Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem na windows 10

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 27 jan 2020 13:31

Probleem na windows 10

Hallo, ik heb twee weken geleden windows 10 geinstalleerd. Sindsdien blijft HW tikken en stotteren. Ik hen zoveel mogelijk de optimalisatie toegepast uit het boek van Evert-Jan en telkens als ik wat aangepast heb, speelt HW perfect en zonder ook maar een enkele tik ook als ik wissel van set. Zet na het spelen het orgel uit. Na het opnieuw opstarten is het dan weer mis. Het lijkt er wel op dat bepaalde wijzigingen weer teruggezet worden. Ik kan er echt de vinger niet achter krijgen. Kan het zijn dat ik een verkeerde win10 heb geinstalleerd? Ik heb daar niet op gelet, het blijkt Windows 10 pro te zijn.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 27 jan 2020 14:00

Re: Probleem na windows 10

Siem schreef:Hallo, ik heb twee weken geleden windows 10 geinstalleerd. Sindsdien blijft HW tikken en stotteren. Ik hen zoveel mogelijk de optimalisatie toegepast uit het boek van Evert-Jan en telkens als ik wat aangepast heb, speelt HW perfect en zonder ook maar een enkele tik ook als ik wissel van set. Zet na het spelen het orgel uit. Na het opnieuw opstarten is het dan weer mis. Het lijkt er wel op dat bepaalde wijzigingen weer teruggezet worden. Ik kan er echt de vinger niet achter krijgen. Kan het zijn dat ik een verkeerde win10 heb geinstalleerd? Ik heb daar niet op gelet, het blijkt Windows 10 pro te zijn.

Ha Siem,
Bij mij exaxt hetzelfde probleem!
Her lijkt soms beter te zijn, maar het probleem komt inderdaad telkens terug.....
Geen last van cpu in het rood met tussenpozen?

Mario

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 27 jan 2020 14:32

Re: Probleem na windows 10

http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=1 ... 393#p42393

Hebben jullie sysmain ook uitgeschakeld? Was bij mij t probleem zie link.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 27 jan 2020 17:05

Re: Probleem na windows 10

Ik heb geen last van CPU in het rood. Windows start traag op en ook de EMU 1616M geluidskaart doet er lang over voordat hij gaat opstarten. Het steeds weer terugkerend probleem met stotteren, daar kan ik de vingers niet achter krijgen.
Sysmain staat bij mij uitgeschakeld zoals alle in het boek genoemde services.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 27 jan 2020 20:53

Re: Probleem na windows 10

Na de optimalisatie van mijn pc volgens het boek van Evert-Jan te hebben uitgevoerd, bleef ik het volgende probleem houden: met enige regelmaat schoot de cpu in het rood en werd het geluid zeer kort onderbroken; zeer irritant.
Het enige wat ik niet kon vinden in de bios was EIST.
Na de bios nog eens nagezien te hebben loop ik tegen het volgende aan: Runtime Power Management. Deze stond aangevinkt. Even nagezien op internet wat dat inhoud en vinkje weggehaald. Pc opnieuw opgestart en proberen maar...
Nu is de zaak veranderd: de onderbreking treedt niet meer op, wel gaat de cpu richting óf in het rood bij het spelen met veel registers én snelle akkoorden.
Wat me nu ook opvalt is dat de cpu ongeveer evenveel toeneemt als de polyfonie, afgelezen in het large floating control panel (audio midi and performance).
Heb ik iets gedaan wat niet goed is voor het systeem óf heb ik gewoon de oplossing gevonden voor mijn probleem?
Pc = Hp-system

Mario

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 27 jan 2020 21:31

Re: Probleem na windows 10

Hi Mario, vanmiddag ook nog wat geknutseld een paar dingetjes van het forum gehaald. Opnieuw opgestart en, perfect. Wat ik wel regelmatig heb als ik s morgens voor het eerst opstart gaat hij naar de Bios, voorheen nooit gehad. Vanuit de Bios doorstarten en het probleem is er weer. Ga ik dan naar de services en zet een paar services die ik uitgeschakeld had weer aan en weer terug, computer opnieuw opstarten kan ik weer de hele dag vooruit. Ra, ra..

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jan 2020 22:05

Re: Probleem na windows 10

Mario

Power management heeft er niets mee te maken. Dat betreft alleen settings tbv shutdown.
https://www.tomshardware.com/reviews/bi ... 126-8.html

In punt 21 van de optimalisdaties kun je de stand van EIST en Turbo zien. Het linker plaatje staan ze rood, rechts staan ze groen (en dat is FOUT).
Het linker plaatje is dus juist.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jan 2020 22:10

Re: Probleem na windows 10

Siem schreef:Windows start traag op en ook de EMU 1616M geluidskaart doet er lang over voordat hij gaat opstarten.
Siem
Dat komt als Windows niet in Real-time mode loopt. Hauptwerk wacht dat 7 sec. om het audio goed in te stellen. De Audiodriver is dan uitgeschakeld; anders hoor je gedurende het goed zetten van het audio allemaal ploppen in het audio.
Ook als je een instelling aanpast in HW, dan duurt het weer 7 sec. voordat het HW beeld weer terug is.

Die 7 sec. kun je aanpassen in General settings | General Preferences op tabblad Advanced in "Extra time to allow when starting audio on Windows if not running at real-time priority". Zet wel het audio even zachter als je een kleinere waarde instelt, want het kan even te keer gaan.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 27 jan 2020 22:42

Re: Probleem na windows 10

Evert-Jan schreef:Mario

Power management heeft er niets mee te maken. Dat betreft alleen settings tbv shutdown.
https://www.tomshardware.com/reviews/bi ... 126-8.html

In punt 21 van de optimalisdaties kun je de stand van EIST en Turbo zien. Het linker plaatje staan ze rood, rechts staan ze groen (en dat is FOUT).
Het linker plaatje is dus juist.


Evert-Jan,
Eerder een test uitgevoerd via fosshub, toen stond Turbo rood en EIST groen.
Na de wijziging in de bios staan beide rood....
En mijn probleem is echt verholpen!!

Toevoeging: https://www.google.com/url?sa=t&source= ... nQNDVTlY6Q

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com