Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Fidelizer

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 09 apr 2021 18:56

Fidelizer

Net geprobeerd mijn latencey daalde gelijk van 500 us naar 100 us. proberen kan geen kwaad, in ieder geval de Hw proc springt nu een stuk minder

Verbeter de audioprestaties door de audiotaak meer prioriteit te geven, de stabiliteit bij lage latentie te verbeteren en de nauwkeurigheid van de klokresolutie te vergroten.

Neem de volledige controle over het systeem- en netwerkgebruik door het Windows-platform voor multimediaplanning te optimaliseren.


Processen beheersen


Processen beheersen



Isoleer niet-audioprocessen en verminder de prioriteit ervan om mogelijke interferentie met audiotaken en gerelateerde processen te minimaliseren.

Start de muziekspelertoepassing met hoge prioriteit zonder inmenging van gebruikersrechten voor solide prestaties.


Services beheren


Services beheren



Stop / schakel de meeste niet-audiosysteemservices uit, waardoor de systeemvoetafdruk aanzienlijk wordt verkleind voor pure audioprestaties.

Pas systeemservices slim aan op basis van audioprofielen om vereiste functies zoals netwerk- en afstandsbediening op aanvraag te behouden.



Het doel van de optimalisaties van Fidelizer is om de "digitale schittering" in computeraudio-oplossingen te verminderen en muziek live te laten klinken alsof je naar echt geluid luistert. Fidelizer heeft een gratis versie om beter van muziek te genieten zonder tijdslimiet. Alle wijzigingen die door Fidelizer zijn aangebracht, zijn veilig omkeerbaar.
Laatst bijgewerkt door Bucanier op 09 apr 2021 20:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 apr 2021 19:23

Re: Fidelizer

Heel interessant.
Ga ik zeker ook uitproberen.

Thx

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 09 apr 2021 20:46

Re: Fidelizer

Dat je haperingen in de audio kunt voorkomen is heel mooi.

Maar de term "digitale schittering" ("digital glare") vind ik verdacht: wat wordt hier mee bedoeld? Principieel is er niks mis met digitaal. Fidelizer is software, dus ook digitaal. Wat kan Fidelizer wel, wat andere professionele audiosoftware niet kan? Een gevoelsmatige term is te vaag om op te vertrouwen.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 11 apr 2021 10:40

Re: Fidelizer

josq schreef:Dat je haperingen in de audio kunt voorkomen is heel mooi.

Maar de term "digitale schittering" ("digital glare") vind ik verdacht: wat wordt hier mee bedoeld? Principieel is er niks mis met digitaal. Fidelizer is software, dus ook digitaal. Wat kan Fidelizer wel, wat andere professionele audiosoftware niet kan? Een gevoelsmatige term is te vaag om op te vertrouwen.


Hij schakeld overbodige processen uit die totaal niks met HW te maken hebben, bij mij werden per direct de mediaplayers uitgeschakeld,terwijl die al uitgeschakeld stonden in de services, blijkbaar draaide er toch wat mee ,let wel de gratis versie kan toch aardig wat verbeteringen aanbrengen in de pc, als je later weer het systeem opstart,staat alles weer normaal, dus het is niet blijvend.

Dus bij het gebruik van HW even het programma draaien en hop weg gespring van overbodige processen. En wat die digitale schitteringen zijn weet ik niet, en het boeit me ook niet, het werkt en daar gaat het om, zijn er nog mensen die het hebben geprobeerd, dat hoor ik graag.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 apr 2021 13:30

Re: Fidelizer

Hoi Henk

Wat een fijne tool is dit.!, bedankt voor het onder de aandacht brengen.

Je hele systeem wordt getweakt zonder dat je zelf te diep onder de motorkap van je pc hoeft te duiken.
Ik heb na experimenteren met de free versie toch maar de proversie aangeschaft en daarmee kan je ook Hauptwerk en Reaper automatisch laten opstarten waarbij je systeem automatisch optimaal geconfigureerd wordt om alles uit deze programmas te halen op het gebied van audio reproductie. Alles blijft gesaved dus je hoeft het maar een keer in te stellen.
Ik had mijn systeem voor mijn gevoel al aardig getweakt maar nu loopt het nog lekkerder en ik heb de afgelopen dagen geen enkele hapering meer gehoord.
Ik heb gekeken hoeveel geheugen erover is na het laden van Noordbroek met en zonder fidelizer.
Zonder fidelizer heb ik 53,8 gb over en met fidelizer houd ik 54,1 gb over.
Dat zijn heel wat achtergrond programmatjes die niet meer geladen worden en dat moet zeker een positieve uitwerking hebben.
Verder klinkt het gewoon erg goed het lijkt wel of er m.b.t. de geluidskwaliteit er nog een schepje bovenop is gekomen.
Is natuurlijk niet goed A B te vergelijken maar hoe ervaar jij dat?

Voordelen van Fidelizer
1 automatische optimalisatie van je systeem voor audio dus niet meer zelf hannesen met services etc.etc.
2 iets meer geheugen beschikbaar voor samples
3 ik vermoed dat door de vrijgekomen cpu power je ook meer polyphony zal kunnen instellen..

Naar mijn mening dus een ideaal programma voor Hauptwerk.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 17 apr 2021 10:32

Re: Fidelizer

Hoi Henk & Jan

Ik heb ook de pro-versie aangeschaft na de review van Jan.
Ik had voorheen geen last van enige haperingen. Het idee dat alle onnodige services worden uitgezet bij elke start, leek mijn wel heel handig (zeker voor hen die de hun computer op internet hebben staan)

Wat Jan constateerde mbt geheugen constateer ik ook meer dan een Gig winst.

Alleen als ik na HW reaper start.. knalt de cpu gelijk in het rood.. Dat moet ik nog even uitvogelen.

Jan, mag ik vragen welke instelling heb jij gebruikt consumer / Audiophile/Purist?

Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 apr 2021 16:49

Re: Fidelizer

Hoi Henk

Ik gebruik de purist instelling.
Wel met netwerk connection want als ik Dirac metingen doe of de instelling in de vst wil veranderen dan moet ik ingelogd zijn.

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 18 apr 2021 18:51

Re: Fidelizer

Bedankt Jan,

Morgen met de techneut even alles goed instellen en uitproberen.

Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 19 apr 2021 14:38

Re: Fidelizer

Computer aan, Fidelizer zet alle overbodige services uit vervolgens start hij Reaper op, CPU prio Hoog en dan Hauptwerk in CPU prio Hoogst.

Een uitkomst.!!

Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 19 apr 2021 20:09

Re: Fidelizer

Op de site van Fidelizer staat dat uninstall nee nodig is, omdat bij retart PC Fidelizer ongedaan wordt. Hoe werkt het? Moet je iedere keer als je de PC start Fidelizer starten?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 apr 2021 21:48

Re: Fidelizer

FredM schreef:Op de site van Fidelizer staat dat uninstall nee nodig is, omdat bij retart PC Fidelizer ongedaan wordt. Hoe werkt het? Moet je iedere keer als je de PC start Fidelizer starten?


Hoi Fred

Als je fidelizer (pro) eenmaal geinstalleerd hebt en gedraaid en ingesteld hebt dan start die daarna steeds automatisch op.
Als je hem niet meer wilt gebruiken dan delete je hem gewoon met de verkenner.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 20 apr 2021 13:48

Re: Fidelizer

Ik ga eerst de Free versie evalueren en dan kijk ik verder. Ik heb niet echt problemen met HW 5 en mijn grote orgels. Maar misschien levert het iets aan latency reductie
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 apr 2021 15:33

Re: Fidelizer

Na wat spielerei was ik mn midi verbinding kwijt.
Een herstart bleek nodig.

Gelukkig werkte de delete toets wel.
Fidelizer overdenkt nu z'n zonden in de prullenbak.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 20 apr 2021 17:29

Re: Fidelizer

hans schreef:Na wat spielerei was ik mn midi verbinding kwijt.
Een herstart bleek nodig.

Gelukkig werkte de delete toets wel.
Fidelizer overdenkt nu z'n zonden in de prullenbak.


Dat is een vermakelijke recensie :lol:
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 apr 2021 10:42

Re: Fidelizer

hans schreef:Na wat spielerei was ik mn midi verbinding kwijt.
Een herstart bleek nodig.

Gelukkig werkte de delete toets wel.
Fidelizer overdenkt nu z'n zonden in de prullenbak.


Heb ik ook weleens gehad als je veranderingen in de setup/hardware maakt dat ik dan de midi weer opnieuw moet aanvinken. Daarna werkt het weer.
Bij mij werkt het nu goed zonder problemen met midi.

Groet Jan

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 apr 2021 12:36

Re: Fidelizer

Loosman schreef:Heb ik ook weleens gehad als je veranderingen in de setup/hardware maakt dat ik dan de midi weer opnieuw moet aanvinken. Daarna werkt het weer.
Bij mij werkt het nu goed zonder problemen met midi.

Groet Jan


Dag Jan,

Ik noemde het ook spielerei. Best mogelijk dat ik iets niet goed gedaan heb.
Ik realiseerde me toen wel dat het een voor mij onbekende tool van een onbekend bedrijf is.
Het is best risicovol om dat uit te voeren op een zorgvuldig ingerichte hauptwerk computer.
Voor hetzelfde geld verandert er wel wat aan een instelling.
En zit je met gebakken peren.
Menigeen weet dat herstellen en als het tegen zit opnieuw installeren tijd kost.
Om maar te zwijgen van afgebroken nagels in een afreageerkamer als dat niet lukt.

Voor mij reden om de tool niet verder uit te proberen.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

gr. hans
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 21 apr 2021 20:14

Re: Fidelizer

Ik ben blij om te horen dat het werkt, ik wou zoals gewoonlijk het onderste uit de kan ,omdat ik afgelopen zaterdag weer een andere versie van Windows heb geïnstalleerd, ditmaal. W10 Home N. Dit is een soort van uitgeklede versie, daarna heb ik echt maar dan ook echt alles gedaan wat er in het boek staat van Evert Jan. Geen enkel detail overgeslagen

Ik start op. En ik kom niet lager dan 11,2 ms. Zonder dat de HW cpu gaat huppelen. En dat met. De chipset Z590 van asus. Met een I9 11900 met ook nog als toetje. Erbij 128 GB. 3600 MHz. Met een speciaal voor HW de 980 nvme M2 op een pci slot. Van 4 keer 16 lanes. Met een leesnelheid van 7200 MB/S. Nu. En nog springen met De processor Van HW

Moet ik dan een kerncentrale laten draaien of een plutoniumbom laten exploderen wat is dit nu met HW 6. Dat je nog niet eens de 6.1 ms/s kan halen op 96KHz met HD. Kan wel als je maar rustig doet en met Fidilizer wordt het wel stabieler. Maar zo en dan al doe je niks springt dat stomme ding in het rood.

Ik zit daar echt niet meer op te wachten na zo’n investering. Met de nieuwste computer onderdelen

Is Brett daar soms doorgedraaid daar in Florida. Laat hij eerst nu eens kijken wat voor een grote bug er in Hw 6 zit. Want ik ben niet de enige. Oh nee hoor. Ze hebben het allemaal. Ik heb alles al doorgespit.

Dus conclusie ik draai nu op 11.6 ms. Met 96 en HD. En met Fidilizer dat Is enige positieve wat ik tot nu toe heb ontdekt
Dus voorLopig maar even wachten op 6.1 ms/s. Of minder naar 3.1 ms/s. Maar dat zou een droom wezen die nooit uitkomt. Dus hop Fidilizer. Zet hem op, En hopelijk trekken meer HW gebruikers deze conclusie
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 21 apr 2021 20:49

Re: Fidelizer

Hallo

Omdat ik door Corona te moe ben om te spelen heb ik met Fidelizer gestoeid:

https://youtu.be/mltLpcvAwrk

Heb ik alleen nog de vraag hoe ik de latency kan instellen. Op zich heb ik geen last van 10.5ms latency. Maar Fidelizer verandert er ook niets aan.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 apr 2021 20:51

Re: Fidelizer

FredM schreef:Hallo

Omdat ik door Corona te moe ben om …...


Hopelijk snel beterschap Fred!!
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 21 apr 2021 21:06

Re: Fidelizer

Jan Wim schreef:
FredM schreef:Hallo

Omdat ik door Corona te moe ben om …...


Hopelijk snel beterschap Fred!!


Dankjewel. Gelukkig geen smaak of reukverlies. En de hevigekoortsperiode ook slechts 3 dagen. Maar conditie "hoogbejaard" Besmetting is schuld van de politiek. Mijn vrouw heeft zich meteen laten testen en is ook positief, maar ze heeft geen klachten. Ze werkt in het ziekenhuis en is nog steeds niet gevaccineerd. Waarschijnlijk is haar afweersysteem door jaarlijkse griepprik en werken in het ziekenhuis erg hoog. Ik werd plotseling op zaterdag avond ziek met tegen 39 korrts en de dag daarop zelf tegen de 40 graden koorts dus na mijn positieve test uitslag op zondag heeft mijn vrouw zich maandag laten testen: nu zijn we allebei in isolatie.

Groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 72

Geregistreerd: 03 aug 2016 15:55

Woonplaats: IJsselstein

Bericht 23 apr 2021 22:18

Re: Fidelizer

Beterschap Fred!!
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 23 apr 2021 22:39

Re: Fidelizer

Jaap Langerak schreef:Beterschap Fred!!

Dankjewel
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com