Pagina 1 van 1

IIyama touchscreen no touch

BerichtGeplaatst: 18 feb 2022 18:10
door huib
Hallo forum,

Sinds ik HW VI heb opgewaardeerd naar HW VII werkt de touchfunctie van mijn beide IIyama TS1731SR niet meer, ook kan ik de drivers niet installeren, what can I do?

Helpdesk van IIyama heeft mij al de meest recente en toepasselijke drivers aangereikt. In apparaatbeheer staan de monitors als standaard PHP scherm aangegeven.
Ik werk met win 10 pro 64 Xenon 5 V2650 128 gb Ram en HW VII Advanced.

Ik ben benieuwd naar de reacties vanuit het gewaardeerde forum en haar leden,


Gr. Huib

Re: IIyama touchscreen no touch

BerichtGeplaatst: 18 feb 2022 18:48
door Evert-Jan
Je hebt niet alleen HW geupdate maar er is meer gebeurd. HW kan dit niet veroorzaken !!

Heb je Windows ook geupdate?
Andere zaken rondom de HW PC gewijzigd?
PC soms aan internet geweest terwijl dit normaal niet het geval is? (voor de iLOk licentiemanager om licentie te upgrade)
Misschien een nieuwe PC?

Als het je oude PC nog is, kun je misschien de driver terugzetten naar de vorige versie (in apparaatbeheer bij de videoadapter).
Anders terug naar een vorig herstelpunt. Je zal HW dan wel weer opnieuw moeten installeren.

Kalibreren was hier de oplossing: zie viewtopic.php?f=12&t=4494

Re: IIyama touchscreen no touch

BerichtGeplaatst: 18 feb 2022 20:02
door huib
het is mijn oude pc, is wel recent aan internet geweest voor actualisatie van het iLokaccount, verder nooit aan internet

Re: IIyama touchscreen no touch

BerichtGeplaatst: 18 feb 2022 20:21
door Evert-Jan
Dan is er een update geweest.
Je kunt de driver terugzetten in apparaatbeheer -> videokaart --> rechtermuisknop eigenschappen en dan tabblad driver
Kun je terugzetten driver uitvoeren?

Het ilok account/licentie kun je beter op een andere PC bijwerken; daar even een iLok manager installeren en de dongle meenemen naar die PC.