap vooruit te gaan, een stap terug of de setzer weer op stand 000 te zetten, zitten op Piston toolbar 1.

Misschien voor jou e.e.a. even wennen, maar na enige tijd wil je niet meer terug.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 20 maart 2023 14:19

Re: Hauptwerk Registratie preset balk niet correct

Evert-Jan schreef:Fred

Deze balk is wel correct. Dit is nl. de Piston toolbar 1, die in HW 7 geïntroduceerd is. De 3 andere zijn ook iets anders qua indeling.

Toolbar 1 is beter bruikbaar dan die in HW6 en oudere HW versies. Als je nu op een CP .... knop drukt, komt het betreffende Large control in beeld. Druk je nog een keer op die knop, dan verdwijnt dat paneel weer.
Dus druk op CP Stepper en je kunt de beginstand van de Stepper instellen. Nog een keer op CP Stepper drukken en het paneel is weg.
De knoppen van de setzer om een stap vooruit te gaan, een stap terug of de setzer weer op stand 000 te zetten, zitten op Piston toolbar 1.

Misschien voor jou e.e.a. even wennen, maar na enige tijd wil je niet meer terug.


Toch vreemd dat ik bij al mijn orgels de standaard balk krijg, die ik handig vind, omdat die niet in de weg zit en netjes onder de ‘Simple’ pagina zit. En raar, dat alleen bij het Mascioni-Este orgel deze balk anders is.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 maart 2023 19:37

Re: Hauptwerk Registratie preset balk niet correct

Dit is het eerste orgel dat je in HW 7 installeert. En vandaar die nieuwe Piston toolbar
De andere orgels hebben nog de oude. Bij de update van HW5 of 6 naar HW 7 zijn die behouden gebleven.

Je kunt via de rechtermuisknop zelf de ouder functies weer terugkrijgen en eventueel de tekst aanpassen. Je bent wel even bezig. Er zijn 4 toolbars .......
Maar als je het doet met de optie 'voor alle orgels/for all organs' , dan ben je ook voor toekomstige orgels klaar.

Je kunt ook bij alle andere orgels de 4 nieuwe toolbars krijgen.
Je moet bij elk orgel, waar dit gewenst is, de 'Organ configuration wizard' draaien. Ga naar Organ settings | Organ configuration wizard, verwijder alle vinkjes behalve bij 'Clear piston toolbar menu function assignments that have been overridden for this organ, and customized names?'. Daarna achtereenvolgens 3x keer op Next klikken en tenslotte op Finish. HW maakt een backup, maar die kun je cancelen als je voordat je aan dit traject begint 1x een backup maakt. Scheelt tijd bij veel sample sets.
En na afloop een nieuwe HW backup maken.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com