Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

update hw 4

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 24 dec 2012 13:49

update hw 4

wie kan mij helpen,ik speelde Kampen met Hauptwerk advanced vers 3.30 ,heb een update gedaan naar version 4
,het volgende probleem doet zich voor ,na ongeveer 50 % van alle registers openzetten begint het geluid te kraken en haperen en lopen alle meters in het rood ,zou ik bij de instalatie iets verkeerd hebben gedaaan ,of moet er nog iets bijgesteld worden , de polyphony stond normaal op 2000 als ik hem nu exstreem verlaag naar bv 500 of nog lager blijft hetzelfde probleem zich voordoen bv hartelijk dank .gr W Bakker

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 dec 2012 19:27

Re: update hw 4

Willem

installatie van HW4 zou zonder problemen moeten gaan; alle orgels kunnen ongewijzigd blijven en hoeven niet opnieuw geinstalleerd te worden. HW regelt alles intern zelf.
Alleen voor Kampen is voor HW4 een update uitgekomen ivm uit en aanzetten van de tremulant met Vox Humana. Maar is is niet de oorzaak van jouw probleem.
Vragen: wat voor geluidskaart gebruik je? Staat het audio niet te hoog (boven de 0 db)? Hebben andere samplesets, die al geinstalleerd waren, een soortgelijk probleem? Doet St. Anne het wel goed (is nu nieuw)?

Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 24 dec 2012 20:32

Re: update hw 4

Hallo Evert jan , bedankt voor jou reacktie, ik gebruik de geluidskaart focusrite saffire pro 24, als je de audio bovenin
trim dB bedoeld ,deze staat op -10.
andere samples heb ik niet buiten de demos om ,st. anne doet het wel maar loopt wel door tot in het rood de audio bedoel ik dan de polyphony gaat wel goed gr willem

Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 25 dec 2012 22:44

Re: update hw 4

wie kan mij helpen,ik speelde Kampen met Hauptwerk advanced vers 3.30 ,heb een update gedaan naar version 4
,het volgende probleem doet zich voor ,na ongeveer 50 % van alle registers openzetten begint het geluid te kraken en haperen en lopen alle meters in het rood ,zou ik bij de instalatie iets verkeerd hebben gedaaan ,of moet er nog iets bijgesteld worden , de polyphony stond normaal op 2000 als ik hem nu exstreem verlaag naar bv 500 of nog lager blijft hetzelfde probleem zich voordoen bv hartelijk dank .gr W Bakker




.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 dec 2012 23:47

Re: update hw 4

Is er geen driver update beschikbaar voor de geluidskaart en anders de geluidskaart software opnieuw installeren, misschien dat dat helpt. Op welke buffersize staat je kaart zet hem eens op 512 bijv.

Groet Jan

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 dec 2012 00:41

Re: update hw 4

willemb schreef:andere samples heb ik niet buiten de demos om ,st. anne doet het wel maar loopt wel door tot in het rood de audio bedoel ik dan de polyphony gaat wel goed
Willem

Demo's zijn ook samplesets ;)
Als St. Anne wel in het rood gaat qua audio en de polyfonie is goed, dan staat het algemene audio level te hoog.
In hetzelfde audioscherm waar de trim= -10 dB staat, moet de audioschuif, die daar boven staat op 100% staan. Deze staat denk ik nu helemaal rechts.

En wat Jan hierboven schrijft: heb je wel de laatste driver? Want in de voorlaatste van de 24 Pro driver zat een bug waarbij omschakelen tussen 44,1 en 48 kHz samplesets niet goed ging. Even op de saffire site kijken

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com