Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Dual-Boot PC upgrade

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 03 apr 2020 19:57

Dual-Boot PC upgrade

Hallo,

Ik gebruik momenteel een PC waar het max. van 32GB RAM in zit. Ik heb er een SSD in voor normaal Win10, met internet, etc., en een SSD met "getweaked" Win10 en Hauptwerk. De PC draait dual-boot: bij het opstarten krijg je de keuze welke Windowsversie je wil draaien. Ik heb spullen besteld voor upgrade van de PC: ander moederbord, RAM, processor, etc.
Ik heb van de twee SSD's een backup gemaakt op externe HD.
In de nieuwe PC komt ook een NVME SSD (1 TB). Verder heb ik een SSD van 1TB met de sample-sets.
Nu heb ik twee vragen:
1. Wat is te adviseren: de NVME SSD gebruiken voor de Hauptwerk install, of juist de sample-sets
2. Hoe krijg ik het systeem weer in Dual-boot mode? In de Bios? Het is alweer lang geleden dat de PC is geinstalleerd.
Maar ik stel deze vragen ook ter leering ende vermack van anderen die ook dit interessant vinden
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 apr 2020 21:02

Re: Dual-Boot PC upgrade

Antwoord op je eerste vraag: de NVME SSD moet je gebruiken als systeemdisk (Windows, programma's) en voor de Hauptwerk cache files (C:\Hauptwerk\HauptwerkInternalWorkingFiles) en UserData (C:\Hauptwerk\HauptwerkUserData). De sample set data moet je op de andere SSD zetten.

Dual boot mode is hier in het Nederlands beschreven
https://www.windows-helpdesk.nl/dual-bo ... stalleren/
Als je een oude en nieuwe Windows versie naast elkaar installeert, dan moet je de nieuwste versie als laatste installeren.
Er zijn meer sites. Zoek zelf even op de termen: Dual-boot PC nederlands

FredM schreef:Maar ik stel deze vragen ook ter leering ende vermack van anderen die ook dit interessant vinden
Anderen moet dan ook maar even googlen.

Succes met de verbouwing.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com