Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Scherm blijft steeds zwart...

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jan 2022 13:25

Scherm blijft steeds zwart...

Geliefden,

Ik heb regelmatig een probleem tijdens en na opstarten pc.
Sinds een klein halfjaar blijft het met enige regelmaat mijn scherm zwart, na het opstarten. Ik krijg dan wél de melding dat hij opstart, de info van mijn scherm, info pc, want MSI logo komt in beeld, vervolgens de mededeling, dat er geen signaal is en gaat scherm in slaapstand.
Het is niet altijd en de wijze van afsluiten heeft ook geen invloed, dus afsluiten via HW of via Windows geeft geen verschil.
Heb nieuwe dvdi kabel gekocht, scherm op andere pc getest, ligt niet aan scherm.
Wat wel helpt, ipv opnieuw opstarten, met dus feitelijk een harde reset..., alles loskoppelen en dan na ca. 30 seconden weer aansluiten.
Dus het heeft waarschijnlijk met de videokaart te maken? Ik heb NVidia erop staan, maar feitelijk is dat onnodig. Het maakt óók niet uit, of ik NVidia wel/niet geïnstalleerd heb. Het blijft willekeurig goed of fout gaan....
Wie weet raad?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 17 jan 2022 14:07

Re: Scherm blijft steeds zwart...

Ik had denk hetzelfde probleem,

opgelost via deze hulp
viewtopic.php?f=12&t=4457&p=49215#p49215
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 jan 2022 17:49

Re: Scherm blijft steeds zwart...

Kees

Je kunt het volgende proberen
- PC uitzetten en netsnoer verwijderen uit de PC
- de videokaart uit de PC halen
- met een zacht gommetje de goudkonnekter poetsen/schoonmaken zodat deze weer glimt (beide zijden van de kaart)
- kaart weer terugplaatsen
- PC aanzetten en testen

Verder, er zit m.i. een bug in Windows 8.1 i.c.m. NVidia.
Ik heb hier zelf last van en ook 2 personen in mijn omgeving. Ook W8.1 en NVidia.
Soms krijg je ineens een zwart beeld gedurende 1 a 2 sec. en dan het gewone beeld weer. Niet bij 't opstarten maar gewoon tijdens gebruik. En dat niet elke dag maar spontaan: een maand niet en dan ineens is hij er weer. Gekomen na een Windows 8.1 update, maar ik kan niet achterhalen welke.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jan 2022 19:33

Geen beeld

Ha, dank voor deze link, Albert!!
En jij ook Evert-Jan, voor jouw tips hierover!!

De bovenkast is inderdaad ook van mijn orgel afgeweest, maar dat is al een tijd terug. Ik zal i.i.g. eerst kijken of er iets aan te drukken is, mocht dat niet helpen, gaat de kaart eruit, maar dan moet ik hulp hebben, dus even in deze volgorde.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com