Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuw MB met Proc

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 22 maart 2021 21:25

Nieuw MB met Proc

Ook maar de knoop doorgehakt, ik was het zat om continu de processor in de gaten te houden met snel spelen en met een zwaar orgel zoals de Martinikerk van Groningen alles zo te zetten dat er geen lol meer was te beleven. Met HW 6

En dan vooral dat je de peperdure RME kaarten op 1024 moet zetten. Om op 96KHz te spelen.

Dus dit is het geworden. De rest de 5 M2 schijven en mijn geheugen met voeding en Nvidia kaart prik ik zo over. Dus ik hoop dat dan eindelijk het probleem is verholpen tja ik moet jammer genoeg weer met een schone install beginnen

Intel Core i9-10900KF 3.7GHz / 5.3GHz, 20MB,

Asus ROG Strix Z590-E Gaming WiFi, ATX, 4xDDR
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 maart 2021 12:27

Re: Nieuw MB met Proc

Hoi Henk veel plezier met je nieuwe setup.

Is een schone install wel nodig met nieuwe hardware soms hoef je alleen de licentie van windows 10 opnieuw in te voeren en te bevestigen en kan je door spelen met je oude configuratie.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 23 maart 2021 19:00

Re: Nieuw MB met Proc

Loosman schreef:Hoi Henk veel plezier met je nieuwe setup.

Is een schone install wel nodig met nieuwe hardware soms hoef je alleen de licentie van windows 10 opnieuw in te voeren en te bevestigen en kan je door spelen met je oude configuratie.

Groet Jan


Oh dat wist ik niet. Dus ik druk mijn m2 schijven er in. Met Windows en dan boot hij automatisch ? Maar dit is een heel andere chipset. Dat werkt dan toch niet. Of is daar een trucje voor.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 maart 2021 20:32

Re: Nieuw MB met Proc

https://www.windowscentral.com/how-re-a ... are-change

Hoi Henk

Ik heb laatst ook een nieuw moederbord erin gezet maar toen wel vanaf zero geïnstalleerd omdat ik toch alles overhoop had gehaald en toen dacht dan maar gelijk een fresh install.
Maar als ik het me goed herinner dan heb jij ook laastst een fresh install gedaan en dan zou het niet nodig moeten zijn.
Kijk maar in het artikel.

Succes ermee

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 23 maart 2021 20:44

Re: Nieuw MB met Proc

Loosman schreef:https://www.windowscentral.com/how-re-activate-windows-10-after-hardware-change

Hoi Henk

Ik heb laatst ook een nieuw moederbord erin gezet maar toen wel vanaf zero geïnstalleerd omdat ik toch alles overhoop had gehaald en toen dacht dan maar gelijk een fresh install.
Maar als ik het me goed herinner dan heb jij ook laastst een fresh install gedaan en dan zou het niet nodig moeten zijn.
Kijk maar in het artikel.

Succes ermee

Groet Jan


Hallo Jan
ik heb onlangs een nieuwe install gedan, twee keer windows enterprise, maar die licensie zit als een digitale duimafdruk op mijn oude moederbord.. ik heb nu dus een heel ander type moederbord met een heel andere chipcet, en nu is de vraag , als ik dus alles ombouw naar het nieuwe syteem is dus de vraag herkent hij de bootloader om windows op te starten ook vanwege dat dit nieuwe moederbord heel andere drivers nodig heeft, mijn oude moederbord is dus 6 jaar oud. en nu heb ik het nieuwste bord wat net onlangs is uitgekomen. ik ga van een Z170 naar een Z590. , en wat voor artikel bedoel je.

groetjes Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 maart 2021 23:35

Re: Nieuw MB met Proc

Hoi Henk

Ik had nog een oude licentie code van een oude windows 7 install die later geupgrade is naar win 10.
Dit stond op een sticker op mijn computer kast.
Hoe dat met windows enterprise zit weet ik niet.
Ik moest de bootloader ook resetten met doscommandos maar dat lukte uiteindelijk wel.
Maar volgens mij moet je hardware kunnen upgraden zonder nieuwe install.

http://woshub.com/how-to-repair-uefi-bo ... windows-8/

Met dat artikel bedoelde ik deze site.

https://www.windowscentral.com/how-re-a ... are-change

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 25 maart 2021 21:27

Re: Nieuw MB met Proc

de zaak aangepast
Laatst bijgewerkt door Bucanier op 01 apr 2021 19:26, in totaal 2 keer bewerkt.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 apr 2021 19:21

Re: Nieuw MB met Proc

Pc weer aangepast gisteren de proc omgeruild naar een 11e generatie, is net drie dagen op de markt, deze ondersteund de pcie sloten tot 8 keer dus de M2 schijven werken nog sneller, windows helemaal tot de draad uitgekleed. helaas de HW Processor springt nog steeds op en neer, schiet mij maar lek. ik ben het een beetje zat. als ik latency mom draai met Hw aan springt de Hw processor per direct in het volle rood, er valt niet meer te spelen. geen geluid meer , alleen getik en gekraak. Terwijl de processor van mijn Pc rustig op 8 procent staat te hobbelen.

Nu mogen jullie nu eens vertellen wat dit nu is. want ik ben de draad kwijt, een beest van een Pc met 128 ddr 4 3600 Mhz M2 schijven de snelste die ik kon krijgen, en een I9 11900K met een 1000 wat voeding , plus de rest. hij laad binnen 15 seconden in. geluidskaart op 512 en Hw op 512 de pc dus ook aangepast op het Moederbord, de hele santenkraam .
ik wacht het af
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 apr 2021 21:06

Re: Nieuw MB met Proc

Hoi Henk.

Ik zou 512 eens naar 1024 zetten dat geeft dezelfde latency als 48 khz met 512
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 apr 2021 21:42

Re: Nieuw MB met Proc

Loosman schreef:Hoi Henk.

Ik zou 512 eens naar 1024 zetten dat geeft dezelfde latency als 48 khz met 512


Dan heb ik een latancy van 11.6 ms. Maar ik klets er alles af, en ik installeer Hw helemaal schoon en overnieuw dus de hele cyclus En pak ik nu de snelste pci 4 keer 16 sloten. Dus morgen moet betweter draaien. Hoop ik.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 apr 2021 21:49

Re: Nieuw MB met Proc

Latency monitor moet je niet draaien als HW ook actief is, maar op een PC waarop niets draait. Pas dan weet je of een PC onder Windows wel of geen performance problemen heeft.

Start HW op en kijk of de CPU in het rood gaat en regel zo nodig de polyfonie goed af zodat HW ook in kan grijpen.
Blijvend in het rood, reset dan het BIOS naar default en zet alleen de 3 in het boek genoemde zaken uit.
(overclocken kan problemen veroorzaken als het niet goed gedaan is)

Jammer dat je het eerdere bericht gewist hebt, want daar gaf je aan dat je een tijdelijke processor geplaatst had incl. een €13 Windows licentie, en waarin je geen problemen meldde.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 02 apr 2021 06:22

Re: Nieuw MB met Proc

Evert-Jan schreef:Latency monitor moet je niet draaien als HW ook actief is, maar op een PC waarop niets draait. Pas dan weet je of een PC onder Windows wel of geen performance problemen heeft.

Start HW op en kijk of de CPU in het rood gaat en regel zo nodig de polyfonie goed af zodat HW ook in kan grijpen.
Blijvend in het rood, reset dan het BIOS naar default en zet alleen de 3 in het boek genoemde zaken uit.
(overclocken kan problemen veroorzaken als het niet goed gedaan is)

Jammer dat je het eerdere bericht gewist hebt, want daar gaf je aan dat je een tijdelijke processor geplaatst had incl. een €13 Windows licentie, en waarin je geen problemen meldde.


Het eerdere bericht had ik gewist omdat ik nog met een klein sample orgel speelde, en ik kwam erachter dat Hw op 1024 stond, en mijn rme ook, dus zodoende had ik een vertraging van 11.6 ms. En dat is voor zo’n pc met zoveel vermogen heel vreemd.
Vooral omdat de processor in de broncontrole gewoon netjes op 8 procent bleef schommelen, het viel me ook op, dat als je iR gebruikte dat het eigenlijk begon.

Nu heb ik alles her geïnstalleerd alles rustig op mijn gemak plus de instellingen goed nagelopen, blijkbaar was er toch iets niet goed gegaan met de vorige install. Ik draai nu met 512 en 512. Op een vertraging van 5.3ms. Met ir erbij en op HD. En 96 KHz. Bleefdus nu wel de Hw processor gewoon netjes op 1 a 3 streepjes staan. Hij springt niet meer. De pc processor blijft ook gewoon op 10 procent staan. De processor past zich nu automatisch aan nalange het gebruik qua belasting, ik heb dus nu geen overklock dat dat hij nu automatisch, turbo boots en eist staan nu uit, en een hele nieuwe biosfirmware. Blijkbaar zat daar ook de boosdoener, de standaard bios die ondersteunde namelijk nog niet de 11e generatie processor,

Vanavond ga ik verder met de nieuwste Intel drivers. Dus de fijn afstemming.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com