Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Config en geheugen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 16 feb 2013 19:40

Config en geheugen

Beste forumlezers, ik heb een vraag .
Op mijn scherm kan ik hauptwerk op 4 verschillende pictogrammen opstarten hauptwerk 0 , 1 , 2 , 3 en 4
Nu ben ik wat verschillende instellingen aan het proberen zoals .
In hauptwerk 1 alle registers naar main out en raer out.
In hauptwerk 2 alle klavieren naar een aparte set speakers
In hauptwerk 3 weer een andere variant.

Mijn sample sets staan geïnstalleerd op de E 1 TB geheugen .
Ik moest iedere keer weer alle sets inladen nadat ik zoals hierboven aangegeven varianten wil gebruiken, met als gevolg dat nu mijn 1 TB geheugen op de E is verbruikt . Wat doe ik fout ? Samplesets zijn toch maar 1 keer geïnstalleerd en dat gaat zich toch niet iedere keer herhalen wanneer ik in een nieuwe conf iets nieuws aanmaak .?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 feb 2013 19:43

Re: Config en geheugen

Frans

inderdaad zijn de losse samples van DVD of download maar 1x geinstalleerd.
Maar HW maakt cache files aan met de door jou gewenste settings. Nu heb jij 4 verschillende settings gemaakt voor één orgel, dus staan er 4 cache files op je harddisk. En dat kan hard oplopen.
Je doet dus niet verkeerd.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 16 feb 2013 21:06

Re: Config en geheugen

Dank Evert Jan, hoe kan ik een paar van deze cache files weer wissen zonder ik de E drive wis waar de samplesets opstaan ? Deze hoeven uiteindelijk niet alle 4 intact te blijven.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 feb 2013 22:03

Re: Config en geheugen

Frans

In de c:\hauptwerk\HauptwerkInternalWorkingfiles\ directory staan 4 subdirectories; daar staan ze in per HW-Config prg..
Als je het OrganID weet, kun je de betreffende file weggooien.

Het beste is om in de betreffende HW-Config0, 1, 2 of 3 programma naar File --> Uninstall Organ te gaan.
na de keuze van het betreffende orgel komt er een nieuw window. Kies daarin (aan rechter kant) voor uninstall. De betreffende cache file en de bijbehorende registratie-combination directory worden dan weggegooid.

Het je dus een orgel in 4 HW-config prg's aangemaakt, en wil je er 1 houden, dan moet je in de 3 andere HW-Config prg dat orgel "Uninstallen".

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 16 feb 2013 22:34

Re: Config en geheugen

Dankjewel Evert Jan, ik ga ermee aan de slag.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com