Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

is de Supermicro X10SRL-F wat?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 19 jun 2020 17:52

is de Supermicro X10SRL-F wat?

Is dit een geschikt moederboard? Of zijn er betere voor ongeveer dezelfde prijs ?
Ik ben me weer een beetje aan het oriënteren, maar heb nog geen definitieve plannen.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 jun 2020 18:39

Re: is de Supermicro X10SRL-F wat?

Teun,

Aan een moederbord alleen heb je niets.
Je moet op basis van je eisen (welke sample sets, stereo of 4/6 kanaals geheugen) naar een volledig PC systeem gaan kijken en niet enkel naar een onderdeel. En heb je ook een monitor en een geluidskaart nodig?
Je kunt dan een inventarisatie maken wat er op moet komen (geheugen, processor, een kast + voeding, enz.), en dan kijken of dat alles (!!) haalbaar is binnen het budget.

Ik kan alleen zeggen dat het moederbord soms wat overkill is (10 SATA aansluitingen voor evenzoveel harddisken/SSD's), maar geen M2 slots en maar 1 VGA aansluiting (dus ook een goedkope videokaart nodig als je 2 monitoren wilt gebruiken).
Voor die prijs (bijna € 300) zijn er beteren te koop.

De Xeon processors uit de E5 V3 serie zijn niet meer te koop (misschien nog wel ergens 2e hands)
https://ark.intel.com/content/www/us/en ... amily.html
Dus je moet de V4 serie hebben
Als voorbeeld de E5-2620 v4 met 8 cores./16 threads (https://tweakers.net/pricewatch/518771/ ... boxed.html)

ECC geheugen is wat duurder dan gewoon geheugen.

Zo wordt het wel een duur systeem.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 19 jun 2020 19:07

Re: is de Supermicro X10SRL-F wat?

Hallo Evert-Jan,
Ik heb nog 2 Dell PC's staan en nog 2 andere desktopsystemen. Wellicht zijn deze nog te gebruiken voor een beginners-oplossing. Ik wil eigenlijk zonder geluidskaart werken : ik denk aan de Denon PMA60 digitale versterker. Ik heb nog 2 speakerboxen BNS Unlimited 70 (in 2017 van Jaap overgenomen).
Ik ben in het bezit van een Domus Vivace digitaal orgel en wil deze dus gaan gebruiken. Ik weet alleen nog niet op welke termijn ik dit zal kunnen gaan verwezenlijken.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 40

Geregistreerd: 11 maart 2020 14:41

Bericht 19 jun 2020 19:22

Re: is de Supermicro X10SRL-F wat?

Supermicro maakt moederborden voor servers. Wat Hauptwerk betreft zitten daar de volgende nadelen aan: lange opstarttijd waarin talloze ‘services’ geactiveerd worden (remote monitor etc.) die je voor HW niet nodig hebt. Diezelfde achtergrond services kunnen dan eventueel ook weer storingen in de audio veroorzaken. Verder is er slechts één simpele VGA poort, dus je kunt maar één monitor aansluiten, terwijl je voor HW vaak 2-3 schermen wilt gebruiken.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 jun 2020 22:10

Re: is de Supermicro X10SRL-F wat?

@Teun
Op een beetje PC kun je al HW 421 free installeren en dan spelen.
Misschien kun je kijken welke PC de meeste mogelijkheden heeft qua geheugen plaatsing (2 of 4 slots) en welke processor er in zit. Dan kun je die PC gebruiken om verder te gaan.

@Erwin,
bedankt voor de aanvullingen.
Remote services zijn ook aanwezig op een huis, tuin en keuken PC, dus ook die voor HW gebruikt wordt. Maar als je ze weet ,kun je ze gewoon uitzetten, ook bij de Supermicro
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 20 jun 2020 09:47

Re: is de Supermicro X10SRL-F wat?

Evert-Jan en Erwin, bedankt voor jullie reactie.
@Evert-Jan
Ik zal die 4 PC's eens nader gaan 'bekijken'.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 20 jun 2020 10:30

Re: is de Supermicro X10SRL-F wat?

Het moederbord van een PC bepaalt wel degelijk wat mogelijk is. Wil je grote sample-sets draaien en 64GB RAM, dan heb je niets aan een moederbord waar slechts 32GB max op past. En ook zaken of er een NVME SSD in kan of niet, etc.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 20 jun 2020 10:39

Re: is de Supermicro X10SRL-F wat?

Dat is mij wel bekend, Fred : ik heb allerlei postings over deze onderwerpen op pcorgan doorgeworsteld. Tevens in het 'verleden' ervaring met Hauptwerk opgedaan. Voorlopig gaat het mij om weer met Hauptwerk te beginnen op een eenvoudige en goedkope manier.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com