Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Oude Kerk Amsterdam

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 47

Geregistreerd: 30 nov 2015 14:39

Bericht 27 dec 2023 23:19

Oude Kerk Amsterdam

Vanacht is Oude Kerk Amsterdam aangekondigd,

Voor velen al tijden op de wenslijst, ook de mijne!

Berichten: 43

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 28 dec 2023 08:41

Re: Oude Kerk Amsterdam

Dat is natuurlijk geweldig nieuws voor Sweelinq gebruikers maar ik begin mij zo langzamerhand wel af te vragen waarom HW producenten deze orgels niet weet te vinden ;)

Hgr, Wim

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 28 dec 2023 11:45

Re: Oude Kerk Amsterdam

Mooi bericht, ik zie ernaar uit! Had Noorlander nog andere interessante ontwikkelingen tijdens hun presentatie van gisteren?

Noorlander heeft zo te zien een uitstekend netwerk in NL.
Wat betreft Hauptwerk zitten veel grote samplesetmakers in het buitenland. Dat maakt het netwerken wel iets moeilijker.

Berichten: 47

Geregistreerd: 30 nov 2015 14:39

Bericht 28 dec 2023 13:28

Re: Oude Kerk Amsterdam

Ik weet niet meer of het gebaseerd op wat er gehoord was over de wandelgangen of dat het aangekondigd was maar Voxus zou Amsterdam ook hebben opgenomen.

Verder is voor sweelinq een kleine caveille coll aangekondigd, staat inmiddels ook op hun site

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 28 dec 2023 15:44

Re: Oude Kerk Amsterdam

Mooi nieuws! Met 26 registers is het zeker geen klein orgel, maar natuurlijk hoop ik wel dat Sweelinq er in slaagt om een keer een echt groot joekel van CC op te nemen :)
Avatar gebruiker

Berichten: 10

Geregistreerd: 17 mei 2019 20:58

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 29 dec 2023 16:29

Re: Oude Kerk Amsterdam

Ik was bij de introductie in het AFAS Theater van de nieuwe Noorlander orgel serie Davido & Sweelinq 's nieuwe sampleset van het grote Vater-Müller orgel in de oude kerk Amsterdam. Het was echt indrukwekkend. Wat niet vergeten mag worden is dat het koor-orgel ook opgenomen is en ook binnenkort uitkomt. De CC uit Frankrijk is relatief onbekend, maar de sampleset makers begrepen niet waarom. Het schijnt een juweel te zijn die misschien nog wel indrukwekkender is dan het orgel van Amsterdam. Zeer hoge verwachtingen dus van dit toch relatief grote orgel. Met de nieuwe getoonde serie orgels gaan ze een klapper maken met een vanaf prijs van €5200,- voor een 2-klaviers en €5900,- voor een 3-klaviers.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 29 dec 2023 17:12

Re: Oude Kerk Amsterdam

Gerwin schreef: Met de nieuwe getoonde serie orgels gaan ze een klapper maken met een vanaf prijs van €5200,- voor een 2-klaviers en €5900,- voor een 3-klaviers.


Ik ben echt benieuwd hoe dit kan?! Het zou mij niet verbazen als in deze orgels een zelfstandige microprocessor zit, en niet langer een separate PC. Dus nog meer in de richting van de Johannus Live techniek.
En dan in serie gemaakt, elders... Anders kan het prijstechnisch eigenlijk niet.

Berichten: 40

Geregistreerd: 09 feb 2022 10:22

Bericht 29 dec 2023 17:48

Re: Oude Kerk Amsterdam

prince0810 schreef:Ik weet niet meer of het gebaseerd op wat er gehoord was over de wandelgangen of dat het aangekondigd was maar Voxus zou Amsterdam ook hebben opgenomen.



Voxus zou dit, Voxus zou dat... Er gaan van allerlei geruchten. Hoe vaak hier op het forum wel niet de wandelgangen worden besproken en de geruchten 'zus of zo'....

Feit is, dat ze de laatste tijd weinig hebben uitgebracht, en dat alle wilde verhalen (Lutherse Den Haag, Westerkerk Amsterdam etc.etc.etc.) nog steeds verhalen blijven...

Eerst maar es zien en dan...

Groet,

Ronald
Avatar gebruiker

Berichten: 87

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 29 dec 2023 23:00

Re: Oude Kerk Amsterdam

Ronald schreef:Voxus zou dit, Voxus zou dat... [...] Feit is, dat ze de laatste tijd weinig hebben uitgebracht, en dat alle wilde verhalen (Lutherse Den Haag, Westerkerk Amsterdam etc.etc.etc.) nog steeds verhalen blijven...


Inderdaad: Sweelinq heeft een enorme snelheid. Is het te snel?

Muzikale groeten
Matthias

Keer terug naar Sweelinq

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com