Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ipad en bladzijdes omslaan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 06 apr 2021 15:46

ipad en bladzijdes omslaan

Krijg steeds meer signalen dat het toch wel ouderwets is om met papieren bladmuziek en potloodje te werken. Trok me daar gelukkig nooit iets van aan, maar hoorde laatst over een feature die wel eens doorslaggevend kan zijn: bladzijdes omslaan met een knipoog of hoofdknik. Heeft iemand ervaring hiermee, of dat in de praktijk betrouwbaar werkt? Ook op oude orgels in kerken met rare lichtinval?
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 06 apr 2021 19:31

Re: ipad en bladzijdes omslaan

Ik heb er geen enkele ervaring mee maar dan moet je wel heel stil zitten :!: want anders ben je zo bij de laatste bladzij van je muziekstuk aangeland :lol:
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 apr 2021 19:48

Re: ipad en bladzijdes omslaan

In Forescore music app. kan je dit gebruiken maar het werkt alleen met de Ipad pro want alleen dit model ondersteund face id.

https://youtu.be/3Acgt6Q6bCY

Is wel handig zeker voor de pros.
Aarnoud de Groen gebruikt dit ook tijdens zijn concerten.

Groet Jan

Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 06 apr 2021 20:58

Re: ipad en bladzijdes omslaan

Dank voor de link, wekt de indruk dat het betrouwbaar werkt. Vroeg me bij een virtueel concert van Aarnoud al af hoe hij dit deed: zag geen voetpedaal of iets dergelijks.
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 18 nov 2017 18:13

Bericht 08 jan 2022 11:39

Re: ipad en bladzijdes omslaan

Beste mensen!

Elders op dit forum heb ik al eens aangegeven, hoe ik digitale bladmuziek omsla. Dat deed ik toen met een klein voetpedaaltje. maar ja, je voeten heb je vaak nodig voor het pedaalspel. Voetpistons vind ik ook niet handig. Je moet maar precies de plek weten te raken, waar die zit. Zal op den duur misschien wennen, net als het pedaalspel zelf.

Intussen heb ik nagedacht over een "handige" oplossing. Die is er nu. Zie onder het topic "commerciële aanbieders" mijn FingerFlip Pageturner. Laat me even weten, wat je er van vindt. Vragen zijn ook welkom. Ik werk er zelf al met plezier mee : Het is gewoon trefzeker.

Gerard

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com