Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Copy voicing to alt config 1

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 dec 2012 22:53

Copy voicing to alt config 1

Voor dat ik het wiel opnieuw ga uitvinden. Als ik m'n voicing in config 1 heb aangepast van een bepaald orgel, wil ik deze voicing ook graag gebruiken in een andere audio setup. In de alt config 2 bijvoorbeeld.

Is dit mogelijk? Zoja, welke file moet ik dan hebben? Zowieso kan het handig zijn om deze file af en toe te backuppen.

vr.groet,
Gert Jan Schipper

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 06 dec 2012 20:09

Re: Copy voicing to alt config 1

Hallo Gertjan,

Let wel op dat als je van de ene b.v. config1 naar config 2 je instellingen
kopieert en je hebt hier al orgels instaan, dan moet je deze orgels allen weer opnieuw
inladen op de manier zoals je voor de 1ste keer een nieuwe set inlaad.
Heb je er al diverse orgels instaan dan kan dat best lang duren.
Verschillende configuraties gebruik je meestal om te experimenteren met verschillende
audio settings, of klavier toewijzingen aan meerdere speakers, of ter vergelijking van het inladen
met verschillende bit waarden b.v in config 1 heb je je de orgels in 24bit geladen en in
config 2 op b.v. 20 of 16 bits. Je kan dan dingen met elkaar vergelijken.
Voor backup doeleinden kan je gewoon met hauptwerk zelf een backup van je orgel instellingen maken.
En een echte backup zal je toch echt op een externe ofwel een harde schijf moeten doen waar
niet je Hauptwerk opstaat.

Groet, Pleun Doolaard
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 06 dec 2012 21:44

Re: Copy voicing to alt config 1

Ik snap waar config1 en config2 voor bedoelt is. Ik zal mijn vraag verduidelijken.

Ik heb zwolle in config1 geladen, waarbij ik de surround samples niet gebruik. Ik heb 4 boxen in 1 audio group, dus alles wordt netjes verdeeld. In deze setup heb ik de pipe and rank voicing aangepast. Dit dus alleen voor de front samples.

In config2 heb ik zwolle zowel front als surround geladen. Nu wil ik de pipe and rank voicing van config1 gebruiken in config2. Om vervolgens de rear samples apart aan te passen. Dat scheelt me heel veel klikken.

Of te wel, in welke file wordt de aangepaste 'pipe and rank voicing' in opgeslagen?

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 07 dec 2012 14:32

Re: Copy voicing to alt config 1

gjschipper schreef:Ik snap waar config1 en config2 voor bedoelt is. Ik zal mijn vraag verduidelijken.

Ik heb zwolle in config1 geladen, waarbij ik de surround samples niet gebruik. Ik heb 4 boxen in 1 audio group, dus alles wordt netjes verdeeld. In deze setup heb ik de pipe and rank voicing aangepast. Dit dus alleen voor de front samples.

In config2 heb ik zwolle zowel front als surround geladen. Nu wil ik de pipe and rank voicing van config1 gebruiken in config2. Om vervolgens de rear samples apart aan te passen. Dat scheelt me heel veel klikken.

Of te wel, in welke file wordt de aangepaste 'pipe and rank voicing' in opgeslagen?



Hallo Gertjan,

Het antwoord op jouw vraag staat exact beschreven op pag 31 van de Engelse Hauptwerk handleiding en
op pag. 36 in de vertaalde handleiding van GerrGouw

Groet, Pleun
Laatst bijgewerkt door elec op 08 dec 2012 01:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 dec 2012 14:59

Re: Copy voicing to alt config 1

Hartelijk dank! Daar heb ik wat aan. Toch maar eens de handleiding gaan lezen op een avond ...

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com