Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 03 jun 2021 09:21

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Ga maar eventjes kijken op Noorlander's website; en dan heb je het verrassende antwoord...

https://www.noorlanderorgels.com/vieringjubileum/?fbclid=IwAR31UJwAbkhfcwAPJacfmrV6q6WrZyxLSVNGC_Uo-Ld0tKPmLbPNv2KMMpg

Op mijn vraag vanmorgen of de Dordtse orgels ook uitkomen als aparte Hautpwerk sets, kreeg ik het volgende antwoord:

Goedemorgen meneer de Groot,

We hebben hard gewerkt aan deze samplesets en tal van andere innovaties.

Op 3 juli presenteren wij deze en om het ‘ gras niet voor onze eigen voeten weg te maaien’ doen we tot 3 juli een beroep op uw geduld.

We begrijpen dat u nieuwsgierig bent, maar hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groet / With kind regards,

Lennert Knopssample


DUS: We zullen wel zien; nog een maandje geduld dus....

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 05 jun 2021 19:29

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Volgens mij zegt dit niet zo veel. Noorlander kan de opname en ontwikkeling van de samplesets nog steeds prima hebben uitbesteed aan een andere partij die al ruime ervaring heeft met het opnemen en produceren van sets, en het dan als nog onder de Noorlander naam uitbrengen en verkopen. Dat lijkt me een zeer sterke zet, want daarmee attendeer je de koper gelijk op je orgels. Ook zou het kunnen dat ze een producent hebben opgekocht. In het huidige landschap met gevestigde producenten moet je wel heel veel durf en bovendien de mensen hebben om in de boot te stappen. Wellicht dat ze in het verleden vacatures in die richting hebben gehad?

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 05 jun 2021 21:08

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Leonard schreef:Volgens mij zegt dit niet zo veel. Noorlander kan de opname en ontwikkeling van de samplesets nog steeds prima hebben uitbesteed aan een andere partij die al ruime ervaring heeft met het opnemen en produceren van sets, en het dan als nog onder de Noorlander naam uitbrengen en verkopen. Dat lijkt me een zeer sterke zet, want daarmee attendeer je de koper gelijk op je orgels. Ook zou het kunnen dat ze een producent hebben opgekocht. In het huidige landschap met gevestigde producenten moet je wel heel veel durf en bovendien de mensen hebben om in de boot te stappen. Wellicht dat ze in het verleden vacatures in die richting hebben gehad?



Wel, dat is wel een heel grote hoop speculatie; wie zouden ze dan hebben opgekocht?

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 07 jun 2021 09:11

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

adri schreef:Wel, dat is wel een heel grote hoop speculatie; wie zouden ze dan hebben opgekocht?


Is dat niet een beetje het probleem van dit hele topic ;) ?
Een samplesetmaker overnemen lijkt me persoonlijk overigens ook niet aannemelijk.

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 07 jun 2021 11:02

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Misschien brengen ze de samplesets alleen uit voor Noorlander orgels of krijgen degenen met een Noorlander orgel een korting... het zou mij niet verbazen dat er speciale voorwaarden zullen gelden.

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 07 jun 2021 11:51

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

hpw schreef:Misschien brengen ze de samplesets alleen uit voor Noorlander orgels of krijgen degenen met een Noorlander orgel een korting... het zou mij niet verbazen dat er speciale voorwaarden zullen gelden.


Ik vemoed wel dat ze het apart zullen gaan verkopen, omdat er veel meer Hauptwerkers zijn zonder een Noorlander; dus extra winst voor die mensen.
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 19 jun 2021 21:25

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

De eerste demo van 'De Kam' staat online:

https://www.youtube.com/watch?v=tBLLVtOsVmg&t=226s
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 jun 2021 13:43

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Als je kijkt wat voor ontwikkeling en verbetering Jiri de laatste tijd heeft doorgemaakt met o.a. Pipe coupling , opname techniek, outlay, etc.etc. dan hoop ik dat ze bij Noorlander als je onderaan de ladder begint met sampling, wel een product op de markt gaan brengen dat hiermee enigzins kan wedijveren. Als je in veel opzichten het wiel opnieuw moet uitvinden dan zal dat lastig worden, tenzij je kennis/ervaring inkoopt of zoals eerder vermeld een sampleset producer inlijft.

We gaan het zien.

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 22 jun 2021 10:06

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Loosman schreef:
We gaan het zien.

Gr Jan


Ik denk dat we het vooral gaan horen! ;-)

En wat dat betreft vind ik de eerste opname op YouTube veelbelovend!
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 22 jun 2021 14:40

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

De opname klinkt idd veelbelovend, maar dat zegt nog niets. Soms zijn opnames heel mooi, maar valt de weergave via speakers tegen.
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 24 jun 2021 09:01

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

De eerste demo van het Verschueren orgel staat ook online:

https://www.youtube.com/watch?v=ilIOK2aUO1w

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 25 jun 2021 13:11

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Jan Leendert schreef:De opname klinkt idd veelbelovend, maar dat zegt nog niets. Soms zijn opnames heel mooi, maar valt de weergave via speakers tegen.


Als de sample set goed klinkt, is hij dan opeens slechter omdat de speakers het niet goed kunnen reproduceren? Ligt dan het probleem niet bij de speakers?

Mijn speakers (Focal Trio6 Be) bv. klinken beter dan mijn kop telefoon (DT770 Pro).
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 26 jun 2021 16:41

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

adri schreef:
Jan Leendert schreef:De opname klinkt idd veelbelovend, maar dat zegt nog niets. Soms zijn opnames heel mooi, maar valt de weergave via speakers tegen.


Als de sample set goed klinkt, is hij dan opeens slechter omdat de speakers het niet goed kunnen reproduceren? Ligt dan het probleem niet bij de speakers?

Mijn speakers (Focal Trio6 Be) bv. klinken beter dan mijn kop telefoon (DT770 Pro).


Dat wil ik zeker niet zeggen hoor. Ik heb het niet over de kwaliteit van de speakers, maar van de sampleset. Er zijn samplesets die je via speakers niet mooi klinken, maar door een koptelefoon wel. Met een nieuwe samplesetmaker is dat altijd weer maar afwachten.
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 03 jul 2021 12:11

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

David Peekstok schreef:Heerlijk, dat raden! Ik ga gewoon even meedoen.

Ik denk inderdaad dat Noorlander zelf samplesets gaat uitbrengen. Daar is hij ondernemer genoeg voor!
Het zou mij zelfs niet eens verbazen als hij op een moment met een eigen versie van Hauptwerk komt.
En eigenlijk moet dat ook wel. Hoelang kan een product anders rendabel blijven als je voor 3 licenties afhankelijk ben van een ander. (windows, hauptwerk en sample)

En als hij voor het opnemen en bewerken van de Dordtse sample set hulp heeft gehad van Jan Wim, dan wordt het een hele mooie set. Want dat Jan Wim een paar goeie oren aan zijn hoofd heeft, weten we inmiddels allemaal wel.

Ik ben benieuwd!


Net terug van de jubileum bijeenkomst van Noorlander in de grote kerk van Dordrecht. Ik zat in groep 1 van 3 ;) .
Mijn vermoedens waren juist! Onder de naam Sweelinq heeft Noorlander eigen software ontwikkeld voor virtuele orgels. Met daarbij, uniek voor deze Sweelinq software, de sampelsets Kam- en Bach orgel.

Het klinkt allemaal erg overtuigend!

Uitwisseling van sets gaat niet mogelijk zijn. Maar geen nood, Sweelinq komt vrij beschikbaar, als hen goed begreep.

Leuke ontwikkeling! En respect voor deze ondernemer.
Laatst bijgewerkt door David Peekstok op 03 jul 2021 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 03 jul 2021 14:32

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

David Peekstok schreef:
David Peekstok schreef:Heerlijk, dat raden! Ik ga gewoon even meedoen.

Ik denk inderdaad dat Noorlander zelf samplesets gaat uitbrengen. Daar is hij ondernemer genoeg voor!
Het zou mij zelfs niet eens verbazen als hij op een moment met een eigen versie van Hauptwerk komt.
En eigenlijk moet dat ook wel. Hoelang kan een product anders rendabel blijven als je voor 3 licenties afhankelijk ben van een ander. (windows, hauptwerk en sample)

En als hij voor het opnemen en bewerken van de Dordtse sample set hulp heeft gehad van Jan Wim, dan wordt het een hele mooie set. Want dat Jan Wim een paar goeie oren aan zijn hoofd heeft, weten we inmiddels allemaal wel.

Ik ben benieuwd!


Net terug van de jubileum bijeenkomst van Noorlander in de grote kerk van Dordrecht. Ik zat in groep 1 van 3 ;) .
Mijn vermoeden was juist! Onder de naam Sweelinq heef Noorlander eigen software ontwikkeld voor virtuele orgels. Met daarbij, uniek voor deze Sweelinq software, de sampelsets Kam- en Bach orgel.

Het klinkt allemaal erg overtuigend!

Uitwisseling van sets gaat niet mogelijk zijn. Maar geen nood, Sweelinq komt vrij beschikbaar, als hen goed begreep.

Leuke ontwikkeling! En respect voor deze ondernemer.


WHAM! Een concurrent van Hauptwerk? Die zag ik niet aankomen! Je logica was helder David, maar het leek mij te ambitieus. Een prestatie van formaat.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 03 jul 2021 15:52

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Inderdaad WHAM !
Zelf nooit zo onder de indruk geweest van convolutiegalm, maar nu echt “om”.
Uitdrukkelijk is gezegd dat het Sweelinq programma voor iedereen beschikbaar moet komen.
We moeten nog wel wat geduld hebben voor de “getallen” in de webshop komen.

Heb even kunnen luisteren naar alleen de Principal 8 van het hoofdwerk van het Bach-orgel.
Wat een prachtige pijpaanspraak in de virtuele set!
Alleen daarom alvast besloten om te gaan sparen….

De “Kam” mogen horen met m’n eigen HD650 koptelefoon.
Ook daar prachtige heldere schoonheid!
HGroet, Gerrit uit Gouda

Bericht 03 jul 2021 20:52

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

David Peekstok schreef:
David Peekstok schreef:Heerlijk, dat raden! Ik ga gewoon even meedoen.

Ik denk inderdaad dat Noorlander zelf samplesets gaat uitbrengen. Daar is hij ondernemer genoeg voor!
Het zou mij zelfs niet eens verbazen als hij op een moment met een eigen versie van Hauptwerk komt.
En eigenlijk moet dat ook wel. Hoelang kan een product anders rendabel blijven als je voor 3 licenties afhankelijk ben van een ander. (windows, hauptwerk en sample)

En als hij voor het opnemen en bewerken van de Dordtse sample set hulp heeft gehad van Jan Wim, dan wordt het een hele mooie set. Want dat Jan Wim een paar goeie oren aan zijn hoofd heeft, weten we inmiddels allemaal wel.

Ik ben benieuwd!


Net terug van de jubileum bijeenkomst van Noorlander in de grote kerk van Dordrecht. Ik zat in groep 1 van 3 ;) .
Mijn vermoedens waren juist! Onder de naam Sweelinq heeft Noorlander eigen software ontwikkeld voor virtuele orgels. Met daarbij, uniek voor deze Sweelinq software, de sampelsets Kam- en Bach orgel.

Het klinkt allemaal erg overtuigend!

Uitwisseling van sets gaat niet mogelijk zijn. Maar geen nood, Sweelinq komt vrij beschikbaar, als hen goed begreep.

Leuke ontwikkeling! En respect voor deze ondernemer.





wij waren de 2e ronde bij de jubileum dag geweest en ik moet zeggen dat het super goed klinkt
helemaal omdat het hun eerste keer is dat ze zo iets doen en op de markt brengen

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 13 jul 2021 10:47

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

https://www.noorlanderorgels.com/terugblik-125-jarig-jubileum/

Nu op de website van Noorlander iets meer informatie.
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 28 jul 2021 20:57

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Het Kam-orgl en het Bach-orgel uit Dordrecht komen ook beschikbaar voor de Hauptwerk orgels van Content. Zou dit dezelfde opname betreffen als die van Noorlander?

https://www.contentorgans.com/nl/sample ... ch-orgel-/
https://www.contentorgans.com/nl/sample ... rouwekerk/
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 28 jul 2021 21:25

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Jan Leendert schreef:Het Kam-orgl en het Bach-orgel uit Dordrecht komen ook beschikbaar voor de Hauptwerk orgels van Content. Zou dit dezelfde opname betreffen als die van Noorlander?


Ik denk eerder dat Content wederverkoper wordt van Sweelinq.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2021 10:45

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Alle Sweelinq gerelateerde berichten uit dit topic zijn, op enige discussie na, verhuisd naar het Sweelinq topic viewtopic.php?f=2&t=4336.
Hier alleen nog maar zaken opvoeren die de beide sample sets betreffen.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 15 okt 2021 11:01

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Mooi, dank je wel voor al je werk, Evert-Jan!

Jochum

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 27 jan 2022 06:49

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

GerrGouw schreef:Inderdaad WHAM !
Zelf nooit zo onder de indruk geweest van convolutiegalm, maar nu echt “om”.
Uitdrukkelijk is gezegd dat het Sweelinq programma voor iedereen beschikbaar moet komen.
We moeten nog wel wat geduld hebben voor de “getallen” in de webshop komen.

Heb even kunnen luisteren naar alleen de Principal 8 van het hoofdwerk van het Bach-orgel.
Wat een prachtige pijpaanspraak in de virtuele set!
Alleen daarom alvast besloten om te gaan sparen….

De “Kam” mogen horen met m’n eigen HD650 koptelefoon.
Ook daar prachtige heldere schoonheid!


Ik heb het programma ook gedownload. Klinkt veelbelovend. Maar ik krijg het Bach orgel niet "aan de praat"
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 138

Geregistreerd: 13 dec 2014 20:43

Woonplaats: Sint Maartensdijk

Bericht 28 jan 2022 18:04

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Werkt het Bach orgel inmiddels al? Anders misschien even opnieuw downloaden e/o installeren.

Tammoschut schreef:
GerrGouw schreef:Inderdaad WHAM !
Zelf nooit zo onder de indruk geweest van convolutiegalm, maar nu echt “om”.
Uitdrukkelijk is gezegd dat het Sweelinq programma voor iedereen beschikbaar moet komen.
We moeten nog wel wat geduld hebben voor de “getallen” in de webshop komen.

Heb even kunnen luisteren naar alleen de Principal 8 van het hoofdwerk van het Bach-orgel.
Wat een prachtige pijpaanspraak in de virtuele set!
Alleen daarom alvast besloten om te gaan sparen….

De “Kam” mogen horen met m’n eigen HD650 koptelefoon.
Ook daar prachtige heldere schoonheid!


Ik heb het programma ook gedownload. Klinkt veelbelovend. Maar ik krijg het Bach orgel niet "aan de praat"

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 03 feb 2022 19:21

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Kam orgel heel mooie als je wat registers en noten zachter zet die te hard staan.
Galm vindt ik realistisch klinken.Teminste dat vindt ik persoonlijk.
Weet iemand of dit te vergelijken is met de galm van Inspirata?
En je heb geen grote computer nodig,en dan voor zo een groot orgel.
Maakt voor mij niet uit of het 48Hz is inplaats van 96Hz. Als het maar mooie is.
Mijn favouriet voor koraal bewrkingen
VorigeVolgende

Keer terug naar Sweelinq

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com