Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Processor Sweelinq

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 05 jul 2020 00:05

Bericht 25 okt 2023 17:07

Processor Sweelinq

Hallo allemaal,

Ik ben voor een kennis op zoek naar een PC om Sweelinq op te installeren.(Er worden 2 ADAM speakers op aangesloten met misschien in de toekomst een woofer erbij)
Het liefst een mini desktop i.v.m. inbouwen. Ik kwam de volgende tegen:

https://www.bol.com/nl/nl/p/intel-nuc-m ... oductTitle

Ik twijfel alleen of de processor voldoende power heeft (1,6ghz > turbo 4,2ghz) Aan de andere kant is mijn ervaring dat de processor bij Sweelinq minder belangrijk is t.o.v. Hauptwerk.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijk systeem? Hoor graag jullie reacties.

Groet Corné

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 okt 2023 19:11

Re: Processor Sweelinq

Corné

Ik heb geen ervaringen met Sweelinq. Ga een beetje af op mijn technisch geweten .....

Zo'n processor (Core i5-10210U) gaat het hem m.i. niet worden: de basis frequentie is 1,6 GHz en TPD van 15 W.
https://ark.intel.com/content/www/us/en ... 0-ghz.html
Naar de Turbo frequentie moet je niet kijken omdat dat geldt voor 1 core. En tijdens een CPU benchmark, die ik gezien heb, loopt de processor op dat moment op 2,6 GHz.
Een virtueel orgel als Hauptwerk en Sweelinq gebruikt alle cores en eisen een niet variërende en liefst hoge CPU klok. Als de klok varieert heb je kans op tikken in het audio.

Sweelinq stelt wel minder eisen aan de CPU dan Hauptwerk.

Vraag aan Noorlander of deze NUC voldoet, ook bij een klein audiobuffer, en bij toekomstige Sweelinq versies.
En publiceer het antwoord ook op het forum voor andere gebruikers.

Berichten: 2

Geregistreerd: 22 sep 2023 19:09

Bericht 30 okt 2023 10:47

Re: Processor Sweelinq

Ter informatie: ik gebruik Sweelinq op deze laptop met een I5 met basis frequentie van 'slechts' 1Ghz (turbo 3,6Ghz). https://tweakers.net/pricewatch/1498342 ... ificaties/

Gescoord op Marktplaats (met SSD only, 20gb RAM) voor 300 EUR. Werkt prima ook bij lage latency zonder enkele hickup, klokfrequentie varieert vaak wel boven 1Ghz, maar daar heb ik geen enkele last van (qua hickups, maar ook qua ventilator, hij blijft superstil).

Mijn ervaring is dus een andere dan die van de voorgaande poster. Sweelinq is qua hardware benodigdheden ook echt een ander product dan hauptwerk. En vergeet niet dat er heel veel generaties i5 processors zijn. Die van de laatste jaren performen een stuk beter dan eerder obv dezelfde processorspeed.

Gebruik deze laptop 'omgeklapt' als touchscreen op mijn lessenaar icm Motu M2 geluidskaart (vooral met koptelefoon).

Keer terug naar Sweelinq

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com