Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 dec 2011 23:14

Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Ik werk nu al een poosje met de huidige Hauptwerk 4 versie. Mijn wensen voor een volgende Hauptwerk release:
1.Bij Full screen mode zitten er rechts en onder nog grijze randen, die vind ik niet mooi.

2.Ik wil de volgend functies via midi aansturen, maar dat kan niet:
- Engine/Advanced/Stop audio/MIDI
- Engine/Advanced/Start audio/MIDI
Deze funcies gebruik ik als ik via Mediaplayer een opname wil beluisteren.
De Mediaplayer werkt niet als ik in Hauptwerk niet eerst Stop Audio doe.

3.Nu moet je per orgel alles opnieuw instellen. Ik zou graag hebben dat de volgende instellingen 'globaal' bewaard kunnen worden:
◦Midi aansturing voor Start/stop/cancel recording
◦Midi aansturing voor Combination stops
◦Midi aansturing voor General Volume

Wie heeft er nog meer?

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 09 dec 2011 23:37

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

hauptwerk 4.1

Om over de volgende versie te hebben is er al iets bekend over 4.1 met ingebouwde nagalm
Dit zou zeer handig zijn dan ben je van reaper af en je kun voor ieder orgel wel of geen nagalm kiezen
Of veel of weinig.
Je hoort heel weinig over Hauptwerk update versie hoofd zakelijk voor versie 4.1 dan.

Eef

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 10 dec 2011 03:01

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

De mogelijkheid om aan Second Touch een apart midi kanaal toe te wijzen, maar dat heb ik al doorgegeven aan Martin.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 10 dec 2011 10:17

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Net als in HW3 zou ik graag weer de mogelijkheid hebben om een register te activeren met een MIDI NOTE OFF en te deactiveren met een MIDI NOTE ON.
Dat gebruikte ik voorheen voor de afsluiters bij Kampen (die default open staan) zodat ik met het uittrekken van een fysieke stok de afsluiter kon dichtzetten en andersom.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 10 dec 2011 11:11

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Hallo Pieter,

Ik weet niet zeker of het is wat jij bedoeld (en ik heb het ook niet 1,2,3 bij de hand). Ik help een vriend die sinds een paar weken ook Hauptwerk gebruikt. Hij heeft zijn content orgel door Mixtuur laten ombouwen naar Hauptwerk.
De registerknoppen van het orgel bedienen dus de registers in Hauptwerk. Werkt allemaal prima.
Ook de knop van Vollenhove (Pc) die switch is of op het hoofdwerk een bourdon 16 aanwezig is of een bourdon 8 is toegewezen aan een registerknop. Echter we wilden de werking precies andersom hebben. Bij de midi definitie hebben we gewoon de gegevens omgedraaid en voila het werkt.

Mvg,
Paul.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 10 dec 2011 11:13

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Hallo Gert,

Ik zou zelf punt 1 echt geweldig vinden, want dat mis ik echt uit versie 3. Punt 3 zou ook zeker een verbetering zijn. De zaken die voor ieder orgel gelden globaal kunnen instellen: nu zit je bij ieder orgel weer alle zaken opnieuw toe te kennen.

Mvg,
Paul.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 10 dec 2011 13:20

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

pahasoft schreef:<knip> Echter we wilden de werking precies andersom hebben. Bij de midi definitie hebben we gewoon de gegevens omgedraaid en voila het werkt.</knip>


Bedoel je hier misschien HW3?

Over de door mij genoemde wens heb ik al eens met Martin Dyde contact gehad tijdens het beta testen van HW4. Toen kreeg ik de volgende reactie:

Martin Dyde schreef:Sorry - it isn't possible to use MIDI note-off events to turn switches on in HW4. In HW4 we wanted to make the engaging and disengaging event types symmetrical, and adhering to MIDI implementations that would be usually found with standard MIDI encoders/decoders/circuitry and digital/electronic organs, so that the number of settings was kept more manageable/understandable (many users found the HW3 switch settings too difficult to understand and use), and so that it was quicker and easier for 99% of users to be able to configure things correctly, without mistakes or misunderstandings. (There's a note in the HW4 release notice about that restriction.)

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 10 dec 2011 15:57

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

_Pieter_ schreef:Bedoel je hier misschien HW3?
Pieter,

Even lezen in mijn eerste bericht geeft volgens mij aan dat die gebruiker/vriend pas twee weken hauptwerk heeft. Natuurlijk is dit dan HW4 (en geen 3 zoals jij voorstelt).

Op mijn eigen orgel is het wat lastig om dit te testen. Zo goed en zo kwaad heb ik het gedaan en ook daar kan ik zaken omdraaien. Ik doe dit als volgt:
- eerst gewoon de registerknop toekennen aan het register (zowel aan als uitzetten natuurlijk).
- even testen of het werkt en ja ik kan dus het register in haupt aan- en uitzetten met de externe registerknop
- klik nu met rechtermuis op register waarvan jij de werking wilt omdraaien
- kies in popupmenu "adjuist midi/trigger... (en nog meer tekst)
- Je ziet dan als het goed is iets staan bij 'On' en bij "Off". Even handmatig deze twee opdrachten omdraaien is de truc.

Mvg,
Paul.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 10 dec 2011 16:57

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Mijn wensenlijstje:

1) Ik zou ook een scherm willen hebben met alléén het orgel dus zonder alle toetsers en bellen die er nu verplicht op staan.
2) Ik zou ook graag de toegevoeging van IR-galm (is al beloofd) separaat aan de front-samples en aan de rear-samples toe willen kunnen voegen.
3) Ik zou 2-kanaals stereo samplesets dubbel willen kunnen laden (dus alsof het surround is; de prestant als front-sample en dezelfde prestant opnieuw maar dan als rear-sample) en dan aan de 'rear' samples galm toevoegen. Dan wordt het een soort 'pseudo-surround'.
Dit 'dubbel laden' bedoel dus ik letterlijk want dan kun je
a) de sampes vóór en áchter ook apart intoneren en zo het surroundeffect versterken
b) bij het laden ook met het laden van de galmstaarten voor vóór en áchter variëren.
Op deze manier kun je zelfs de 2-kanaals samplesets van OAM en MDA aantrekkelijk maken :lol:

Als dit allemaal zo geregeld wordt in versie 4.1 ben ik hélemaal tevreden!

HG,
Anton

Berichten: 5

Geregistreerd: 13 maart 2011 21:42

Woonplaats: Wezep

Bericht 11 dec 2011 19:46

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Goed initiatief Gert,

Wat ik wel zou kunnen gebruiken is een wat betere instelbaarheid van de tremulant.
Hoewel ik snap dat dit straks als steeds meer met de tremulant wordt opgenomen minder bruikbaar zal worden heb ik er nu wel veel behoefte aan.

Het per orgel kunnen instellen van de tremulantsnelheid.
Daarnaast de diepte van de tremulant per orgel. (zoals het nu al per register kan).

Groeten, Klaroen

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 11 dec 2011 21:51

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Anton Heger schreef:Ik zou 2-kanaals stereo samplesets dubbel willen kunnen laden (dus alsof het surround is; de prestant als front-sample en dezelfde prestant opnieuw maar dan als rear-sample) en dan aan de 'rear' samples galm toevoegen. Dan wordt het een soort 'pseudo-surround'.
Dit 'dubbel laden' bedoel dus ik letterlijk want dan kun je
a) de sampes vóór en áchter ook apart intoneren en zo het surroundeffect versterken
b) bij het laden ook met het laden van de galmstaarten voor vóór en áchter variëren.
Op deze manier kun je zelfs de 2-kanaals samplesets van OAM en MDA aantrekkelijk maken :lol:


:roll: Een erg omslachtige manier lijkt me die enkel RAM geheugen vreet en de polyfonie halveert. Waarom niet gewoon de toegevoegde galm over de achter speakers laten klinken? en desnoods met een EQ de klank wat aanpassen? Bovendien kan het dubbel afspelen van de zelfde samples tot ongewenste effecten leiden die de kwaliteit zeker niet ten goede komen. Wat betreft het variëren van de galmstaarten, dit gaat helaas ook niet altijd op, bij de samplesets van OAM kun je dit niet instellen. :(

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 15 dec 2011 00:07

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

Het kan zijn dat sommige functies al zijn voorzien, en ben ik niet op de hoogte... De zaken waar ik tegenaan ben gelopen, oftewel mijn wensen, zijn als volgt:

* load ranking" van de Rear-kanalen gaat veel handiger als deze niet " om-en-om" met de Front worden weergegeven
(het selecteren door "slepen" kan veel mooier als het in 2 groepen boven elkaar staat)

* het full-screen window zie ik graag zonder Windows-menubalk bovenin

* Uitvullen van het full-screen window zonder zwarte randen of een deel van de houtstructuur. I.v.m. de maximale
grootte van de registerknoppen van bv Caen op een HD-scherm. (oftewel zoomen van een geselecteerd deel)

* Opnemen van Audio bij Surroundsets geeft twee WAV's, die ik vaak achteraf samenvoeg voor een fraaier ruimtelijk
effect in de opname (alleen front is me soms te direct...bij Caen), zou dit in 1 WAV kunnen met een mix van bv.
50%Front/50%Rear ? Een AC3 o.i.d. Surround bestand zou ook een mooie oplossing zijn.

* Het veranderen van het master-volume is hoorbaar in het volume in de opname. Ik heb hem vaak erg laag staan (als
de familie thuis is :roll: ), en dan zijn de WAV's erg zacht. Oversturing is wel met Audio-Trim (normaal -10dB) te
regelen.

* opname start/stop met een midi aanturing is al eerder genoemdn, maar zou erg praktisch zijn. De knop Cancel zit nu
ook wel erg gevaarlijk bij Stop. (Het verschil is alles of niets...)

* Sommige (niet-SP)sets hebben alleen een schakelaar voor de windmotor en is het volume niet te regelen bv. bij
pipe-and- rank-voicing.(of zie ik iets over het hoofd ?)


Enfin, een heel lijstje, misschien mag het zijn voor versie 5.... ? :oops:


WiBo

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 15 dec 2011 06:46

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

* Opnemen van Audio bij Surroundsets geeft twee WAV's, die ik vaak achteraf samenvoeg voor een fraaier ruimtelijk
effect in de opname (alleen front is me soms te direct...bij Caen), zou dit in 1 WAV kunnen met een mix van bv.
50%Front/50%Rear ?
Dit kan al, zie: http://www.pcorgan.com/Benodigdheden3.html#Tips
Je kunt een 'mix' Audio Output maken, deze is te gebruiken voor bijvoorbeeld opnemen of Hoofdtelefoon.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 15 dec 2011 08:02

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

WiBo schreef:opname start/stop met een midi aanturing is al eerder genoemdn, maar zou erg praktisch zijn. De knop Cancel zit nu ook wel erg gevaarlijk bij Stop. (Het verschil is alles of niets...)
Hoi Wibo,

Begrijp ik je verkeerd? Ik heb opname start en opname stop onder twee voet pistons zitten en worden dus door midi gestuurd. Dit vraag je toch?

Mvg,
Paul.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 15 dec 2011 09:48

Re: Wensen voor volgende versie Hauptwerk

pahasoft schreef:
_Pieter_ schreef:Bedoel je hier misschien HW3?
Pieter,

Even lezen in mijn eerste bericht geeft volgens mij aan dat die gebruiker/vriend pas twee weken hauptwerk heeft. Natuurlijk is dit dan HW4 (en geen 3 zoals jij voorstelt).

Op mijn eigen orgel is het wat lastig om dit te testen. Zo goed en zo kwaad heb ik het gedaan en ook daar kan ik zaken omdraaien. Ik doe dit als volgt:
- eerst gewoon de registerknop toekennen aan het register (zowel aan als uitzetten natuurlijk).
- even testen of het werkt en ja ik kan dus het register in haupt aan- en uitzetten met de externe registerknop
- klik nu met rechtermuis op register waarvan jij de werking wilt omdraaien
- kies in popupmenu "adjuist midi/trigger... (en nog meer tekst)
- Je ziet dan als het goed is iets staan bij 'On' en bij "Off". Even handmatig deze twee opdrachten omdraaien is de truc.

Mvg,
Paul.


Paul, waarschijnlijk stuurt jouw orgel dan geen Note On / Note Of voor de registers maar een ander type MIDI berichten. Onderstaand een screenshot van mijn MIDI instellingen. Zoals je ziet kan ik daar het event voor 'On' of 'Off' niet aanpassen.
Martin Dyde onderkent overigens dat dit niet mogelijk is, zie de quote in mijn eerdere post.

midi.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com