Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

overclock

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 18 dec 2020 18:45

overclock

ik heb het een en ander veranderd in de bios. Ook met de automatische overclock functies . Dit is het resultaat.
alles blijft normaal, ook de temperaturen van het geheel. ik heb dit gedaan om wat meer processorkracht te behalen voor het 96 KHz gebeuren. tot nu toe draait het al twee weken stabiel. Of zou ik op den duur schade ondervinden ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2020 22:20

Re: overclock

Zolang de PC / CPU goed gekoeld wordt, geen problemen.

Je kunt op "Sensors" (links bovenin HWInfo) klikken om de min. en max. waarden te zien van temperaturen en andere zaken.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 dec 2020 09:23

Re: overclock

Evert-Jan schreef:Zolang de PC / CPU goed gekoeld wordt, geen problemen.

Je kunt op "Sensors" (links bovenin HWInfo) klikken om de min. en max. waarden te zien van temperaturen en andere zaken.


Bedoel je deze Evert Jan. zo te zien gaat dit wel goed. ik ben er wel achter gekomen, en dat was ook al voor het overclocken, als ik vele registers opentrek, en hij draait op 96 KHz ,en een beetje volume dat alleen mijn Adam speakers beginnen te tikken, terwijl de proc dus niet in het rood gaat, deze blijft gewoon stabiel, wat zou dat kunnen zijn. ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 dec 2020 18:01

Re: overclock

Henk

Dat sensor plaatje ziet er wel goed uit.
Nu nog een keer met alle registers open en er even "flink op los gaan" en dan opnieuw kijken. Dan weet je de echte max. waarden.

Je moet het audiobuffer tussen HW en geluidskaart 1 stap hoger zetten.
Bij 96 kHz is dat buffer 2x zo snel vol als bij 48 kHz verwerking. Door het een stap hoger te zetten, heb je nog steeds het zelfde "gevoel" (latency) als bij HW5 en eerder en bij HW VI bij 48 kHz sample rate verwerking.

(Als je plaatjes post, dan moet je de resolutie wat lager zetten en de witte vlakken eraf knippen. Anders ben je snel aan je limiet die is toegestaan voor het forum. 3840x2040 is niet nodig.)

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com