Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 dec 2019 19:02

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Geert,

jij schrijft het, ik dacht er het zelfde over.

Stel je voor dat ik kolen produceer, dan kan ik, dezelfde redeneer trant volgend, ongestoord door gaan met de boel te vervuilen.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 24 dec 2019 22:45

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

geert01 schreef:Hadie Jan, even dit topic gevolgd; fijn dat jij zo te horen de boel met je nieuwe PC aanschaf weer goed voor elkaar hebt.

Echter wilde ik nog even op jouw opmerking terugkomen betreffende het gebruik van zonnepanelen.

Want dat vind ik een wat minder goed voorbeeld voor anderen, dat het je niets uitmaakt hoeveel stroom je verbruikt omdat je toch panelen hebt en meer opwekt dan je verbruikt.

Wij moeten toch zorgzaam voor onze planeet blijven?? ( dacht ik).

Ik hoop, dat je zo vlak voor de Kerstdagen nu niet boos wordt, excuses, ik ben nu eenmaal niet zo goed in diplomatiek taalgebruik, maar mijn innerlijke stemmetje gebood mij dit even aan te kaarten.

Een goed Kerstfeest gewenst,

Geert


Dat is natuurlijk waar, maar de zonnepanelen zijn toch ook voor positieve bijdrage aan milieu en ze zorgen mede voor een lager gasverbuik. Ik heb nog dakvlak over en daar komen op termijn zonneboiler/ zonnecollectoren.
Maar de eerste reden dat ik de voeding gewoon laat zitten is dat deze er in zit en prima functioneert. In principe bepaalt de apparatuur hoeveel vermogen er daadwerkelijk wordt verbruikt en niet het vermogen dat de voeding kan leveren. En ja, het rendement zal lager zijn. De tweede reden dat ik de voeding laat zitten is dat ik dus eerst weer een nieuwe voeding moet kopen - dus extra investeren- en maar moet afwachten of ik de bestaande voeding verkoop.
De laatste reden is dat je dus eerst moet bepalen hoeveel verbruik er is en dat weet ik niet. De processor zal denk ik flink vermogen gebruiken, maar of de waterkoeling ook vermogen verbruikt? De radiator wordt gekoeld met 2 ventilatoren, aan de achterzijde van de kast een grote ventilator en aan de voorzijde zelfs wel 3 stuks. En allemaal draaien ze. Tot slot wordt een kleinere voeding zwaarder belast, dus meer warmteontwikkeling en dus meer koeling (en risico op meer ongewenst geluid).

Overigens geeft de politiek ook dit 'goede voorbeeld'. Door op de autosnelwegen terug naar 100 te gaan kun je elders weer extra stikstof en koolstofdioxide uitstoten voor de (woning)bouw. Door boerenschuren af te breken mag je elders (in agrarisch gebied) weer woningen bouwen. En zo zijn er nog veel meer compensatievoorbeelden te noemen


Fijne dagen gewenst, groet Jan

NB: als ik daar al boos om zou moeten worden.....kan wel wat hebben.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 24 dec 2019 22:58

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Jan schreef:Dat is natuurlijk waar, maar de zonnepanelen zijn toch ook voor positieve bijdrage aan milieu en ze zorgen mede voor een lager gasverbuik. Ik heb nog dakvlak over en daar komen op termijn zonneboiler/ zonnecollectoren.
Maar de eerste reden dat ik de voeding gewoon laat zitten is dat deze er in zit en prima functioneert. In principe bepaalt de apparatuur hoeveel vermogen er daadwerkelijk wordt verbruikt en niet het vermogen dat de voeding kan leveren. En ja, het rendement zal lager zijn. De tweede reden dat ik de voeding laat zitten is dat ik dus eerst weer een nieuwe voeding moet kopen - dus extra investeren- en maar moet afwachten of ik de bestaande voeding verkoop.
De laatste reden is dat je dus eerst moet bepalen hoeveel verbruik er is en dat weet ik niet. De processor zal denk ik flink vermogen gebruiken, maar of de waterkoeling ook vermogen verbruikt? De radiator wordt gekoeld met 2 ventilatoren, aan de achterzijde van de kast een grote ventilator en aan de voorzijde zelfs wel 3 stuks. En allemaal draaien ze. Tot slot wordt een kleinere voeding zwaarder belast, dus meer warmteontwikkeling en dus meer koeling (en risico op meer ongewenst geluid).

Overigens geeft de politiek ook dit 'goede voorbeeld'. Door op de autosnelwegen terug naar 100 te gaan kun je elders weer extra stikstof en koolstofdioxide uitstoten voor de (woning)bouw. Door boerenschuren af te breken mag je elders (in agrarisch gebied) weer woningen bouwen. En zo zijn er nog veel meer compensatievoorbeelden te noemen


Fijne dagen gewenst, groet Jan

NB: als ik daar al boos om zou moeten worden.....kan wel wat hebben.


Leuke discussiepunten :)
We zouden wel een lounge-ruimte moeten hebben voor niet-orgel gerelateerde onderwerpen ;)

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 dec 2019 23:14

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Omdat het blijkbaar toch mogelijk is om een audiointerface werkend te kunnen krijgen in Windows 10 terwijl er geen driver voor is heb ik gezocht op mijn huidige Focusrite Saffire en daar een methode gevonden:

My Focusrite Saffire firewire is finally WORKING with Windows 10 Creators Update.
How to do:
Download 1394 OHCI Compliant Host Controller {Legacy)from the Windows site.
Install it.
Then set it as driver for your firewire.
Open Windows Powershell (administrator) and type
bcdedit /set testsigning on
This puts your pc in test mode.
Restart computer
Now install saffire-2.71.exe from focusrite and install.
Windows 10 will not like it, but install anyway after the notification.
Saffire is working now!
:-)
Open Windows Powershell (administrator) and type:
bcdedit /set testsigning off
Restart

You're in normal windows mode again
&
Voila!
Now you have your Saffire working under Windows 10


Ik heb een Presonus gekocht vorige week, maar ik ga zeker nog even proberen om de Focusrite in Windows 10 werkend te krijgen (is ook beter voor de verkoop).
Misschien dat er andere Hauptwerkwerkers nog profijt van kunnen hebben.
Vorige

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com