Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 09 feb 2021 19:55

touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Hallo allen,

De touchfunctie van mijn Medion MD 20125 beeldscherm werkt niet meer.
De muis doet het nog wel.

Wat kan het zijn?

Ik kan geen drivers meer vinden voor dit scherm.....

Mvg,
Gert W.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 feb 2021 23:32

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Niet toevallig andere USB apparaten toegevoegd of verwijderd?

Als je geen driver meer kunt vinden, dan kun je Windows terugzetten naar het herstelpunt, waar het nog werkte.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 10 feb 2021 12:54

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Evert-Jan,

Nee, niets verwijderd oid.
De aanraakfunctie haperde al enige dagen en nu dus helemaal geen reactie meer.
Er zijn 2 weken geleden wel windows updates gedaan....

Ik zal een systeemherstel doen.

Mvg Gert W.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 10 feb 2021 16:54

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Systeemherstel heeft niet geholpen.

We gaan voor een nieuwe.

Gert W.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2021 18:42

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

De Windows update waardoor misschien een nieuwe (niet werkende) driver op de PC, is het dus niet
Het lijkt inderdaad hardware: de touchscreen zelf

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 10 feb 2021 19:14

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Hallo allemaal,
Bij mij werkt het goed als ik hem opstart na ongeveer 5 minuten spelen werkt
het linker scherm is hoofd scherm niet meer, wel met de muis kan nog geen oorzaak vinden,

groet Dick

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2021 23:59

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Dick,

De USB poort gaat in de slaapstand, waardoor het touch gedeelte van het scherm geen spanning krijgt.
In punt 13 in het hoofdstuk "Windows PC optimalisatie" staat beschreven welk vinkje je moet weghalen en hoe je dat moet doen.

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 11 feb 2021 17:03

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

dag Evert-Jan,

De vink instellingen stonden allemaal goed, nu bleek dat ik een tijdje geleden de pc
er uit hebt gehaald en een stekker er verkeerd in heb gezet nu werkt alles weer goed
Bedankt voor de tip.
vriendelijke groet,

Dick

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 01 maart 2021 11:51

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Goede morgen Evert-Jan,

Ik dag dat het touchscreen goed werkte , maar het weigert nog steeds na enkele minuten dienst te doen,
alles ingesteld zoals beschreven op blz.19 hoofdstuk 13
als ik de vinkjes weghaal gaat het goed bij de volgende keer opstarten het zelfde probleem staan de vinkjes
er weer voor blijkbaar doe ik toch iets verkeerd of te weinig het vinkje dat er boven staat
Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen moet dat ook weg of blijven staan.
je hebt vast wel een oplossing.

vriendelijke groet,

Dick

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 maart 2021 15:32

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

De vinkjes kunnen niet zomaar weer geplaatst worden als je ze eerder hebt weggehaald.

Dan heb je niet op OK geklikt in dat schermpje, heb de PC niet netjes afgesloten (shutdown) of de PC gaat (automatisch) terug naar een eerder herstelpunt.
Vinkje weghalen en OK klikken: dat werkt gewoon. En dat bij alle USB hubs

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 01 maart 2021 16:31

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Ik klik steeds op ok bij alle vijf het gek ge is dat de rechter het wel goed doet en de linker niets meer
met de muis werkt het perfext,

groetjes Dick

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 maart 2021 18:55

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Dus de linker gaat ook niet meer na 5 minuten in de slaapstand maar doet het helemaal niet meer (behalve dan met de muis).
Dan zou je opnieuw moeten kalibreren zodat de touchgedeelte weer aan het linkerscherm "gekoppeld" wordt.
Of de USB connector in de oorspronkelijk aansluiting plaatsen (dus in degene voordat je de PC van zijn plaats haalde).
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 maart 2021 18:22

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Evert-Jan schreef:Dus de linker gaat ook niet meer na 5 minuten in de slaapstand maar doet het helemaal niet meer (behalve dan met de muis).
Dan zou je opnieuw moeten kalibreren zodat de touchgedeelte weer aan het linkerscherm "gekoppeld" wordt.
Of de USB connector in de oorspronkelijk aansluiting plaatsen (dus in degene voordat je de PC van zijn plaats haalde).


Touchscreens, echt een drama af en toe. als je W10 gebruikt , probeer dan tablet service in te schakelen, daar werk ik nu ook mee. met Elo schermen, want blijkbaar ziet W10 mijn 4 schermen met kalibreren voor 1 scherm. dus met tabletservice van W10 zou het moeten lukken, alleen bij mij na het opstarten , komt dan elke keer het kalibreerprogramma van Elo voor de dag, terwijl de schermen al gekalibreerd zijn , dus esc esc esc, en dan kan ik weer verder, het hoort niet zo, maar ik ben al lang blij dat de schermpjes werken onafhankelijk.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 03 maart 2021 19:44

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Het blijft bij mij ook een drama soms gaat het een half uur goed en soms is na twee minuten het linker scherm vast
dan staan overal weer vinkjes voor al geprobeerd om na het goed zetten op verschillende manieren
af te sluiten maar ik heb het ei nog niet kunnen vinden wat ik ook doe het rechterscherm blijft goed
ook met vinkjes er voor maar we blijven hopen :lol: Ik werk nog met windows 7
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 03 maart 2021 21:15

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

dickgerda schreef:Het blijft bij mij ook een drama soms gaat het een half uur goed en soms is na twee minuten het linker scherm vast
dan staan overal weer vinkjes voor al geprobeerd om na het goed zetten op verschillende manieren
af te sluiten maar ik heb het ei nog niet kunnen vinden wat ik ook doe het rechterscherm blijft goed
ook met vinkjes er voor maar we blijven hopen :lol: Ik werk nog met windows 7


Met W7 had ik geen probleem ik heb dan 4 schermen. 2 hoofdschermen. En 2 touchscreens. Het leuke is dat ik dus de linker wel goed krijg met kalibreren en en rechter dus niet. Hij kalibreerd wel de rechter laat netjes alle kruisingen zien met het drukken daarop reageert hij ook , Maar als ik daarna op accepteren wil drukken reageert hij niet. Met de muis er op klikken dus wel. Nu. En als dan op het rechter schermpje klik in het midden zie ik een zwart balletje oplichten ergens bovenaan. Ahhhhg ik draai door. Linker schermpje perfect. Rechter bulsh...... ik heb zelfs al in de beeldscherminstellingen. 1 en 2 en 3 uitgevinkt zodat ik dus alleen het rechter schermpje. Nr 4 overhou. Nu weer kalibreren weer exact hetzelfde. En ik ben niet de enige. Het is een drama met schermen met touch onder W10. En ik heb net vandaag de nieuwste driver van ELO geïnstalleerd hopen dat het opgelost zou zijn. Helaas. Gelukkig draaien mijn schermpjes wel op Hauptwerk goed. Met vallen en opstaan heb ik dat wel voor elkaar gekregen. Maar ik heb ook nog W10 privé voor mijn werk. Nu daar zit ik nu mee aan het testen om de twee schermpjes zonder problemen goed te krijgen. En als me dat lukt. Dan kan ik dat ook toepassen op mijn Hauptwerk W10. Maar ik denk zomaar dat bill Gates eerst maar eens naar zijn rommelzooi moet gaan kijken. En wat er voor reclame voor wordt gemaakt W10. Is gemaakt voor touchscreens. Ja an me,n oela. Baal
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 maart 2021 23:06

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Van een ander persoon vernam ik dat het aanzetten van deze 2 services zijn probleem oploste (op manual zetten):
- Tablet PC Input Service
- Touch Keyboard and Handwriting Panel Service

@Dick: ik snap niet waarom die vinkjes weer geplaatst worden. Waarschijnlijk log je nu op de PC in/ gebruik je de PC als een andere gebruiker dan de gebruiker die de PC installeerde. Dan heb je geen rechten om die vinkjes weg te halen.
En verder door systeemherstel.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 04 maart 2021 07:38

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Evert-Jan schreef:Van een ander persoon vernam ik dat het aanzetten van deze 2 services zijn probleem oploste (op manual zetten):
- Tablet PC Input Service
- Touch Keyboard and Handwriting Panel Service

@Dick: ik snap niet waarom die vinkjes weer geplaatst worden. Waarschijnlijk log je nu op de PC in/ gebruik je de PC als een andere gebruiker dan de gebruiker die de PC installeerde. Dan heb je geen rechten om die vinkjes weg te halen.
En verder door systeemherstel.
.

Nu ik heb gisteravond nog even gestoeid met de schermpjes . Kijk het is zo zonder de drivers van ELO om de controllers aan te sturen werk de tablet service niet. Als ik na de installatie kijk zie ik dat ELO mijn 2 hoofdschermen ziet als touchscreens. Dat is dus niet zo. Het zijn dus 3 en 4. Alleen dat kun je dus niet veranderen. Na een tijdje morrelen ziet hij alleen 3. En 4 staat niks bij. Affein. Hw was dus goed zoals ik dat al vermelde ,alleen kwam de software van ELO constant op met het blauwe scherm om te kalibreren dus druk esc esc escape om dat te stoppen want de schermen, waren al gekalibreerd. Ik dacht gisteren als ik nu de nieuwste driver installeer op HW voor deze, dan ben ik daar ook misschien van af. Maar eerst even een herstelpunt aanmaken voor het het geval dat. Dus driver erop. Nu schermpjes deden niks meer. Ach ik heb een herstelpunt, dus terugzetten, helaas na het opstarten geen touch meer, dus ik kan vanavond overnieuw beginnen om dit aan de praat te krijgen, ik had er beter af kunnen blijven,maar achteraf kijk je dus een koe in ze’n ... herstel werkt altijd. Dus nu net weer niet, leve W 10. Wat een zooi
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 maart 2021 11:33

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Henk

jouw probleem met scherm 1&2 versus 3&4 lijkt veel op viewtopic.php?f=12&t=4240&

Ik denk dat als jij de kabels van beide videokaarten onderling verwisselt, dat dit dan over is. Het is een gok, maar die zou goed uit kunnen pakken.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 04 maart 2021 20:42

Re: touchscreen, touchfunctie werkt niet meer

Evert-Jan schreef:Henk

jouw probleem met scherm 1&2 versus 3&4 lijkt veel op viewtopic.php?f=12&t=4240&

Ik denk dat als jij de kabels van beide videokaarten onderling verwisselt, dat dit dan over is. Het is een gok, maar die zou goed uit kunnen pakken.


Nu het draait en het werkt na 2 uur modderen,
Hoe? Nu ik ben begonnen om in het Nvidia controle panel. Monitor 1 en 2 schakel uit. Dus de hele santenkraam verhuisde naar mijn 2 ELO touchscreens met Windows en all.

Nu heb ik tablet service ingesteld hop scherm 3 aanraken klaar. Scherm 4 aanraken klaar
Kalibreren scherm 3 fluitje van een cent. Scherm 4 probleem 2 kruisjes aantikken. Vinger zat er gewoon naast ????

Elo service ingeschakeld (software). Hop. Scherm 3 klaar. Hop scherm 4 klaar. Kalibreren scherm 3 klik klik klik accepteren Done

Scherm 4 bijna maar weer dat vingertje naast de kruisjes. Afijn beetje schuiven en rommelen done accepteren

Hw opgestart kampen er op want die heeft dus twee schermpjes nodig. Hop scherm 3 links tjonge het werkt. Schermpje 4. Moest ik tussen de registers indrukken om te laten reageren, och nu dan maar zo

Vervolgens het Nvidia controle panel opgeroepen. Ik schakel scherm 1 weer in en scherm 2. Tja nu blijft Windows op mijn touchscreens staan , nu 3 uit geschakeld 4 uit. 2 uit. Zo Windows weer terug op mijn hoofdscherm. Nu 2 en 3 en 4 weer aangezet. HW weer opgestart even de displaytjes goed gezet. Schermpje 3 registers schermpje 4 registers. Zo. Proberen.

Schermpje 3 dus de linker. Zo dat werkt als een klokje. Schermpje 4 dus het rechter. Ja ja. Er gaat een cursor bewegen op mijn hoofdscherm. Nr 1. Baal baal. Nu tablet service weer ingeschakeld wat zegt dat programma hij ziet geen pen of aanraak voor het vierde scherm. Alleen voor scherm 1. En 3.

Weer de ELO service ingezet alle schermen. Ja. 1 overslaan 2 overslaan. 3 yep. 4 yep. Kalibreren , zo 3 zo klaar. 4. Zohij doet het

Tablet service aangezet. En ja hoor. Voor drie. Is een aanraak beschikbaar en vier nadien ook. Nu kalibreren dan maar. Weer drie perfect en 4 er ietsje naast. Maakt niet uit. Het werkt. Hé hé

Pc opnieuw opgestart huw. Waar is mijn muisaanwijzer. Nog een keertje opstarten. Weer geen muis. Pc opgestart in de privé modes muis aanwezig. Pc opgestarte in Hauptwerk. Ja mijn muis is er weer. Hw opgestart kampen inladen. Schermpje 3. Huw dat doet niks. Schermpje 4. Perfect

Wordt ik gek of niet. Scherm 3 werd aangegeven op mijn hoofdscherm nr 2 (touch). Scherm 2 uitgeschakeld weer kalibreren nu deed hij het wel. Maar scherm 4 die deed weer vreemd.

Weer ELO opnieuw geïnstalleerd . Wat zag ik nu. Ik zag nu ineens ELO 3. En ELO 3 staan. Ipv. ELO 3 en ELO 4. Maar wel twee diverse controllers. Ik dacht. Ik probeer het. Dus tablet service ingeschakeld tik aan 3. Oké. Tik aan 4 oké. Kalibreren zowaar. 3. In 1 keer goed. 4 in 1 keer goed. Hw opgestart schermpje 3 werkt perfect. Schermpje 4 werkt fantastisch precies waar je drukt reageert hij. Nu gauw een herstelpunt gemaakt want je weet maar nooit.

Pc heb ik uitgezet eerst eten ik start hem morgen wel weer op ,es kijken of alles nog goed staat, ondertussen heb ik ook afgelopen middag nog gebeld met een ELO leverancier en die vond het ook maar een vreemd iets. Ik heb het nummer van hem gekregen van de technische dienst in België. Als het morgen weer hetzelfde is. Dan zal ik de Belgen inschakelen

Dit is toch 1 groot drama. En nu vraag ik mij af. Heeft dan niemand op het forum hetzelfde probleem. Of het nu een ELO scherm is of een ander merk, ik hoor er niemand over. Evert Jan is de enige die me helpt hiermee. Er toch wel andere mensen hier die onder W10 werken met 1 of meer schermen ?..

Tot zo ver mijn ervaringen.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com