Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

touch werkt niet meer na herstarten pc

Toon actieve onderwerpen


LdP

Berichten: 18

Geregistreerd: 15 jan 2019 22:54

Bericht 15 mei 2019 22:55

touch werkt niet meer na herstarten pc

Goede avond,

Mijn configuratie is als volgt:
3 x 7 inch touchsreens, 1 x via HDMI op externe videokaart, 1 x met verloopkabel HDMI-DVI op externe videokaart, 1 x met HDMI kabel op on-board HDMI aangesloten.
Daarnaast ieder schermpje via USB aangesloten op computer (voor de touch-functie) + nog ieder scherm voorzien van externe usb-voeding.
Na kalibratie werkt deze configuratie perfect. Echter, iedere keer als ik de pc opstart is het een verrassing hoe de touch dan werkt. Soms werkt het goed, maar heel vaak wordt de touch van 1 van de schermen gemirrord op 1 van de andere schermen. Het bureaublad zelf is dan wel uitgebreid, alleen de touch-functie niet.
Er zit geen logica op welk scherm de touch wel of niet goed werkt, ik heb alle varianten al gehad. :lol:
Even kalibreren en het werkt weer goed, maar na een poosje raak je dat wel beu.
Daarom de vraag:

Iemand een idee waar ik de oplossing moet zoeken?

Alvast bedankt,

Leen de Putter

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 mei 2019 09:23

Re: touch werkt niet meer na herstarten pc

Leen

welkom op het forum.

De oorzaak van je probleem is dat Windows bij het starten soms het touchgedeelte door de Plug and Play functionaliteit als een nieuw apparaat ziet en daar intern een nieuw ID aan koppelt. Gevolg is dat je de instellingen opnieuw moet doen.

Je moet eerst de schermen aanzetten en dan pas de PC opstarten.
Verder moet je een vinkje uitzetten in Windows. Ik weet nl. niet of het touchgedeelte zijn voeding deels krijgt vanuit de PC.
- druk op de Windows logo toets en toets R. Tik daarna devmgmt.msc in en druk op de Enter toets
- ga in dit scherm naar de "Universal Serial Bus controllers"-sectie en klik daar op het open driehoekje
- klik met de rechtermuisknop achtereenvolgens op elke "USB-hoofdhub" en op elke "Generic USB Hub" en dan 'Eigenschappen'. Selecteer in het scherm "Eigenschappen van …" het tabblad Energiebeheer. Haal een eventueel geplaatst vinkje weg bij de optie 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' en klik op OK
- sluit, als alle hubs gecontroleerd/gewijzigd zijn, het "Apparaatbeheer" scherm af door op het rode kruis van het window te klikken.

LdP

Berichten: 18

Geregistreerd: 15 jan 2019 22:54

Bericht 16 mei 2019 22:37

Re: touch werkt niet meer na herstarten pc

Dag Evert-Jan,

Bedenkt voor je welkom en je duidelijke reactie. Op een later moment hoop ik me nog wel even voor te stellen.

De vinkjes bij energiebeheer heb ik eerder al ontdekt en uitgezet, dat gaf niet het gewenste resultaat maar voorkomt vast wel andere problemen.
Wat betreft het eerst aanzetten van de touchscreens: dit lijkt inderdaad de oplossing.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit al gebeurde doordat ik een stekkerblok heb waaruit alles gevoed wordt. De PC wordt dan altijd pas opgestart nadat de schermpjes hun voeding krijgen. Probleem zit hem er vermoedelijk in dat ik de powerswitch van mijn pc-voeding niet aan en uit schakel. Daardoor doet de pc waarschijnlijk toch al stiekem iets op de usb-poorten als ik de stekker in het stopcontact steek en dan kan het inderdaad zijn dat hij een bepaald schermpje nog niet ziet omdat dat nog aan het opstarten is.

Ik heb de schermpjes nu even apart op een stekkerblok gestoken, dat blok eerst aangezet en daarna pas het pc- stekkerblok. Dit heb ik een aantal keren gedaan en en tot nu toe blijven de schermpjes correct functioneren.
Ik heb 1 situatie gehad dat de touch niet goed werkt: toen ik enkel de pc spanningsloos gemaakt had en niet de schermpjes. Toen kwam de fout weer terug.
Ik ga in ieder geval verder testen, hopelijk is het probleem hiermee verholpen.

Nu nog een manier verzinnen om de schermpjes als eerste op te starten zonder dat ik allerlei extra stekkers en schakelaars nodig heb,...

Mvg,
Leen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 mei 2019 13:33

Re: touch werkt niet meer na herstarten pc

Je zou ook, als de touch goed werkt, de plug and play service uit kunnen zetten.
En dan alles weer tegelijk opstarten. Kijken of dat goed blijft werken.

Let wel: Windows herkent dan geen nieuwe aangesloten hardware meer. Dus geen USB stick/drive etc.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com