Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Bladmuziek digitaliseren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 19 maart 2022 16:27

Bladmuziek digitaliseren

Goedemiddag,

Wie helpt mij op weg: graag wil ik mijn muziek inscannen, daarna aflezen van mijn laptop met Windows 11.
Welk programma kan ik daarvoor gebruiken?

Mario

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 19 maart 2022 18:06

Bladmuziek digitaliseren

Beste Mario.
Werk zelf met twee programma’s namelijk Sibelius en foto score.

Sibelius programma: https://www.avid.com/sibelius
Foto score: https://www.neuratron.com/photoscore.htm

Met foto score scan je de partituur in om nadien de gescande partituur te laden in het Sibelius programma om deze vervolgens verder te kunnen bewerken
(vinger / pedaal zettingen – registratie - noten toevoegen of verwijderen Enz.).

Maar als het alleen maar is om uw partiturenbibliotheek te digitaliseren is een scanner met de bijgeleverde software voldoende.
In scannen in pdf-formaat en bewaren op de hard schijf.

Willem.

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 20 maart 2022 00:43

Re: Bladmuziek digitaliseren

geen reclame maar tip
leuke boeken scanner op Avas scanner kun je zo je boek zelf inscannen
je leg je boek er onder en bladeren maar aan einde tik je oké en klaar je heb je muziek in pdf
veel vlugger als met een normale scanner

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 21 maart 2022 08:45

Re: Bladmuziek digitaliseren

Om de muziek te laten tonen op je laptop zou je mobilesheet kunnen gebruiken.
Een trail versie is te proberen via de windows store.

Berichten: 22

Geregistreerd: 24 okt 2021 13:21

Bericht 01 jun 2022 22:07

Re: Bladmuziek digitaliseren

Jeroen schreef:Om de muziek te laten tonen op je laptop zou je mobilesheet kunnen gebruiken.
Een trail versie is te proberen via de windows store.


Hallo een late reactie maar wel de moeite waard denk ik.
Ik heb Mobile sheet aangeschaft en al heel veel muziek gedigitaliseerd.
Als je mobile sheet op een tablet hebt draaien en je sluit op deze tablet een midi-kabel aan, en je steekt de andere kant van de midi-kabel in je midi-out van je orgel (of geluidskaart) dan kun je vanaf je orgel de bladzijden omslaan.

Ik heb zelf net een ander orgel gekocht en laat hiervoor 4 voetpistons inbouwen.
Volgend-Vorige bladzijde en vorige volgende herhaling.

Gaat super. Is echt een mooi programma.

Wat bv ook kan met mobilesheet: als je een lied inlaad het de registratie in Hauptwerk goed laten zetten.

en dat allemaal voor € 13.00

Groet,

René ter Woord
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 04 jun 2022 15:19

Re: Bladmuziek digitaliseren

Meestal maak ik met mijn smartphone foto's van de pagina's, laad ze in een programma als Word of Pages en dan exporteer ik naar pdf. Ik heb een pdf reader programma waarmee ik een gewenst aantal pagina's op mijn breedbeeld monitor kan zetten. Zo klan ik 4 pagina's A4 naat elkaar projecteren.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 27 jul 2022 13:46

Re: Bladmuziek digitaliseren

ReneterWoord schreef:
Jeroen schreef:Om de muziek te laten tonen op je laptop zou je mobilesheet kunnen gebruiken.
Een trail versie is te proberen via de windows store.


Hallo een late reactie maar wel de moeite waard denk ik.
Ik heb Mobile sheet aangeschaft en al heel veel muziek gedigitaliseerd.
Als je mobile sheet op een tablet hebt draaien en je sluit op deze tablet een midi-kabel aan, en je steekt de andere kant van de midi-kabel in je midi-out van je orgel (of geluidskaart) dan kun je vanaf je orgel de bladzijden omslaan.

Ik heb zelf net een ander orgel gekocht en laat hiervoor 4 voetpistons inbouwen.
Volgend-Vorige bladzijde en vorige volgende herhaling.

Gaat super. Is echt een mooi programma.

Wat bv ook kan met mobilesheet: als je een lied inlaad het de registratie in Hauptwerk goed laten zetten.

en dat allemaal voor € 13.00

Groet,

René ter Woord


Met hulp van René, heb ik ok de midi functies van Mobile Sheets leren ontdekken.

Pageflip, die was aangesloten op mijn voetpistons, de deur uit en dit via de midi functies in Mobile sheets de pagina's laten omslaan. Superhandig.
Ook vaste registraties, vastgelegd in Hauptwerk , worden nu door Mobile sheets opgeroepen. Scheelt weer een paar handelingen.
Het wordt allemaal steeds leuker zo!

René, bedankt voor je hulp!

Gr. Henk

Berichten: 22

Geregistreerd: 24 okt 2021 13:21

Bericht 29 jul 2022 08:39

Re: Bladmuziek digitaliseren

Henk61 schreef:
ReneterWoord schreef:
Jeroen schreef:Om de muziek te laten tonen op je laptop zou je mobilesheet kunnen gebruiken.
Een trail versie is te proberen via de windows store.


Hallo een late reactie maar wel de moeite waard denk ik.
Ik heb Mobile sheet aangeschaft en al heel veel muziek gedigitaliseerd.
Als je mobile sheet op een tablet hebt draaien en je sluit op deze tablet een midi-kabel aan, en je steekt de andere kant van de midi-kabel in je midi-out van je orgel (of geluidskaart) dan kun je vanaf je orgel de bladzijden omslaan.

Ik heb zelf net een ander orgel gekocht en laat hiervoor 4 voetpistons inbouwen.
Volgend-Vorige bladzijde en vorige volgende herhaling.

Gaat super. Is echt een mooi programma.

Wat bv ook kan met mobilesheet: als je een lied inlaad het de registratie in Hauptwerk goed laten zetten.

en dat allemaal voor € 13.00

Groet,

René ter Woord


Met hulp van René, heb ik ok de midi functies van Mobile Sheets leren ontdekken.

Pageflip, die was aangesloten op mijn voetpistons, de deur uit en dit via de midi functies in Mobile sheets de pagina's laten omslaan. Superhandig.
Ook vaste registraties, vastgelegd in Hauptwerk , worden nu door Mobile sheets opgeroepen. Scheelt weer een paar handelingen.
Het wordt allemaal steeds leuker zo!

René, bedankt voor je hulp!

Gr. Henk


Graag gedaan.
Veel plezier ermee.

René
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 jul 2022 15:30

Re: Bladmuziek digitaliseren

FredM schreef:Meestal maak ik met mijn smartphone foto's van de pagina's, laad ze in een programma als Word of Pages en dan exporteer ik naar pdf. Ik heb een pdf reader programma waarmee ik een gewenst aantal pagina's op mijn breedbeeld monitor kan zetten. Zo klan ik 4 pagina's A4 naat elkaar projecteren.

Met Dropbox op je telefoon kun je pagina's scannen die gelijk naar PDF worden omgezet. Ook grootte van de pagina wordt automatisch herkend en 'bijgeknipt'. Ook meerdere pagina's per bestand mogelijk. Met instelling 'whiteboard' krijg je een uitstekend contrast. Ik gebruik het altijd voor het scannen van bonnetjes e.d. voor de administratie maar soms ook voor bladmuziek.
Voordeel van Dropbox is ook dat de scans direct naar je Dropbox map op je pc worden gekopieerd.

Gr. Willem

Berichten: 1

Geregistreerd: 13 okt 2016 14:15

Bericht 21 feb 2023 11:01

Re: Bladmuziek digitaliseren

Als reactie op het bericht van Jeroen van 21 maart 2022 over Mobile-sheet is mij niet helemaal duidelijk (ook na het lezen daarover op internet) wat er met dit programma kan worden gedaan.
Gaat het hierom het inscannen van alleen bladmuziek met exporteren naar digitale pagina's (waarna wat editing mogelijk is) dat daarna op een tablet kan worden gepresenteerd op de lessenaar van het orgel?
Waarbij ik begrijp dat het digitaal omslaan van de bladzijden via blue tooth of usb (of zelfs via midi?) met dit programma tot de mogelijkheden behoort?
Of zet dit programma ook de ingescande bladmuziek om naar midicodes, die vervolgens via midi direct naar het orgel kunnen worden verstuurd?

Kees.

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 22 feb 2023 12:22

Re: Bladmuziek digitaliseren

Halo Kees,

Het inscannen van bladmuziek is niet mogelijk met Mobile-sheet. Hiervoor dien je een scanner programma te gebruiken; of een telefoon waarmee je een foto maakt.

Mobile-sheet laat een pdf document zien op het scherm of tablet. Je kunt wel daarnaast aantekeningen maken zoals vingerzettingen etc. Mobile-sheet zet niet de bladmuziek om naar midicodering.

Wat dus blijkbaar wel kan is dat je registers kan aansturen via midi, maar zelf heb ik dit niet in gebruik. Wat inderdaad wel kan is de pagina omslaan via usb / bluetooth / midi.

Ik hoop dat het een en ander duidelijker maakt voor jou

Jeroen

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 23 feb 2023 02:20

Re: Bladmuziek digitaliseren

Is er ook en programma dat helemaal zelfstandig werkt buiten je console om?
Ik bedoel dat je de Ipad meekunt nemen naar een ander orgel?
Ik hoorde als je bevoorbeeld je tong uitsteekt dan gaat die naar de volgende bladzij?
Wat zou de beste maat Ipad zijn die je kunt gebruiken? Ik bedoel de grote van het scherm?
Hoeveel GB zou je nodig hebben voor bevoorbeeld 5 uur muziek op te slaan?
Groeten!.

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 23 feb 2023 09:50

Re: Bladmuziek digitaliseren

Mobile sheet kan ook stand-alone draaien.
Je kan dan alleen niet met midi bijv. bladzijden omslaan en dit zal met een druk op het scherm moeten doen. Je kan hem dus meenemen naar een ander orgel.

Voor de Ipad heb je geen mobile-sheet maar forScore. Hiermee kan je ook veel wat met mobile sheets kan; ik heb er zelf geen ervaring mee bij gebrek aan een Ipad.

PDF bestanden zijn vaak niet zo heel groot, ik denk dat je aan 128 GB meer dan genoeg hebt.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 23 feb 2023 14:30

Re: Bladmuziek digitaliseren

Is er ook en programma dat helemaal zelfstandig werkt buiten je console om?
Ik bedoel dat je de Ipad meekunt nemen naar een ander orgel?


Is het ook een Apple ipad? Ik gebruik bij mijn worship band en ook wel orgel ook mijn ipad.
Met de boeken app, die staat standaard op de ipad.
Ik kan foto's nemen en selecteren en doorvoeren naar boeken. Die foto's worden automatisch als pdf verwerkt.
In de boeken app kan je ook mappen aanmaken voor verschillende soorten muziek.

Jochum

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com