Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sweelinq en Live

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 28 aug 2023 15:57

Sweelinq en Live

Dag allemaal,
Ik vraag me zo af: wat is het verschil tussen Johannus Live en Sweelinq software? Kan het zijn dat ze (inmiddels) bij elkaar horen?
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 28 aug 2023 17:15

Re: Sweelinq en Live

Hallo Huib,

Johannus en Sweelinq zijn twee aparte bedrijven, die niet aan elkaar gelinkt zijn.
Johannus produceert orgels met hun eigen software.
Sweelinq komt voort uit Noorlander orgels, die zelf ook speeltafels maken.
Met hun eigen software die je zelf kan aanschaffen, om aan te sluiten d.m.v. midi op orgel naar keuze.

Over klank en hoe het klinkt, ga ik geen oordeel over geven.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Daar hebben al mensen een berichtje op dit forum aan gewijd.

Groet,
Jochum Oevering
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 28 aug 2023 18:57

Re: Sweelinq en Live

Dank Jochum,

Waarom stelde ik deze vraag: er gaan geluiden dat de eigenaren van GOB (de verzamelnaamparaplu waar Johannus ook onderdeel van is) een belang in Noorlander Orgelbouw hebben gnomen. Dit zou verklaren waarom het geluid en techniek van Johannus Live en Sweelinq erg op elkaar lijken; een totaal andere orgel-ervaring dan met HW...
Let wel: dit is geen mening over hoe iets klinkt en/of hoe het zou moeten klinken...
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 feb 2022 10:22

Bericht 01 sep 2023 13:23

Re: Sweelinq en Live

Je zegt: 'Hebben genomen'.
Is dat recent?

Heb je ergens een linkje naar deze info?

Als een bedrijf een ergens en belang in neemt, dan lijkt het me niet, dat alles ineens op elkaar gaat lijken...

Groet,

Ronald
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 01 sep 2023 15:18

Re: Sweelinq en Live

Hoi Ronald,
Ik heb geen link (behalve mijn tekstbericht) naar de genoemde info. Als je de KvK gegevens zou gaan inkijken, krijg je wellicht meer informatie.
De klankkleur van Sweelinq en Live hebben veel gemeen, enigszins logisch omdat er een kruisbestuiving kan plaats vinden vanuit de samenhang.
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 sep 2023 13:33

Re: Sweelinq en Live

huib schreef:... GOB (de verzamelnaamparaplu waar Johannus ook onderdeel van is) ...

Ter correctie: het is GOG (Global Organ Group) ;)

Keer terug naar Sweelinq

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com