Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2 touchscreens werken niet

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 29 jun 2019 16:25

2 touchscreens werken niet

Hoi allemaal,

We hebben al sinds een tijdje een nieuw hauptwerk systeem opgezet en lopen vanaf het begin tegen een probleem aan waar het gaat om de 2 x 17” touchscreens (ELO).
De schermen hebben we geïnstalleerd en aangesloten dmv usb op de pc.
Het ene scherm, die tot nu toe het altijd heeft gedaan. Wanneer we het 2e scherm aansluiten, wel beeld en met eventuele muis wel te besturen maar geen touch! Alle versies van aansluiten uitgeprobeerd maar geen resultaat.
Dus het tweede scherm maar als doa laten omruilen.
Wat schets onze verbazing,...ook het nieuwe scherm geeft hetzelfde probleem.
Het kan toch niet zo zijn dat dit weer een hardware probleem kan zijn, toch?
Even voor de duidelijkheid, de schermen zijn tweede hands dus geen splinternieuwe.
Wie o wie kan eventueel ervaringen delen met ons zodat we het probleem kunnen tackelen.

B.V.D, Daniel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jun 2019 17:17

Re: 2 touchscreens werken niet

Je moet wel de touch driver van Elo installeren.
Downloaden vanaf http://www.elotouch.com/Support/Downloads/dnld.asp
En dan moet je kiezen voor de "single touch driver"

En er zit na installatie in het startmenu dan ook een optie om de 'plek van de touch' af te regelen. Dus als je op een register op een scherm drukt en de naastliggende reageert, dan moet je dit tooltje runnen

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 05 jul 2019 12:28

Re: 2 touchscreens werken niet

Evert-Jan schreef:Je moet wel de touch driver van Elo installeren.
Downloaden vanaf http://www.elotouch.com/Support/Downloads/dnld.asp
En dan moet je kiezen voor de "single touch driver"

En er zit na installatie in het startmenu dan ook een optie om de 'plek van de touch' af te regelen. Dus als je op een register op een scherm drukt en de naastliggende reageert, dan moet je dit tooltje runnen


Dit is duidelijk maar als de ene het scherm het wel doet (ook in de eufi/bios) dan zou het andere het toch ook moeten doen? Behalve als er echt een hardware probleem speelt? Na 3 schermen verwisseld te hebben met de leverancier brengt me dat wel in twijfel.

De schermen zijn van het type ELO ET1739L en draaien onder Win7-pro.

Met vriendelijke groet,
Daniel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jul 2019 13:53

Re: 2 touchscreens werken niet

Daniel

Uit je reactie is het voor mij niet duidelijk of je die driver geinstalleerd hebt en dan nog niet werkt.

Een touch screen bestaat uit 2 onderdelen: een scherm waarop het beeld weergegeven wordt (VGA, DVI, etc) en een touch deel, dat via USB werkt. Nu, voor het touchdeel moet je die driver installeren.
En ik weet niet wat je in het BIOS ziet dat het ene scherm het wel en het andere niet doet. In Windows worden beiden schermen pas aangestuurd. In het BIOS is er altijd maar 1 scherm actief/geeft beeld, tenzij je de VGA/DVI kabel van het 2e scherm om prikt achter op de PC. Het touchdeel is niet actief.

Je moet in Windows wel aangeven dat de schermen in de settings op "uitbreiden" moeten staan. Ik weet niet of je dat gedaan hebt. Zie dit verhaal hoe e.e.a. moet: https://www.coolblue.nl/advies/tweede-b ... leren.html
En die Elo driver installeren.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 jul 2019 14:54

Re: 2 touchscreens werken niet

Volgens mij had ik hetzelfde probleem. Alleen wel met ander merk schermen en windows 10.

Maar nadat ik de 2 schermen met 2 verschillende kabels had aangesloten werkte alles goed. Dus niet allebei de schermen met VGA, maar 1 scherm met VGA en de andere met HDMI (ofzoiets.)
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 06 jul 2019 00:20

Re: 2 touchscreens werken niet

Bij mij helpt het als ik de usb van het niet-werkende scherm er even uit haal en er weer in doe. 9 van de 10 x werkt hij dan wel weer.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 06 jul 2019 12:07

Re: 2 touchscreens werken niet

Evert-Jan schreef:Daniel

Uit je reactie is het voor mij niet duidelijk of je die driver geinstalleerd hebt en dan nog niet werkt.

Een touch screen bestaat uit 2 onderdelen: een scherm waarop het beeld weergegeven wordt (VGA, DVI, etc) en een touch deel, dat via USB werkt. Nu, voor het touchdeel moet je die driver installeren.
En ik weet niet wat je in het BIOS ziet dat het ene scherm het wel en het andere niet doet. In Windows worden beiden schermen pas aangestuurd. In het BIOS is er altijd maar 1 scherm actief/geeft beeld, tenzij je de VGA/DVI kabel van het 2e scherm om prikt achter op de PC. Het touchdeel is niet actief.

Je moet in Windows wel aangeven dat de schermen in de settings op "uitbreiden" moeten staan. Ik weet niet of je dat gedaan hebt. Zie dit verhaal hoe e.e.a. moet: https://www.coolblue.nl/advies/tweede-b ... leren.html
En die Elo driver installeren.



Ik heb een single touch driver geïnstalleerd voor deze schermen en heb natuurlijk in windows de beeldscherminstellingen aangepast op 2 schermen. maar binnen de tool die in het menu links bij het klokje krijg zie ik alleen maar een properties 1 mogelijkheid en volgens mij zouden dit er 2 moeten zijn waarbij je dan ook de touch instellingen kan aanpassen. Net of de usb niet (volledig) gezien wordt en dus maar op 1 scherm het doet met alle acties die we tot nu toe hebben gedaan niet aan de gang te krijgen is(zie eerdere meldingen).
Ook heb ik nu de laatste versie op de pc gezet en natuurlijk de vorige gedeïnstalleerd.

Daniel

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 06 jul 2019 13:15

Re: 2 touchscreens werken niet

Beste mensen,

Even een reactie voor allen die tot nu toe hebben gereageerd.
Allereerst tof dat iedereen zo goed mee probeert te denken en me hier en daar zeker ook weer aan het denken en andere ideeën brengt.
Hier volgt even een overzicht van de situatie;

Ik heb de beide ELO schermen aangesloten op 1 grafische (Nvidea) kaart met daarop en vga en dvi aansluiting (converter gebruikt vga/dvi) en beide schermen met usb op de pc aangesloten. In windows bij de grafische instellingen de schermen in uitgebreid bureaublad neergezet en dus een beeldscherm 1 en beeldscherm 2 heb.
Op beide schermen is het beeld gewoon aanwezig dus daar gaat het wel goed.

Doordat op het ene scherm de touch het wel doet maar de andere niet heb ik alle procedures doorlopen om te kijken waarom het eventueel niet gaat. Daarbij heb ik eerst gekeken naar het hardware gedeelte en al gauw duidelijk dacht te worden dat het eerste scherm die het niet deed gewoon geen touch werkende kreeg, waarbij ik diverse instellingen langs gelopen ben bv aansluiten van seperate schermen zowel vga als usb, drivers van grafische kaart en (touch) schermen. (zelfs in de eufi waar de schermen het sowieso wel zouden moeten doen)
Het gekke is dat we nu een aantal keren een ander scherm hebben toegestuurd gekregen en elke van deze schermen het gewoon weg niet doen! Toeval? Nou het lijkt me bijna onmogelijk om meerdere malen een scherm toegestuurd te krijgen waar de hardware klaarblijkelijk van kapot van zou moeten zijn. Ik ga ervan uit dat men bij een leverancier die ook nog eens een bepaalde garantie geeft de schermen wel uittest voordat ze aan een eventuele koper worden geleverd.
Zie ook even het antwoord aan Evert-Jan dat ik inmiddels een nieuwere driver heb geïnstalleerd en me er van overtuigd heb dat het een single touchdriver is die ook multi scherm ondersteuning heeft.

Maar..... het werkt dus nog steeds niet :(

Zo ik hoop dat het voor jullie wat duidelijker is geworden hoe een en ander hier is geconfigureerd en jullie daar beter op weten in te schatten waar het probleem kan zitten.

vriendelijke groet,
Daniel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2019 13:43

Re: 2 touchscreens werken niet

Daniel

je hebt 1 icoontje in de systemtray, nl. het ELO programma. Dat is OK. Dus geen 2.

Klik je daarop dan komt een schermpje voor met 5 tabjes.
Klik op properties 1. Klik op de knop identify. Er komt nu een 1 op het hoofdscherm (het standaard windows scherm) te staan
Klik op properties 2. Klik op de knop identify. Er komt nu een 2 op het andere scherm te staan
Als dit werkt, dan zie ELO 2 schermen.
Zie je geen properties 2 tab, dan lijkt het erop dat de 2e videoverbinding wat betreft ELO niet werkt.
Zie je in Windows (rechter muisknop en dan schermresolutie) wel dat er 2 ELO schermen zijn aangesloten? En wat zie je als je op identify in Windows klikt?

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 06 jul 2019 14:06

Re: 2 touchscreens werken niet

Evert-Jan schreef:Daniel

je hebt 1 icoontje in de systemtray, nl. het ELO programma. Dat is OK
Klik je daarop dan komt een schermpje voor met 5 tabjes.
Klik op properties 1. Klik op de knop identify. Er komt nu een 1 op het hoofdscherm (het standaard windows scherm) te staan
Klik op properties 2. Klik op de knop identify. Er komt nu een 2 op het andere scherm te staan
Als dit werkt, dan zie ELO 2 schermen.

Vervolgens de touch via USB afregelen.
Ga naar tabblad General en klik op Align. Volg de instructies (of te wel eerst op scherm 1 in de 4 punten met je vinger drukken en dit vervolgt op scherm 2).


Beste Evert-Jan,

Uit je antwoord blijkt al waar het verschil zit tussen dat van mij en van jou.
Namelijk de tabbladen properties, jij hebt er 2 (properties1 en properties 2) en ik heb er maar 1 en dus ook geen identify knop. Nog gekeken in Windows apparaatbeheer en zie de fotos waar het probleem zit.
Volgens mij moet ik twee schermen hebben staan in de "muizen en andere apparaten" en ook HID muizen daarbij.

Sorry ik krijg de foto's niet embedded in het forum via gedeelde links. Is dit een algemeen probleem of anders is iemand die weet hoe het wel lukt.

Daniel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2019 16:56

Re: 2 touchscreens werken niet

De knop IMG gebruiken en daar de URL tussen plakken. Die knop staat boven de ingetikte tekst.

Dan krijg je
  Code:
[img] de URL [/img]

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 07 jul 2019 11:50

Re: 2 touchscreens werken niet

Evert-Jan schreef:De knop IMG gebruiken en daar de URL tussen plakken. Die knop staat boven de ingetikte tekst.

Dan krijg je
  Code:
[img] de URL [/img]


Dat had ik ook gedaan en heb een link gepakt van mijn one drive die ik als openbaar had ingesteld maar wordt niet als interactief geplaatst.

Dit zij de links en en kun je openen in een browser
https://1drv.ms/u/s!ArgHNJ0UxH_FkWIH6KThYZjJo_zQ

https://1drv.ms/u/s!ArgHNJ0UxH_FkWCle_w3CbTtxyPs

Kijken of dit lukt
Laatst bijgewerkt door dstarken op 07 jul 2019 13:45, in totaal 4 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jul 2019 12:52

Re: 2 touchscreens werken niet

Je moet niet 3 plaatjes in een Onedrive omgeving zetten en dan de URL als een link voor een plaatje plaatsen, maar elk plaatje moet afzonderlijk via een URL aanroepbaar zijn en dan ook te zien zijn.

Uploaden van plaatjes kan gratis naar: https://www.mupload.nl/. En dan per plaatje een link plaatsen in je forumbericht.
En niet in een code tag zoals ik gedaan heb maar rechtstreeks in je bericht (ik heb de code tag gebruikt omdat ik anders de syntax niet zichtbaar kon maken).

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 07 jul 2019 13:48

Re: 2 touchscreens werken niet

Evert-Jan schreef:Je moet niet 3 plaatjes in een Onedrive omgeving zetten en dan de URL als een link voor een plaatje plaatsen, maar elk plaatje moet afzonderlijk via een URL aanroepbaar zijn en zo te zien zijn.

Uploaden van plaatjes kan gratis naar: https://www.mupload.nl/. En dan per plaatje een link plaatsen in je forumbericht.
En niet in een code tag zoals ik gedaan heb maar rechtstreeks in je bericht (ik heb de code tag gebruikt omdat ik anders de syntax niet zichtbaar kon maken).


Dat is voor mij wel duidelijk en heb meerdere zaken geprobeerd maar dat lukt mij niet.
Inmiddels heb ik de links maar gewoon bij het bericht gevoegd en zou moeten werken.

Berichten: 13

Geregistreerd: 29 sep 2014 20:03

Bericht 07 jul 2019 22:26

Re: 2 touchscreens werken niet

Misschien een stomme vraag, maar heb je het scherm al aangesloten op een andere usb-poort?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jul 2019 22:56

Re: 2 touchscreens werken niet

Plaatje uploaden lijkt mij eenvoudig.
Op die site Browse aanklikken. Op de eigen PC vervolgens het plaatje opzoeken en selecteren. Daarna upload klikken.

Daarna kom je weer op site site waar de link tbv een forum kant en klaar staat incl. de IMG en /IMG tag. Die regel kopiëren in je forumbericht op pcorgel.nl
mupload.jpg


Wat betreft je probleem: bij USB hub staat een uitroepteken. Dat betekent een fout, die je zie als je daar op rechter muisknop klik en dan eigenschappen kiest. Dat kan bijv. betekenen dat de USB poort, die achter deze interne hub zit, niet (goed) functioneert. Het idee van Bas is dan nog niet zo gek om uit te proberen. Probeer dan wel een usb2.0 poort (zwarte connector en geen blauwe).

Apparaatbeheer.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 jul 2019 23:14

Re: 2 touchscreens werken niet

Je kan voor elk scherm een define touch zone definieren.
Als je de touchzone beeldvullend maakt en je kiest dan dat de touch werkt buiten de touch zone dan zal de touch niet werken.
Misschien dat bij jou de touch buiten de touchzone aangevinkt staat.
Heb heb dat ook eens gehad met de touchscreen toen het niet werkte.
Zie pagina 19 van de handleiding.(multitouch)
https://assets.ctfassets.net/of6pv6scuh ... Manual.pdf

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 jul 2019 11:11

Re: 2 touchscreens werken niet

Daniel,

Ik heb ter vergelijk een print screen gemaakt van Apparaatbeheer en Devices and Printers

Als jij in Apparaatbeheer bij USB hub kijkt (rechtermuisknop en dan eigenschappen en vervolgens het tabblad Energie), dan zie je daar ook de EloHID (=touch gedeelte) staan; in jouw geval is dat 'Elo Touch solutions 2700 IntelliTouch USB Touchmonitor Interface. Tussen 2 haakjes: stroomverbruik = o mA, en dat is correct.
Dat zal niet het geval zijn bij de USB hub, waar een gele uitroepteken staat.

Verder moet je de single touch driver gebruiken. Wat Jan aangeeft is bij multi touch. Bij single touch is er geen mogelijkheid om een gebied "buiten het touch bereik" te definiëren.
De helpfile (manual) van de driver is ook op je PC geïnstalleerd en staat in C:\Program Files (x86)\EloTouchSystems\XPU Driver Manual.htm. Er is geen PDF beschikbaar. On line heb ik hem hier gevonden: https://www.tps.co.jp/downloads/data/SW ... index.html
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 jul 2019 11:17

Re: 2 touchscreens werken niet

Schermafdrukken van de ELO schermpjes
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 08 jul 2019 19:19

Re: 2 touchscreens werken niet

Evert-Jan schreef:Plaatje uploaden lijkt mij eenvoudig.
Op die site Browse aanklikken. Op de eigen PC vervolgens het plaatje opzoeken en selecteren. Daarna upload klikken.

Daarna kom je weer op site site waar de link tbv een forum kant en klaar staat incl. de IMG en /IMG tag. Die regel kopiëren in je forumbericht op pcorgel.nl
mupload.jpg


Wat betreft je probleem: bij USB hub staat een uitroepteken. Dat betekent een fout, die je zie als je daar op rechter muisknop klik en dan eigenschappen kiest. Dat kan bijv. betekenen dat de USB poort, die achter deze interne hub zit, niet (goed) functioneert. Het idee van Bas is dan nog niet zo gek om uit te proberen. Probeer dan wel een usb2.0 poort (zwarte connector en geen blauwe).

Apparaatbeheer.jpg



We hebben alle beschikbare usb poorten geprobeerd en gaf geen oplossing daarbij kan het zijn dat doordat deze nieuwe pc eigenlijk geen usb 2.0 compatible poorten heeft en er via een trucje deze zijn aangemaakt maar gedeeltelijk werkt.
Uitgaande van het feit dat een scherm wel werkt op deze poort de andere daar ook op zou werken zeker als de goede scherm in dit geval is ontkoppeld. Het uitroeptekentje hadden we gezien maar het probleem dus kunnen oplossen.
Even voor de duidelijkheid gaat het hier om een pc met o.a. de volgende onderdelen;
AMD Rizen Threadripper 2950X gemonteerd op een Asus ROG Zenith Extreme (E-ATX)
Daarbij G.Skill Trident Z RGB 4x16Gb DDR-4 3300Mhz geheugen.
Dit alles is geinstalleerd onder Windows 7 pro wat nog redelijk te installeren was en andere windows versies te veel problemen gaven bv. Win 7 ultimate en dergelijke maar ook Windows 10 geen goede oplossing bleek te zijn.
Dus het moederbord heeft van oorsprong geen usb 2.0 aleen de 3.1 en 3.2, de laatste niet backward compatible met eerdere versies. AMD probleem of toch de structuur van het moederbord? Dat weten we nog niet.

Blijft dat de schermen ALTIJD zouden moeten functioneren onder de EUFI scherm waar een dergelijke driver actief zou moeten zijn waar alle merken en types touchscreens zouden moeten functioneren.
Dit doet het goede scherm wel maar de andere(n) niet....

Procedure van testen v/h touchgedeelte onder windows en eufi
Scherm A aangesloten op usbpoort 1 en vga 1 (doet het)
Scherm b aangesloten op usbpoort 1 en vga 1 (doet het niet)
Scherm A aangesloten op usbpoort 2 en vga 1 (doet het)
Scherm A aangesloten op usbpoort 2 en vga 2 (doet het)
Scherm B aangesloten op usbpoort 2 en vga 1 (doet het niet)
Scherm B aangesloten op usbpoort 2 en vga 2 (doet het niet)
De schermen zijn beide met de bijbehorende voedingen getest en ook gekruist getest.

We mogen er toch vanuit gaan dat als het ene scherm het op een of andere manier wel doet de andere het in ieder geval ook standalone zou moeten doen.

Het enige onzekere aan dit verhaal is de usb 2.0 poort funtionerend op 2 schermen want 1 scherm doet het dus wel.
We gaan overigens het niet functionerend scherm op een andere pc met win7/Hauptwerk uittesten.

Tot zover en hoop dat jullie het geheel nog enigzins kunnen volgen.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 jul 2019 10:28

Re: 2 touchscreens werken niet

dstarken schreef:...
Ik heb de beide ELO schermen aangesloten op 1 grafische (Nvidea) kaart met daarop en vga en dvi aansluiting (converter gebruikt vga/dvi)
...

dstarken schreef:...
Procedure van testen v/h touchgedeelte onder windows en eufi
Scherm A aangesloten op usbpoort 1 en vga 1 (doet het)
Scherm b aangesloten op usbpoort 1 en vga 1 (doet het niet)
Scherm A aangesloten op usbpoort 2 en vga 1 (doet het)
Scherm A aangesloten op usbpoort 2 en vga 2 (doet het)
Scherm B aangesloten op usbpoort 2 en vga 1 (doet het niet)
Scherm B aangesloten op usbpoort 2 en vga 2 (doet het niet)
De schermen zijn beide met de bijbehorende voedingen getest en ook gekruist getest.
...


In de eerste quote had je het over vga en dvi met converter.
In de tweede quote heb je het over vga 1 en vga 2.
Dus even voor de duidelijkheid:
In allebei de schermen prik je de vga kabel en die gaan op de 2 vga aansluitingen van je pc?
of:
In allebei de schermen de vga kabel, 1 direct op de vga van de pc, de ander met een converter op de dvi van de pc?

Ik had hetzelfde probleem, wel een 2e scherm bedienbaar met muis, maar zonder touch.
Ik had ook de schermen aangesloten met bijgeleverde (2dezelfde) kabels.
Toen geprobeerd met 2 verschillende kabels en het probleem was opgelost.
Dus niet:
[scherm1]VGA=>VGA[PC]
[scherm2]VGA=>VGA/dvi[PC]

Maar:
[scherm1]VGA=>VGA[PC]
[scherm2]HDMI=>HDMI[PC]
[scherm2]DVI=>DVI[PC]

Ik weet het niet meer precies uit mn hoofd of ik nu HDMI of VGA of DVi ofwatdanook heb gebruikt. Maar het kwam er op neer dat het probleem was opgelost toen ik aan pc én scherm 2 verschillende aansluitingen gebruikte.

Vraag me niet hoe dat kan en waarom. Want zoveel verstand heb ik er niet van. Ik weet alleen dat het bij mij werkt ;)

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 10 jul 2019 11:27

Re: 2 touchscreens werken niet

anco.marijs schreef:
dstarken schreef:...
Ik heb de beide ELO schermen aangesloten op 1 grafische (Nvidea) kaart met daarop en vga en dvi aansluiting (converter gebruikt vga/dvi)
...




In de eerste quote had je het over vga en dvi met converter.
In de tweede quote heb je het over vga 1 en vga 2.
Dus even voor de duidelijkheid:
In allebei de schermen prik je de vga kabel en die gaan op de 2 vga aansluitingen van je pc?
of:
In allebei de schermen de vga kabel, 1 direct op de vga van de pc, de ander met een converter op de dvi van de pc?

Ik had hetzelfde probleem, wel een 2e scherm bedienbaar met muis, maar zonder touch.
Ik had ook de schermen aangesloten met bijgeleverde (2dezelfde) kabels.
Toen geprobeerd met 2 verschillende kabels en het probleem was opgelost.
Dus niet:
[scherm1]VGA=>VGA[PC]
[scherm2]VGA=>VGA/dvi[PC]

Maar:
[scherm1]VGA=>VGA[PC]
[scherm2]HDMI=>HDMI[PC]
[scherm2]DVI=>DVI[PC]

Ik weet het niet meer precies uit mn hoofd of ik nu HDMI of VGA of DVi ofwatdanook heb gebruikt. Maar het kwam er op neer dat het probleem was opgelost toen ik aan pc én scherm 2 verschillende aansluitingen gebruikte.

Vraag me niet hoe dat kan en waarom. Want zoveel verstand heb ik er niet van. Ik weet alleen dat het bij mij werkt ;)[/quote]

Dankje voor jullie meedenken over dit probleem,

De situatie is op dit moment dat de grafischekaart een vga en een dvi aansluiting heeft die we dan ook beide gebruiken.
Over het algemeen zal dit ook geen probleem zijn voor weergave op de schermen.
De schermen zijn dus voorzien van alleen een vga aansluiting en dus moet het 2e scherm worden voorzien van een vga-kabel met een vgaconverter naar dvi. De usb aansluitingen zijn in dit geval de struikelblok of het moet al zo zijn dat de usbpoort(en) dit niet kunnen connecten en/of voeden. Maar als 1 scherm wel wordt geaccepteerd en separaat aangesloten wel werkt dan zou in mijn optiek de andere het ook moeten doen op wat voor manier ook aangesloten. Dit bewijst ook de werking van het (goede) scherm. Maar de andere 2e schermen werken qua weergave wel maar de aansturing via usb dus niet.
In mijn beleving zit dus het probleem in die usb of op het scherm of toch ergens in de usbpoorten van het moederbord, wat ik overigens betwijfel omdat de testen met het goede scherm daarvan geen last heeft.

Nogmaals bedankt voor het meedenken
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 jul 2019 11:54

Re: 2 touchscreens werken niet

dstarken schreef:...
In mijn beleving zit dus het probleem in die usb of op het scherm of toch ergens in de usbpoorten van het moederbord, wat ik overigens betwijfel omdat de testen met het goede scherm daarvan geen last heeft.
...


Het scherm kan toch makkelijk uitgesloten worden?
Het 1e scherm werkt prima in zn eentje.
Het 2e scherm is retour.
Het 3e scherm werkt niet in combinatie met het 1e scherm.

Maar als je het 1e scherm loskoppelt, en alleen scherm 3 in zn eentje aansluit zie je direct of het probleem in het scherm zit?

Ik was er al vanuit gegaan dat je dat al had gedaan, maar nadat ik je bovenstaande reactie zie twijfel ik daaraan.

Dus het lijkt mij toch dat de pc in de war raakt als er meerdere ouch-schermen worden aangesloten En daar heb ik dan ook niet zoveel kaas van gegeten.

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 aug 2016 18:31

Bericht 10 jul 2019 15:13

Re: 2 touchscreens werken niet

anco.marijs schreef:
dstarken schreef:...
In mijn beleving zit dus het probleem in die usb of op het scherm of toch ergens in de usbpoorten van het moederbord, wat ik overigens betwijfel omdat de testen met het goede scherm daarvan geen last heeft.
...


Het scherm kan toch makkelijk uitgesloten worden?
Het 1e scherm werkt prima in zn eentje.
Het 2e scherm is retour.
Het 3e scherm werkt niet in combinatie met het 1e scherm.

Maar als je het 1e scherm loskoppelt, en alleen scherm 3 in zn eentje aansluit zie je direct of het probleem in het scherm zit?

Ik was er al vanuit gegaan dat je dat al had gedaan, maar nadat ik je bovenstaande reactie zie twijfel ik daaraan.



Je slaat de spijker op zijn kop! Er is maar een scherm die het tot nu toe doet en de andere schermen (het usb gedeelte) doen het niet, wat we ook hebben uitgeprobeerd.
Maar de twijfel zit hem voor een merendeel in het feit dat we het apart vinden dat schermen die gerefurbist zijn maar voor 25% werken en dat niet duidelijk is of het nu aan ons ligt omdat iets aan de pc/software hapert of dat we inderdaad een hardware probleem hebben die niet aan ons te wijten valt.
De tests tot nu toe geven aan dat wij alles hebben gedaan om een foute conclusie zoveel mogelijk uit te sluiten.

Zekerheid hebben we dan pas als we een scherm ontvangen die het, ook als we die separaat aansluiten, gaat werken en dus actief wordt en dan maar verder gaan met eventueel 2 schermen maar dat is dan weer van latere zorg.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 jul 2019 16:39

Re: 2 touchscreens werken niet

Aha, ik dacht tot nu toe eigenlijk dat het probleem was dat je 2 schermen tegelijk niet aan de praat krijgt.

Maar nu blijkt dus dat het laatste scherm ook niet werkt als je hem in zn eentje aansluit. Terwijl dus het eerste scherm wel goed werkt.
Dan lijkt het mij dat het probleem in het scherm zit..?
Volgende

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com