Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Profileren als bedrijf op dit forum

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 21 jan 2012 10:59

Profileren als bedrijf op dit forum

Het doel van dit forum is
• Elkaar te helpen bij (technische) problemen en het maken van (aankoop)keuzes.
• Elkaar te informeren en aanbevelingen te doen.
• Te discussieren.

Zie: http://www.pcorgan.com/Forumregels.html
Hier staat nog niets over het zich profileren van bedrijven op dit forum.

Wie heeft suggesties voor spelregels?
Ik heb er absoluut geen moeite mee als er bijv. samplesets aangekondigd worden, dat is juist heel informatief.
Ook een enkele aanbieding is geen probleem.
Maar als bedrijven hun hele assortiment gaan aanbieden onder 'Aangeboden/Gezocht' wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Maar wat mij betreft zijn we niet te streng.
Suggesties welkom.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 21 jan 2012 13:07

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Gert, wat mij betreft is jouw vraag, meteen het antwoord! ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 jan 2012 13:10

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

André speelt in op de topics, die voorbij komen over klavieren en het midificeren daarvan. Dat is het zelfde als Kees verwijst naar Peter dat deze het midificeren ook kan doen of dat Peter ook een bepaalde sampleset kan leveren. Ook dat is het (indirect) aanbieden van goederen en diensten, alleen niet door het bedrijf zelf, maar door één die in zijn omgeving woont.
Twee leveranciers (HS muziek en Noorlander) zijn niet actief op het forum; verder heeft elke Nederlandse leverancier wel een keer "iets" aangeboden op het forum.

Ik heb er geen probleem mee als bedrijven hun nieuwigheden aankondigen of inspelen op een probleem, genoemd in een forum topic. Wel als delen van hun assortiment worden aangeboden zonder enige aanleiding daartoe. Maar dat zullen zij denk ik ook niet doen.

Misschien een spelregel opnemen dat bedrijven hun assortiment niet "zonder een aanleiding" mogen aanbieden.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 21 jan 2012 13:32

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Ik heb geen enkele moeite als bedrijven op dit forum duidelijk maken wat zij voor mij (en anderen) kunnen en willen betekenen.
Ik vind dat alleen maar érg handig!

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 21 jan 2012 14:17

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Ik denk dat de lol van het forum er snel af zou zijn als ieder bedrijf wat zich met Hauptwerk bezig houd hier dagelijks hun koopwaar aanprijzen. Tot voor kort is er nooit door een eigenaar van een bedrijf op het forum reclame gemaakt voor eigen handel. En als er bedrijfsnamen werden genoemd, dan was dat door andere forumleden. Laten we dit vooral zo houden.

Berichten: 1

Geregistreerd: 08 dec 2011 22:53

Bericht 21 jan 2012 14:24

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Ik ben het helemaal met Marien eens.

Dirk.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 21 jan 2012 14:42

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

In een aparte rubriek dan?
Ik blijf het toch wel handig vinden!

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 jan 2012 15:01

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Ik ben er mee eens dat we als leverancier niet het hele forum moeten vervuilen met reclame, dat zal ik ook zeker niet doen.
Wat ik wel jammer vind als mensen in Duitsland of zelfs in Canada spullen kopen terwijl ze dit gewoon naast de deur kunnen doen. Ik zal eerlijk zeggen veel verdien ik niet op de klavieren, maar ik heb het meer gedaan om een dienst te bewijzen om wat makkelijker aan kwalitatief goede klavieren te komen. Mijn insteek is ook met elkaar kunnen we Hauptwerk onder de mensen brengen, zodat het algemeen geaccepteerd wordt. Hoeveel meer mensen zelf bouwen, hoeveel meer goede ideeën er komen. Deze ideeën zijn te verwerken in productiemodellen zodat mensen die niet creatief zijn ook op Hauptwerk kunnen overstappen.
Dit forum moet geen marktplaats worden, want dan is de lol er snel vanaf.
Waar ik trouwens mij wel aan erger is dat bepaalde leveranciers een concept van een ander nabootsen en er mee aankomen of het hun eigen idee is.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 21 jan 2012 15:16

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Wat ik wel jammer vind als mensen in Duitsland of zelfs in Canada spullen kopen terwijl ze dit gewoon naast de deur kunnen doen.
Wat is daar mis mee? We hebben een vrije markt van vraag en aanbod. Aanbieders van producten en services hebben geen 'recht' op klanten.

Waar ik trouwens mij wel aan erger is dat bepaalde leveranciers een concept van een ander nabootsen en er mee aankomen of het hun eigen idee is
Dit soort opmerkingen heb ik liever niet op dit forum. Als mensen problemen met elkaar hebben moet je dat rechtstreeks en niet in het publiek oplossen, het komt nogal kinderachtig over.

Laten we het vriendelijk houden.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 21 jan 2012 15:23

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Mijn mening is ook, dat dit geen soort "Hauptwerkmarktplaats" voor bedrijfjes moet worden....
En als je fatarklavieren aanbied...klavieren die al heel lang bestaan....
is het beslist geen nieuwigheidje....maar gewoon reclame om produkten te verkopen.

Een vermelding van de site van een bedrijf op dit forum vind ik voldoende....een ieder weet dan wel zijn weg te vinden.

Desnoods....als vele anderen een andere mening zijn toegedaan.....dan graag onder een aparte topic of elders op de site.

Gr. Ron

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 jan 2012 15:44

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Beste Gert,

Werking van vrije markt snap ik wel, maar als je ziet wat mensen extra aan verzendkosten kwijt zijn terwijl het niet nodig is vind ik het jammer. Het zijn vaak onnodige kosten die ze maken en dat geld kunnen ze beter op een andere manier gebruiken.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 21 jan 2012 15:55

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Marien schreef:Ik denk dat de lol van het forum er snel af zou zijn als ieder bedrijf wat zich met Hauptwerk bezig houd hier dagelijks hun koopwaar aanprijzen. Tot voor kort is er nooit door een eigenaar van een bedrijf op het forum reclame gemaakt voor eigen handel. En als er bedrijfsnamen werden genoemd, dan was dat door andere forumleden. Laten we dit vooral zo houden.
Hier sluit ik mij voor de volle 100% bij aan.

Mvg,
Paul Haagsma.

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 21 jan 2012 16:03

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Andre schreef:Beste Gert,

Werking van vrije markt snap ik wel, maar als je ziet wat mensen extra aan verzendkosten kwijt zijn terwijl het niet nodig is vind ik het jammer. Het zijn vaak onnodige kosten die ze maken en dat geld kunnen ze beter op een andere manier gebruiken.


Het is natuurlijk erg aardig van U dat U zich zorgen maakt over de mensen hun financiële levenspatroon in deze barre tijden, maar ik neem aan dat mensen die er bewust voor kiezen een product in het buitenland te halen dat doen omdat ze goedkoper uit zijn inplaats van duurder. Als later blijkt dat dit niet het geval is komt men vanzelf weer terug en zullen ze anderen ervoor waarschuwen. Probleem opgelost ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 21 jan 2012 16:07

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Mijn menng heb ik hierboven gezet. Ik denk, dat we het forum zoveel als mogelijk "objectief" moeten houden
ANDERS onstaan er onsmakelijke discussies zoals onder "Aangeboden/gezocht" welke door de webbeheerder gelukkig GESLOTEN is.
Op zulke discussie over "ontwerpen", "bij mij lagere prijzen", bij mij betere qualiteit"etc etc zit ik echt niet te wachten, want deze discussies worden zo SUBJECTIEF als het maar wezen kan.
Mijn mening hoor!
En de sites van de diverse aanbieders hou ik toch wel bij. Ook kunnen ze op deze site afzonderlijk (niet op het forum) toch ook reclame maken.
Ron.
Laatst bijgewerkt door RonD op 21 jan 2012 16:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 jan 2012 16:32

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Beste Allemaal,

Ik heb Dirk persoonlijk (via mail) mijn excuses aangeboden. Ik heb een beetje onbezonnen gereageerd en dit bleek ook onterecht achteraf.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 21 jan 2012 16:35

Re: Profileren als bedrijf op dit forum

Respect daarvoor, Andre,
maar dit is toch ....en daar wijs ik alleen maar op ... het grote risico!

Ik vind het op zich wel weer een interessante discussie over een heel ander onderwerp ;)
En nogmaals....als er nieuwe samplesets zijn....of door ons "leken" besproken worden n.a.v. het gebruik daarvan komen we toch automatisch wel op de sites van de diverse aanbieders.
Zo ook met het bekijken van de foto's (consoles etc).
Ron

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com