hoi Bas
Ik kan me voorstellen dat je afvraagt waarom ik deze optie zou willen gebruiken.
Mijn insteek is om een aangepaste ODF te maken, waarbij het direct kanaal naar mono geconverteerd wordt.
Het "front" wil ik dan opnieuw positioneren , vroeger dacht ik daar anders over, maar ik weet dat bij grotere orgelfronten en/of moeilijke pijp posities in kerken de microfoon soms verhuisd
Soms gewoon onvermijdelijk.
Wil dus proberen om virtueel de Direct sample te positioneren, naar een "wenselijke" indeling .
Als dat lukt wil ik kijken hoe deze nieuwe indeling zich gedraagt t.o.v de distant opname, eventueel moet die vervangen worden door IR enz.
Ik was er ook achter gekomen dat HW dingen overruled zoals je al schreef.
Maar wat ik vreemd blijft vinden is het volgende.
Als ik een opname mono laadt is dat in feite geen mono wat op zich logisch is.
Maar als ik in de Layer de sample codeer als (1) mono, hoe kan HW dit dan overrule?
Hoe weet HW als ik codeer dat mijn sample geen stereo is maar mono, HW dit negeert? en het gewoon als stereo wave ziet
Is deze parameter corrupt?
Of kijkt HW daadwerkelijk naar de inhoud van een Wave, wat mij erg stug lijkt.
Dus kortom ik ben het volledig met je eens, dat mono ook echt mono moet zijn. Voor de oorspronkelijk geboden virtuele optie
Maar waarom is HW niet om de tuin te leiden door de ODF te coderen als mono zijnde, daar ben ik niet achter.
Dus waar gaat het fout of welke parameter is corrupt.
Of waar maak ik een grote denkfout