Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2 touchscreens werken niet

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 11 jul 2019 14:28

Re: 2 touchscreens werken niet

anco.marijs schreef:Aha, ik dacht tot nu toe eigenlijk dat het probleem was dat je 2 schermen tegelijk niet aan de praat krijgt.

Maar nu blijkt dus dat het laatste scherm ook niet werkt als je hem in zn eentje aansluit. Terwijl dus het eerste scherm wel goed werkt.
Dan lijkt het mij dat het probleem in het scherm zit..?


Ja dat is de conclusie die we moeten trekken uit hetgeen we tot nu toe hebben gekregen uit alle ervaringen van een ieder die hier op heeft gereageerd en de testen die tot nu toe hebben gedaan.

Met grote dank en wachten de eventuele volgende schermen die worden toegestuurd maar weer af.
Hopende dat er een goede tussen zit.

Met vriendelijke Hauptwerk groet,
Daniel Starken

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 14 maart 2020 20:14

Re: 2 touchscreens werken niet

Daniël,

Is het probleem ooit opgelost?

Mario

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 23 apr 2022 18:18

Re: 2 touchscreens werken niet

mario schreef:Daniël,

Is het probleem ooit opgelost?

Mario


Hallo,

Aangezien ik ook 2 van deze zelfde Elo touchscreens refurbished wil aanschaffen.....ook mijn vraag is dus: is dit probleem destijds opgelost?

Mvg,

Gert W.
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 18 nov 2017 18:13

Bericht 11 maart 2024 15:59

Re: 2 touchscreens werken niet

Beste Gert W.

Ik zoek me suf op pcorgan naar het goed laten werken van 2 touchscreens op één HDMI-uitgang. Ik heb al meerdere Hauptwerkers benaderd, maar kreeg tot nu toe geen afdoend antwoord. Ik lees wel over een HDMI-matrix, maar dat is het ook niet.
k vraag me af of het überhaupt gaat lukken, of dat alles - ook de touchfunctie - via een USB to HDMI-adapter moet. Of dat je twee aparte Video-uitgangen van de PC moet gebruiken. Ik wil de HDMI-uitgang het liefst naar twee monitoren gebruiken. De VGA-aansluiting op de videokaart gebruik ik dan voor het Hauptwerk-hoofdscherm.

De discussie die jij gevoerd hebt, was in 2022 ineens afgelopen. Kun je me aangeven, of - en zo ja - hoe je het opgelost hebt.

Hartelijke groeten!

Gerard Kunst

Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 11 maart 2024 18:23

Re: 2 touchscreens werken niet

Dag Gert,

Ik heb het zelfde probleem, ik vermoed dat er bepaalde services in Windows zijn uitgezet waardoor je videokaart maar één scherm accepteert.

Hgr, Wim

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 maart 2024 19:33

Re: 2 touchscreens werken niet

@Wim

Sommige touch screens maken gebruikt van drivers in Windows en hebben dus geen eigen drivers.
Of ze hebben wel een eigen driver maar maken ook gebruik van Windows drivers.

Deze 2 services moeten dan op handmatig staan; niet disabled:
- Tablet PC Input Service (Windows 7)
- Touch Keyboard and Handwriting Panel Service (Windows 8 en 10)

Wat Gerard wil is dat op één (1) HDMI uitgang 2 monitors kunnen worden aangesloten: een (kleiner) linker en rechter scherm op zijn orgel tbv de bediening. Het gaat dus niet om de "acceptatie van 1 scherm door de videokaart", maar om 2 touch screens en elk een eigen beeld (bijv. linker en rechter registerpaneel) aansluiten op 1 HDMI uitgang.
Vorige

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com