Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Volume regeling / audio afregelen.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 01 jan 2021 13:31

Re: Volume regeling / audio afregelen.

Evert-Jan schreef:Peter

de trim dB op het Audio, MIDI and Performance scherm moet op -10 staan en niet op 24. Alles boven de 0dB zorgt voro het in het rood gaan van het audio (dus vervorming)



Hoi Evert-jan,

ik bedoelde er mee te zeggen dat waar ik ook verandering in breng het audio blijft komen in het rood. dus ook bij -10 ( ik bedoelde -24 in mijn vorige bericht)
wel te zeggen dat dit bij de sampleset van Zeist gebeurd

trim -10 volume 100 mixbus -10 beide kanalen volume geluidskaart 0


peter

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 jan 2021 13:48

Re: Volume regeling / audio afregelen.

Peter

alleen bij de sample set van Zeist of ook bij andere sets?

En ben je nu gemigreerd van HW4 naar 6 Trial of van 5 naar 6 Trial?
In het eerste geval moet je de HW4 audioinstellingen wissen, en dan opnieuw configureren als je af wilt wijken van de default.

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 01 jan 2021 13:56

Re: Volume regeling / audio afregelen.

Evert-Jan schreef:Peter

alleen bij de sample set van Zeist of ook bij andere sets?

En ben je nu gemigreerd van HW4 naar 6 Trial of van 5 naar 6 Trial?
In het eerste geval moet je de HW4 audioinstellingen wissen, en dan opnieuw configureren als je af wilt wijken van de default.


ik heb gisteren ge speelt met zeist en een kleine set van piotr en daar komt het niet in het rood.
Ik ben van 5 naar 6 trial gegaan,

Ik ga straks nog maar eens weer knutselen.

LdP

Berichten: 18

Geregistreerd: 15 jan 2019 22:54

Bericht 02 jan 2021 13:56

Re: Volume regeling / audio afregelen.

Goedemiddag,

Allereerst iedereen een goed, gezond en muzikaal 2021 toegewenst!

Ik ben wat aan het prutsen met het volume van opnames in Hauptwerk V en daarbij kwam ik dit draadje tegen.

Evert-Jan schreef:Echter, zoals je in HW4 gedaan werd, zo moet je het in HW5/6 niet doen, maar zo:
De Volumeschuif op het audio, MIDI, performance scherm moet je op 100% zetten.
Op dat zelfde scherm moet Trim dB op -10 staan. Voor nagenoeg alle orgels is dat de juiste waarde. Een enkele gaat soms in het rood, dan moet je Trim dB voor dat orgel iets lager zetten (Laurenskerk met chamades aan).
Standaard staan alle output levels zoals hierboven aangegeven op 0,00 dB. Boven 0 dB geeft vervorming als je het eerder in de keten niet verzwakt hebt.
Met deze instellingen levert HW het max. geluid af zonder te vervormen tgv oversturing van het audio.
Afhankelijk van de geluidskaart kun je in de software daarvan ook het geluidsniveau instellen. Ook daar is 0 dB de max. stand van een schuif.
Is dit nog te zacht, dan moet je de versterker harder zetten.


Bovenstaand verhaal is me wel duidelijk.. De hierboven beschreven volumeschuif is bij mij gekoppeld aan mijn zwelpedaal. Als ik in Rotterdam de volumeschuif op 100% zet en Trim op -12dB met een beetje registratie dan vliegt de audiometer gelijk in het rood (en mijn geluidskaart ook). Zelfs bij trim op -18dB schiet hij nog makkelijk in het rood. Bij andere sets werkt dit wel goed, zoals hierboven beschreven (op -10dB).
Wat kan er bij Rotterdam anders zijn dan bij andere sets?
Overige instellingen die ik kan vinden staan allemaal op 0dB.
Iemand een idee?

Bedankt,

Leen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 jan 2021 16:39

Re: Volume regeling / audio afregelen.

Leen, Peter,

Het enige wat ik kan bedenken:
- er is akoestiek (IR) toegevoegd en daarvan is het volume (de dB's) hoger gezet (bij Rotterdam kan ik dat mij niet voorstellen; Zeist zou nog kunnen)
- er is voicing uitgevoegd, waarbij bijv. de brightness omhoog is gezet zonder dat elders te compenseren
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com