Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 13 dec 2019 01:53

Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Ik heb een PC met daarop Windows 7 (en Hauptwerk).
Deze PC zal op termijn doorschuiven als huisPC en er zal dan een nieuwe Hauptwerk PC moeten komen.
Op het moment dat ik de PC als huisPC wil gaan gebruiken moet er een upgrade worden gedaan naar Windows 10 omdat de ondersteuning januari 2020 afloopt.
Zou ik de upgrade nu al doen, dan zal mijn audiokaart niet meer functioneren (drivers tm W7).
Kan iemand mij vertellen wanneer de mogelijkheid van gratis upgraden van w7 naar W10 stopt?
Ik wil nu nog niet investeren in een nieuwe HauptwerkPC omdat ik niet weet wat de spec's moeten zijn voor Hauptwerk 5, wellicht Martini met IR of surround. Ook functioneert mijn audiokaart nu nog prima en zou een nieuwe zomaar weer € 500,- moeten kosten.

Iemand die er meer van kan vertellen?

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2019 11:40

Re: Upgraden W7 naar W10

Officieel bestaat de huidige methode ook niet. Microsoft heeft dit nooit publiekelijk gemaakt

Dus hoe laan dit nog kan, weet alleen Microsoft

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 14 dec 2019 17:08

Re: Upgraden W7 naar W10

Zoals ik al schreef wil ik mijn huidige HauptwerkPC doorschuiven als huisPC. Nu heb ik wat rondgekeken op internet en daar kom ik een PC tegen, voor € 995,-, met de volgende specs, zou die geschikt zijn voor Hauptwerk?
Ik wil naar Hauptwerk 5 en wil graag de Martini. Daarnaast heb ik Tholen en Freiberg.

HP Workstation Z440 Mini Tower met:

Intel Xeon E5-1650V3 3.5-3.8GHz 6-Core met HT 12 Threads
PC-type Tower/desktop
Geheugengrootte 64GB DDR4 SSD 180 GB Intel Enterprise + Bracket
Opslagcapaciteit 4TB Opslagtype 7200rpm HDD
Moederbordchipset Intel C612
Verbinding (USB/FW) 2x USB 2.0, 8x USB 3.0
Audio-uitgangen Analoog (3,5mm)
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (overige) 2x PS/2
Kleuren Zwart
Videokaart Quadro K2000 2GB
Besturingssysteem Windows 10 Professional NL + installatie en licentie

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2019 22:57

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

https://ark.intel.com/content/www/us/en ... 0-ghz.html

Xeon E5-1650 V3 is een server processor uit 2014.
Xeon's hebben een lagere klokfrequentie als een desktop processor; deze klokt op 3.50 GHz. Deze 2e hands miniPC zal als workstation gebruikt zijn.
Heeft een AVX2 instructie set, geen AVX512
Door de lage frequentie gaat het laden van een orgel langzamer dan een met een hogere core frequentie; zeker omdat in HW5 nog steeds 5 cores gebruikt worden.

https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Average CPU Mark: 13,627
Kijk en vergelijk deze met andere processors op die webpagina

SSD 180 GB Intel Enterprise + Bracket
Deze is te klein voor en Windows10 en de orgelcache files, zeker als je Martini wilt draaien
Deze zou je kunnen gebruiken voor het Windows en een extra NVMe SSD erbij voor de cache files.

RAM is waarschijnlijk geen ECC geheugen.

Windows 10 Professional NL is niet direct nodig. Windows 10 Home NL is ook goed. Kan genoeg geheugen aansturen. Prof. kan geen kwaad. Zit in de prijs......

De K2000 videokaart wordt hier niet genoemd. https://support.hp.com/bg-en/document/c04506309
Ik weet niet hoeveel monitoren jij hebt en, bij 2 stuks, of de video kaart 2 stuks ondersteund. Waarschijnlijk nog verloopjes nodig naar VGA oid???

De rest is wel OK

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 15 dec 2019 02:03

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Ik heb nu een : Intel Core i7-2600 @ 3.40GHz die heeft een score van 8,181. 13,62 lijkt dus al een flinke stap vooruit? Of is dat niet een lineaire factor? Meer cores heeft geen zin omdat Hauptwerk er 5 gebruikt? Dus meer dan 6 is overkill?

Voor de SSD is een upgrade mogelijk: 480 GB SSD Samsung Enterprise i.p.v. 180 GB SSD > € 89,00
Of : SSD PCIe Kaart Dell Fusion IO Drive II 785gb MLC 69RV8 > HP 620/820 als super snelle data schijf meerprijs € 295,00

AVX2 versus AVX512 is voor mij abracadabra.
ECC of NON ECC kan ik ook niet duiden irt Hauptwerk

Ik heb één touchscreen monitor met volgens mij verschillende aansluitmogelijkheden, volgens mij iig HDMI en DVI.

Deze PC is prijstechnisch aantrekkelijk. Op het moment dat ik kijk naar nieuwe PC's met 64 Gb of meer geheugen en een hedendaagse snelle(re) processor, dan wordt de prijs verdubbeld of meer.

Een reactie hierop zou ik bijzonder op prijs stellen. Financieel aantrekkelijke alternatieven sta ik ook voor open.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 dec 2019 22:56

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Ik denk dat je oude PC uit ca 2011 stamt en dus 8 jaar oud is.
De 2e hands HP Mini is 4 of 5 jaar oud, al is het geheugen vervangen door ander geheugen.

Meer cores heeft WEL zin; Hauptwerk gebruikt ze allemaal. Behalve bij het laden van een orgel; dan worden er 5 gebruikt (en dan ic.m. een lagere klokfrequentie duurt het langer dan bij een desktopprocessor). Zie mijn tekst hierboven

De 480 GB SSD Samsung Enterprise is ook 2e hands (kost $156); het is een server SSD. De PCIe NVMe SSD is nog sneller dan de Samsung SSD (510 MB/sec leessnelheid tegenover ca 3000 MB/sec (getal heb ik niet opgezocht, maar is een inschatting).

Hauptwerk gebruikt nu AVX, AVX-2, or AVX-512 instructies van de CPU voor rekenkundige bewerkingen op de samples, windmodel, enz., waardoor een betere performance wordt verkregen. De 512 is het hoogst; de AVX, AVX-2 doen het ook maar iets langzamer.
Ik weet niet wat HW in de komende jaren aan rekenkundige bewerkingen gaat doen, waardoor AVX-512 op dat moment een beter resultaat geeft.

ECC geheugen heeft pariteitscontrole en correctie als er bitjes in het RAM 'omvallen'. Er zitten daarom extra RAM chips op de bankjes om het te kunnen corrigeren. Dit wordt in server PC's gebruikt. Gewoon geheugen voor consumenten-pc's heeft geen ECC geheugen. Gewoon geheugen is daardoor goedkoper, ook al omdat er daarvan veel meer gemaakt worden.

Ja, 2e hands is idd goedkoper; nieuw is ca 2x zo duur. Maar dan zit er wel i7, 64 GB Ram, een 1 TB SSD in en een 500 GB NVMe SSD. De kast is kleiner en de voeding is 300 W minder (desktop PC heeft 500 W; de HP heeft 800 W (??, die waarde stond bij een andere HP))


(voor eigen herinnering zet ik de weblink van de HP PC erbij: https://www.queensystems.nl/hp-z440/102 ... -1650v3-64)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 dec 2019 10:13

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Jan schreef:Hallo Evert-Jan,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn berichten. Ik heb nog een PC gevonden die volgens mij goede prestaties levert, met een sneller processor en voor een schappelijke prijs. Is dit wat?
https://link.marktplaats.nl/m1488400063

Of staat er op de site van queensystems wel een exemplaar waar ik voor zou moeten gaan?

Groet Jan


PC van Marktplaats
Complete X299 [2066] PC koopje, bestaande uit:
- Big tower kast met 1 glazen zijwand en 1 metalen zijwand.
- ASUS X299 Prime DeLuxe II moederbord.
- 64GB 3200MHz Corsair geheugen.[ nog 4 geheugen slots vrij]
- Corsair waterkoeling
- Be Quit 1200W voeding
- Intel I9-7900X processer [10 cores, 3300Mhz].
- WIFI
- 100% in orde.
Echter ZONDER grafische kaart en zonder monitor! € 750,00


Dit is een PC van een spelletjes fanaat, die zijn videokaart wilt houden voor zijn nieuwe PC.
De PC kast is een Big tower, dus iets groter dan een standaard desktop.
De processor heeft een hogere benchmark dan de Xeon; is moderner (AVX512) en ook veel duurder in aanschaf dan de Xeon.
Videokaart moet dus bijgeplaatst worden en is ca 40/50 euro, bijv. GT710 silent (silent; zonder ventilator)
Verder moet je er een SSD in zetten (MX500 1 TB bijv. € 115 of een NVMe exemplaar (duurder) en Windows 10 aanschaffen en er op zetten).
Ik hoop dat hij de waterkoeling "origineel" geeft gelaten omdat die afgeperst is op lekkage (sommige spelletjesfanaten willen daaraan nog al eens rommelen)
Zelf zou ik de voeding vervangen door een 500/550 W exemplaar en de oude verkopen. Rendement is dan beter waardoor minder stroomverbruik voor de komende jaren.

En je moet naar Zuid Limburg rijden.

De PC is wel een koopje maar er komen dus dingen bij. Je moet kennis van zaken hebben om dat in de PC te zetten.

Ander punt is: je geluidskaart. Heeft deze wel drivers voor Windows 10? Zo niet, dan komt er als investering ook nog een geluidskaart bij.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 17 dec 2019 23:32

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Ik heb de PC gekocht. Tevens heb ik een Presonus 1810 gekocht voor de audio.
De PC is voorzien van een videokaart en ook een 250 Gb SSD zit er bij met daarop Windows 10
Daarnaast nog een harde schijf van 500 Gb.
De SSD is vermoedelijk te klein om ook nog Hauptwerk en samplesets op te installeren?
Ik heb bij Alternate een M2 SSD gezien (Samsung 970 EVO 1 TB) die misschien beter zou passen.
Ik lees echter in een ander topic dat de processor de beperkende factor is en niet de leessnelheid van de M2 SSD.
Dat topic is echter al weer enigszins gedateerd en misschien geldt dat niet voor een I9-7900X?

graag advies, of de meerprijs van M2 dat waard is en of de Samsung 970 EVO een juiste/beste keus is.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2019 00:24

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Er zit toch meer in dat in de MP advertentie stond.

Ik weet niet hoeveel sample sets je hebt. En hoeveel ruimte dat op de disk in neemt.

En zijn 3 mappen in HW met bestanden:
1. \hauptwerk\Samplesetsandcomponents (alle losse WAV files en plaatjes, de ODF's e.d.)
2. \hauptwerk\Internalworkingfiles (de organ cache files)
3. \hauptwerk\Userdata
Je kunt met de Windows verkenner kijken hoe groot (GB) die mappen zijn.

Zoals de PC er nu uit ziet, zou 1 op de disk kunnen en 2 en 3 op de SSD. Maar het moet ook "passen"

Alternatief is die Samsung 970 EVO NVMe SSD, waar alle 3 HW mappen op kunnen.
De processor is de beperkende factor bij inlezen i.c.m. M2, ook in HW5. Maar de M2 NVMe SSD is bij het laden van een orgel wel sneller dan een SATA SSD.
Die beperkende factor (inlezen met max 5 cores) zal in de komende jaren zeker verdwijnen (meer cores gebruiken bij inlezen). Er moet iets te wensen zijn .... ;)
Dus: de M2 NVMe SSD is sneller dan de SATA SSD, ondanks die beperking.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 18 dec 2019 00:39

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Evert-Jan schreef:Er zit toch meer in dat in de MP advertentie stond.

Ik weet niet hoeveel sample sets je hebt. En hoeveel ruimte dat op de disk in neemt.

En zijn 3 mappen in HW met bestanden:
1. \hauptwerk\Samplesetsandcomponents (alle losse WAV files en plaatjes, de ODF's e.d.)
2. \hauptwerk\Internalworkingfiles (de organ cache files)
3. \hauptwerk\Userdata
Je kunt met de Windows verkenner kijken hoe groot (GB) die mappen zijn.

Zoals de PC er nu uit ziet, zou 1 op de disk kunnen en 2 en 3 op de SSD. Maar het moet ook "passen"

Alternatief is die Samsung 970 EVO NVMe SSD, waar alle 3 HW mappen op kunnen.
De processor is de beperkende factor bij inlezen i.c.m. M2, ook in HW5. Maar de M2 NVMe SSD is bij het laden van een orgel wel sneller dan een SATA SSD.
Die beperkende factor (inlezen met max 5 cores) zal in de komende jaren zeker verdwijnen (meer cores gebruiken bij inlezen). Er moet iets te wensen zijn .... ;)
Dus: de M2 NVMe SSD is sneller dan de SATA SSD, ondanks die beperking.



De videokaart, SSD met W10 en HDD heb ik er bij inbedongen, dat zat er in de advertentie niet bij. Die Presonus uiteraard ook niet, die komt niet uit Limburg.
Als sampleset heb ik Tholen, Freiberg en dan nog kleine (Anloo, Gapinge, Krewerd, Midwolde, .....en nog wat gratis)
Wel heb ik als wens Martini Groningen.

Ik ga eerst wel eens even proberen hoeveel ruimte het in beslag neemt. Die SSD kan ik er later ook nog wel bij inzetten.

Bedankt voor de beantwoording.

groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 dec 2019 07:19

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Hoi Jan,

Ik heb beide schijven in mijn pc zitten de 970 evo pro , en 2x ssd in raid0 qua benchmark is de raid0 opstelling maar iets langzamer bij mij dan de 970pro.
In theorie zou dat verschil groter moeten zijn, maar ik merk tussen beide niet enorm veel verschil, raar maar waar


De Martini 8ch lust een aardig slokje 16 "DVDs "
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2019 10:19

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Jan Wim

bij jou is de processor de bottleneck; de 5e core zit tegen zijn maximum aan en het zal dus nooit sneller gaan.
viewtopic.php?p=43382#p43382

En je vergelijkt SATA SSD's in RAID versus een NVMe SSD
Bij een enkele SSD is in jou geval de laadsnelheid wel lager dan nu het geval is.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 dec 2019 12:50

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Evert-Jan schreef:Jan Wim

bij jou is de processor de bottleneck; de 5e core zit tegen zijn maximum aan en het zal dus nooit sneller gaan.
https://pcorgel.nl/viewtopic.php?p=43382#p43382

En je vergelijkt SATA SSD's in RAID versus een NVMe SSD
Bij een enkele SSD is in jou geval de laadsnelheid wel lager dan nu het geval is.


Zeker Evert-Jan een enkele ssd halveerd zowat qua snelheid, de cup is bij mij ook de bottleneck, maar ik verwacht dat Jan met zijn specificaties ook tegen aan loopt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 maart 2011 13:13

Bericht 18 dec 2019 13:32

Re: Upgraden W7 naar W10

Evert-Jan schreef:Officieel bestaat de huidige methode ook niet. Microsoft heeft dit nooit publiekelijk gemaakt

Dus hoe laan dit nog kan, weet alleen Microsoft



Het is nog steed mogelijk als je win7 of win 8.1 is geactiveerd . Deze week nog met succes uitgevoerd.

Via deze link kan je zien hoe het gaat.

https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/gidsen/digitaalgids/2019/nummer-6---november/dg201911p10-upgraden-naar-windows-10-p.pdf

Groet,

Klaas Twigt

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 22 dec 2019 18:18

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Ik heb dus gisteren de 'nieuwe' PC opgehaald. De configuratie is:

- Big tower kast met 1 glazen zijwand en 1 metalen zijwand.
- ASUS X299 Prime DeLuxe II moederbord.
- 64GB 3200MHz Corsair geheugen.[ nog 4 geheugen slots vrij]
- Corsair waterkoeling (Blijkt muisstil. Voorin de kast 3 ventilatoren, achterop ook een ventilator en bovenin nog twee
voor de waterkoeling, ik hoor ze niet draaien, maar zie het wel)
- Be Quit 1200W voeding (laat ik mooi zitten. Rendement is misschien lager, maar ik lever meer stroom met de
zonnepanelen dan dat ik gebruik, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden)
- Intel I9-7900X processer [10 cores, 3300Mhz].
- WIFI
- Grafische kaart zonder ventilator met HDMI, DVI en VGA.
- SSD 250 Gb SATA met daarop Windows 10,
- SSD 250 Gb SATA met daarop niks
- SSD500 GB NVME met daarop niks.

.

Ik heb nagedacht over de volgorde en ik denk dat het volgende de juiste is?
1) de bestaande hauptwerk PC W7 updates draaien (intussen gedaan, dikke 60 updates)
2) de drie mappen van hauptwerk kopieren naar mij draagbare harde schijf (309 GB)
3) hauptwerk 4 installeren nieuwe PC op SSD (maar waar ik niet uitkom op welke van de 3, of dat er verdeeld moet worden)
4) de drie gekopieerde mappen op de SSD zetten ter vervanging van de nieuw geïnstalleerde mappen?
5) De nieuwe Presonsus drivers installeren.
6) Oude PC omwisselen met de nieuwe en kijken of alles werkt.
7) Oude PC updaten van Windows 7 naar Windows 10
8) Nieuwe PC updaten van Hauptwerk 4 naar Hauptwerk 5 via stappenplan op forum. Heb zojuist de Ilok usb bij Bax besteld.

Graag reactie,

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 dec 2019 00:05

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Reactie op het plan.

Punt 1 had niet gehoeven. Waarom op je bestaande HW PC W7 updaten als je er W10 op gaat zetten (punt 7)? W7 gaat er dan af.

Punt 5 moet uitgevoerd worden voordat je HW installeert (punt 3); moet dus naar boven.

Ik mis alleen de optimalisatie van de nieuwe Windows 10 HW PC. Die zou tussen 2 en 3 moeten staan.
Dit moet je dan uitvoeren:
- Processor op constante snelheid laten lopen: viewtopic.php?p=32793#p32793
- Services uitzetten: viewtopic.php?f=12&t=3717

Het Hauptwerkprogramma kan geïnstalleerd worden op Windows SSD.
De 3 mappen in HW met bestanden:
1. \hauptwerk\Samplesetsandcomponents op de lege SSD in de hoop dat er er op kan
2. \hauptwerk\Internalworkingfiles (de organ cache files) op de NVMe drive
3. \hauptwerk\Userdata op de NVMe drive

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 dec 2019 01:20

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Goedenavond Evert-Jan,

Wederom bedankt voor de reactie.
Punt 1 heb ik gedaan omdat een collega van mij W7 niet naar W10 kreeg, foutmeldingen.
Hij heeft vervolgens eerst alle W7 updates gedraaid en daarna W10 update en toen ging het wel goed.
Dus dacht ik laat het zekere maar voor het onzekere nemen.

Die optimalisatie zal ik nog doen. Bij mijn oude PC heb ik dat nooit ingesteld/afgesteld, maar dat gaf ook geen merkbare problemen, intussen wel zoveel over gelezen dat ik dat nu wel ga doen.

Is nu de backup aan het kopieren, dat duurt even, zal het morgen wel zien.

Groet Jan

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 dec 2019 20:11

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Ik heb Hauptwerk V4 geinstalleerd en vervolgens de 3 mappen teruggezet.
Bij opstarten roept het scherm dat de 3 mappen voor een nieuwere Hauptwerkversie zijn.
Ik heb het even opgezocht, mijn HW4 installatieprogramma is 4.1.0.228 en de 3 mappen zijn afkomstig uit 4.2.1.003.
Van laastgenoemde kan ik echter geen installatieprogramma vinden.
Heeft iemand deze nog beschikbaar? Ik loop nu vast.

Groet Jan

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 dec 2019 21:55

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Jan schreef:Ik heb Hauptwerk V4 geinstalleerd en vervolgens de 3 mappen teruggezet.
Bij opstarten roept het scherm dat de 3 mappen voor een nieuwere Hauptwerkversie zijn.
Ik heb het even opgezocht, mijn HW4 installatieprogramma is 4.1.0.228 en de 3 mappen zijn afkomstig uit 4.2.1.003.
Van laastgenoemde kan ik echter geen installatieprogramma vinden.
Heeft iemand deze nog beschikbaar? Ik loop nu vast.

Groet Jan


Een upgradebestand volstaat vermoedelijk ook.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 dec 2019 23:39

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

van ALLE programma's (HW, Windows, drivers, software geluidskaart, enz.) en de sample sets moet je de installatiebestanden opslaan op een USB disk of in de cloud.
Een leverancier kan ze zomaar "uit de lucht halen" omdat de software verouderd is en dan zit je met de problemen.

Ik stuur je een PM met een link.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 24 dec 2019 00:38

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Bedankt voor de link.
Ik dacht ook alles op schijf te hebben, maar deze laatste update blijkbaar niet.

Hauptwerk 4 werkt intussen op mijn nieuwe PC. Omdat ook de audiointerface vervangen is moet ik nog wel e.e.a. instellen, maar dat doen we morgen maar.

De Ilok dongel vanavond in de brievenbus ontvangen, dus die ook geinstalleerd. Nu nog wachten op een kortingscode voor de upgrade en dan V5 bestellen.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 24 dec 2019 16:10

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Momenteel draait mijn Hauptwerk prima op Windows 7. Deze week hoop ik mijn upgrade naar Hauptwerk 5 uit te voeren. Heeft het nog voordelen om mijn besturingssysteem ook up te graden naar Windows 10? of levert dit niks extra’s op performance wise.

Gertjan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 dec 2019 18:01

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Zolang HW en de iLok licentie manager onder Windows 7 blijven draaien, zou ik op Windows 7 blijven. Windows 10 heeft zo veel toetsers en bellen, die je uit moet zetten, en ook steeds moet blijven bewaken. Bij updates staan ze zo maar weer aan. Qua performance ga je er ook niet op vooruit.
Verder, een oudere geluidskaart die nog wel onder W7 werkt, niet meer onder W10 omdat de drivers ontbreken.

Wel op 14 januari 2020 de PC losmaken van internet. Dan ondersteunt Microsoft W7 niet meer en er komen geen updates meer. Dat laat Microsoft op de PC in een beeldvullend scherm ook zien. Dat bericht kun je uitzetten door bijgaand bestand. Na downloaden uitpakken en in de Windows verkenner 2x met de linker muisknop op het bestand klikken en toestemming geven om de aanpassing door te voeren.
Werkt alleen onder Windows 7 !!!!!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 24 dec 2019 18:17

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Bedankt voor je duidelijke antwoord Evert Jan. De computer zit niet aan het internet dus we blijven gewoon lekker op Windows 7.

Groeten, Gertjan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 24 dec 2019 18:41

Re: Upgraden W7 naar W10 & nieuwe PC

Hadie Jan, even dit topic gevolgd; fijn dat jij zo te horen de boel met je nieuwe PC aanschaf weer goed voor elkaar hebt.

Echter wilde ik nog even op jouw opmerking terugkomen betreffende het gebruik van zonnepanelen.

Want dat vind ik een wat minder goed voorbeeld voor anderen, dat het je niets uitmaakt hoeveel stroom je verbruikt omdat je toch panelen hebt en meer opwekt dan je verbruikt.

Wij moeten toch zorgzaam voor onze planeet blijven?? ( dacht ik).

Ik hoop, dat je zo vlak voor de Kerstdagen nu niet boos wordt, excuses, ik ben nu eenmaal niet zo goed in diplomatiek taalgebruik, maar mijn innerlijke stemmetje gebood mij dit even aan te kaarten.

Een goed Kerstfeest gewenst,

Geert
Volgende

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com