Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Combinatie WindowsPC / iPAD

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 44

Geregistreerd: 23 dec 2014 01:12

Bericht 24 nov 2020 10:57

Combinatie WindowsPC / iPAD

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar dat maakt dat jullie een makkie hebben om te antwoorden.... :D

Omdat het mij niet duidelijk is, hoe het technisch werkt, even deze vraag:
Hoe werkt de link tussen PC en iPAD? via Bluetooth?
Ik begrijp dat er Software van TouchOSCBridge geïnstalleerd moet worden, + een app op de iPad.
Je kunt dan registreren via de iPad, als je een layout gemaakt hebt voor je Sample set.
Maar kun je ook je Windows PC bedienen?

Dan nog: als je met een iPad werkt, ga ik er vanuit dat je Hauptwerk als volgt moet opstarten:
PC aanzetten, en Hauptwerk automatisch laten starten als Windows opstart, + je Sample set.
Klopt dat?
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 24 nov 2020 11:51

Re: Combinatie WindowsPC / iPAD

Goedemorgen Nijs,

De verbinding tussen beide devices komt tot stand via WIFI. Zelf heb een standalone router hiervoor aangeschaft, die geen internet maar alleen lokaal netwerk tussen beide devices verzorgt.
Het programma TouchOSC Bridge moet op je windows PC geïnstalleerd staan. (Althans, bij mij, als Android-gebruiker)

Via onderstaande link staat beschreven hoe e.e.a. i.c.m. IPad geconfigureerd moet worden.
http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=4 ... t=touchosc

Nog wat andere informatie:
viewtopic.php?f=11&t=4062&p=46095&hilit=Touchosc#p46095

En bij opstarten moet i.i.g. eerst de windows PC verbinding met het netwerk maken, en eerst Bridge opstarten. Daarna IPad aanmelden, werkt bij mij zo, omdat hij anders schuift met IP-adressen.

Hartelijke groet van je oud-collega organist uit H'veld
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 44

Geregistreerd: 23 dec 2014 01:12

Bericht 24 nov 2020 13:02

Re: Combinatie WindowsPC / iPAD

Harm schreef:Goedemorgen Nijs,

De verbinding tussen beide devices komt tot stand via WIFI. Zelf heb een standalone router hiervoor aangeschaft, die geen internet maar alleen lokaal netwerk tussen beide devices verzorgt.
Het programma TouchOSC Bridge moet op je windows PC geïnstalleerd staan. (Althans, bij mij, als Android-gebruiker)

Via onderstaande link staat beschreven hoe e.e.a. i.c.m. IPad geconfigureerd moet worden.
viewtopic.php?f=4&t=531&hilit=touchosc

Nog wat andere informatie:
https://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f= ... osc#p46095

En bij opstarten moet i.i.g. eerst de windows PC verbinding met het netwerk maken, en eerst Bridge opstarten. Daarna IPad aanmelden, werkt bij mij zo, omdat hij anders schuift met IP-adressen.

Hartelijke groet van je oud-collega organist uit H'veld


O, leuk Harm om je hier te treffen!!
Ik heb zelf thuis een andere installatie, maar ben dit aan het bouwen voor een kennis van mij.
Bedankt voor de tips!
en ik ga het proberen....

Toch nog even een vraag, want die kennis wil geen scherm erbij, maar zo te lezen moet ik een script maken, waarin eerst Bridge automatisch opstart, en daarna HW; en daarna dus de iPad koppelen?
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 24 nov 2020 14:30

Re: Combinatie WindowsPC / iPAD

Toch nog even een vraag, want die kennis wil geen scherm erbij, maar zo te lezen moet ik een script maken, waarin eerst Bridge automatisch opstart, en daarna HW; en daarna dus de iPad koppelen?


Helemaal goed, Nijs. Evert-Jan heeft me indertijd geadviseerd een batchfile te schrijven, om de processen op goede volgorde op te starten. Heb het echter nog niet gedaan.

Overigens gebruik ik mijn PC-scherm wel om van sample te wisselen. Dit zou misschien via TouchOSC kunnen, maar dan moet je een vrij uitgebreide layout maken. Ik ken de orgelconfugiratie van je kennis niet, maar misschien is het voor nood verstandig toch ergens een PC-scherm in te bouwen (achter de lessenaar?)
Met vriendelijke groet,
Harm

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: zandhoop en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com