Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

mini-versterker

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 01 aug 2020 19:47

mini-versterker

Vraag van een èchte leek op het audio gebied : is zoiets ook voor Hauptwerk interessant ?

De Dynavox CS-PA1 MK is compact versterker met een vermogen van 2 x 50 Watt.

En heeft 3 x Line-ingangen + Record Out, afzonderlijke hoge en lage tonen controle hoofdtelefoon uitgang op de voorzijde, schakelbare surround sound, volumeregeling met vergrendeling.

Overige technische specificaties:
Frequentiebereik: 20 Hz - 30 KHz,
Total Harmonic Distorsion (THD): <1 %,
Ingangsgevoeligheid: Low 200 mV, High 750 mV,
Bedrijfsspanning: 230 V/50 Hz,
Impedantie: 4 Ohm,
Gewicht: 2 kg.

Specificaties
HIFI Mini versterker - Zwart
Merk Dynavox - CS-PA1 MK
Vermogen 2 x 50 Watt
Ingang 3 x RCA Stereo
Uitgang 1 x RCA Stereo
Afmetingen 180 x 140 x 65 mm
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 01 aug 2020 21:05

Re: mini-versterker

Ik denk dat we moeten beginnen bij de vraag wat je al hebt:

Ten eerste, heb je actieve speakers of passieve? Alleen voor passieve speakers is een versterker nodig. Actieve speakers herken je doordat je ze aan moet sluiten met een stekker; bij actieve speakers zitten de versterkers al ingebouwd.

Ten tweede, hoeveel speakerparen heb je? Als je met passieve speakers werkt, heb je voor ieder speakerpaar een aparte versterker nodig. Of anders een meerkanaalsversterker, maar deze is niet meerkanaals.

Ten derde, als je met een versterker werkt, heb je ook nog een voorversterker / DAC/ externe geluidskaart nodig. Of anders een geintegreerde versterker, maar deze is niet geintegreerd.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 aug 2020 22:21

Re: mini-versterker

Voor dat geld kun je beter een vintage versterker kopen Teun!
Zoek op marktplaats maar op Kenwood. Als je er een neemt van minimaal 75-80W RMS, kun je daar goed mee vooruit.
Dit kan al meer dan de Dynavox: https://link.marktplaats.nl/m1568172834
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 03 aug 2020 14:15

Re: mini-versterker

josq schreef:Ik denk dat we moeten beginnen bij de vraag wat je al hebt:

Ten eerste, heb je actieve speakers of passieve? Alleen voor passieve speakers is een versterker nodig. Actieve speakers herken je doordat je ze aan moet sluiten met een stekker; bij actieve speakers zitten de versterkers al ingebouwd.

Ten tweede, hoeveel speakerparen heb je? Als je met passieve speakers werkt, heb je voor ieder speakerpaar een aparte versterker nodig. Of anders een meerkanaalsversterker, maar deze is niet meerkanaals.

Ten derde, als je met een versterker werkt, heb je ook nog een voorversterker / DAC/ externe geluidskaart nodig. Of anders een geintegreerde versterker, maar deze is niet geintegreerd.


Ik heb 1 paar passieve speakers. Mijn ultieme keus zou een Denon PMA60 zijn, maar ja daarvoor ontbreken de duiten.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 03 aug 2020 14:36

Re: mini-versterker

Jaap380 schreef:Voor dat geld kun je beter een vintage versterker kopen Teun!
Zoek op marktplaats maar op Kenwood. Als je er een neemt van minimaal 75-80W RMS, kun je daar goed mee vooruit.
Dit kan al meer dan de Dynavox: https://link.marktplaats.nl/m1568172834


Toen ik dit las herinnerde ik me dat ik in het verleden ooit 2 Denon versterkers gekocht had waarvan ik er 1 in het doorverkochte orgel heb ingebouwd. Van de andere was één van de output kanalen defect. In mijn garage staan heel wat spullen, ook nog van mijn kinderen, dus het zal ff zoeken zijn.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 aug 2020 08:30

Re: mini-versterker

Hi Teun, heb je op dit moment al een versterker? Zo ja, wat is de reden dat je een andere wilt?

Ik heb me de afgelopen tijd verdiept in allerlei audioproducten en ik heb gemerkt dat het goed is om echt kritisch te zijn. Je kunt makkelijk tientallen, honderden of zelfs vele duizenden euro's besteden aan producten die geen enkele objectieve verbetering geven. Tegelijk kun je met de juiste keuzes voor niet al te veel geld enorm goed geluid krijgen.

Vandaar dat ik je graag help met wat (kritische) vragen. Wat heb je dus precies voor speakers, geluidskaart en versterker? En met welke aspecten van je geluid ben je niet tevreden?
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 04 aug 2020 15:49

Re: mini-versterker

josq schreef:Vandaar dat ik je graag help met wat (kritische) vragen. Wat heb je dus precies voor speakers, geluidskaart en versterker? En met welke aspecten van je geluid ben je niet tevreden?


Bedankt Jos voor je aanbod en zal er tegen die tijd (zie onder) zeker gebruik van maken.

Ik heb 2 BNS Unlimited 70 speakers, ergens(!) een Denon PMA waarvan 1 outputkanaal geen geluid (ik moet die alleen nog ff vinden in mijn 'storage'=garage). En volgens mij heb ik ook nog een geluidskaart ergens. Verder heb ik net Hauptwerk 4 van Geert overgenomen. Ik heb een Domus Vivace elektronisch orgel (met midi). Dan heb ik nog wat hardware in de vorm van 3 oude PC's waarvan ik de specificaties ook nog ff moet uitzoeken.
Dus ik ga eerst op zoek naar de versterker en de geluidskaart (iets met LT ...).

Als al het bovenstaande bekend is kan ik de balans opmaken en ff zien wat ik nog meer nodig heb en financieelmogelijk is om Hauptwerk aan de praat te krijgen.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com