Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PC doet niets meer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 02 maart 2020 21:46

PC doet niets meer

Vandaag wilde ik even naar een melding kijken die bij het opstarten gegeven werd. Zaterdag en zondag gaf de PC een melding bij het opstarten al heel vroeg in het proces, ik weet even niet precies meer welke. Met F2, kon ik de keuze doen om door te gaan en F1 om de setup te starten. Ik heb elke keer doorgestart met F2.

Vandaag start de PC niet meer op, geen PC-geluidjes meer.
Ik dacht dat zal dan wel de voeding zijn een kleine test gedaan om 2 pinnen door te verbinden en zo de ventilator van de voeding aan te zetten, dit werkt.

Heeft iemand nog een tip om iets te controleren ?
Voeding: SL-700A / ITG117XC
moederbord: MSI-B75A-G43

Groet Hans
Laatst bijgewerkt door Hans B op 02 maart 2020 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 02 maart 2020 23:08

Re: PC doet niets meer

Ik denk toch dat het de voeding is. Wat metingen verricht, meet geen spanningen, alleen 5V op de groene draad.
De oude voeding is niet meer te koop, past een nieuwe voeding op een moederbord van 2012 ?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 maart 2020 23:33

Re: PC doet niets meer

Voeding hoeft niet kapot te zijn.
De voeding test intern of alle spanningen aanwezig zijn. IS dat zo, dat volgt het signaal "Power OK"
De schakelaar aan de voorzijde legt een signaal aan grond. En dan gaat de voeding pas aan (levert spanning aan het MB)

Gokje: batterij van het moederbord leeg. Is waarschijnlijk nog nooit vervangen en het is al een ouder moederbord.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 02 maart 2020 23:54

Re: PC doet niets meer

Evert-Jan schreef:Voeding hoeft niet kapot te zijn.
De voeding test intern of alle spanningen aanwezig zijn. IS dat zo, dat volgt het signaal "Power OK"
De schakelaar aan de voorzijde legt een signaal aan grond. En dan gaat de voeding pas aan (levert spanning aan het MB)

Gokje: batterij van het moederbord leeg. Is waarschijnlijk nog nooit vervangen en het is al een ouder moederbord.


Oke dat wist ik niet, ik heb op de 24 pin-stekker gemeten, los van het moederbord.

batterij geeft 0,5V ipv 3V. Ga even een nieuwe regelen.
Ik laat het resultaat weten, bedankt.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 03 maart 2020 00:31

Re: PC doet niets meer

Dat was het Evert Jan.
Ik vond nog een CR2032 in de kast, gelijk maar getest.
Alles doet het weer.

Bedankt.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com