Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

AKG K701

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 54

Geregistreerd: 12 feb 2011 13:42

Bericht 21 jan 2012 22:45

AKG K701

Beste Hauptwerkers,

Heeft er iemand ervaring met de koptelefoon AKG K701?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen etc..

Volgende week ben ik jarig en leek mij een goed idee om een koptelefoon te vragen, of te kopen.

Groeten,

Gert

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 21 jan 2012 23:43

Re: AKG K701

Hoi Gert,

Ik heb hem (2x) en ik ben er erg tevreden over. Maar: Probeer hem eerst te beluisteren en te vergelijken met andere soorten. Smaken verschillen namelijk. De ene hoofdtelefoon klinkt heel anders dan de andere. Dat betekend niet perse beter of slechter, je moet gewoon er van houden.

Ik heb ook een beyer dynamic gehoord (toen ik deze al had), maar dat geluid past niet bij mij. Ik vond het te veel laag, te weinig helder en hoog. Dat is ook gelijk wat ik van die van mij vind: Een helder geluid.

Qua comfort vind ik hem ook heerlijk zitten voor langere tijd. Op zich ook niet gek, dat is nou net waarvoor hij ontworpen is: Langdurig studio gebruik. Ook met bril zit het nog steeds prettig door de zachte oorpads.

Mijn advies: Eerst luisteren, dan kopen.

Rik
Avatar gebruiker

Berichten: 33

Geregistreerd: 18 feb 2011 11:50

Woonplaats: Puttershoek

Bericht 22 jan 2012 00:11

Re: AKG K701

Hallo Gert,

Ik sluit me bij de vorige reactie aan; eerst zelf luisteren en zo mogelijk vergelijken. Ik heb deze ook en ben er erg tevreden mee. Details zijn heel goed en de geluidsweergave is goed in evenwicht, wat bij andere wel eens te wensen over laat.
Ik weet niet waar je woont maar je kunt altijd in Puttershoek langskomen om het uit te proberen.

Groet
Hans

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 22 jan 2012 19:24

Re: AKG K701

Eerst luisteren...ja ja, waar dan? Ik heb hiervoor indertijd pogingen ondernomen. In mijn omgeving (tot flinke straal) geen winkel te vinden die de AKG 701 op de (demo)plank heeft liggen.
Ik heb mijne via marktplaats gekocht ( net ingespeeld(?) volgens de verkoper, ter plaatse beluisterd (vooral controle of 'ie goed functioneerde) en ik moet zeggen dat ik een tevreden koper ben.
Heb ook Sennheiser (HD600 dacht ik) beluisterd, (wel mogelijk in winkel) maar vond het laag te overheersend.
De BD ken ik verder niet.

vrgr Jan

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 22 jan 2012 19:57

Re: AKG K701

Jan schreef:Eerst luisteren...ja ja, waar dan?


Als er geen HW-er of winkel in de buurt is: Dan wordt dat lastig ja. Ik heb hem ook niet eerst beluisterd, maar achteraf heb ik geluk dat ik deze heb genomen en niet bijvoorbeeld die BD.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 23 jan 2012 12:32

Re: AKG K701

Luisteren kan meestal ook gewoon in de muziekwinkel.

Ik had eerst een Sennheiser HD208. Zat op mijn oren, warm , maar een fantastische bas-weergave.
Nu heb ik een AKG 501. Zit over mijn oren, zeer comfortabel, maar de bas-weergave is minimaal. Die krijgt van mijn een kunstmatige extra boost.

't Is dus maar net wat je mooi vindt

HG,
Anton

PS. Ik gebruik hem eigenlijk nauwelijks meer: de weergave via de 4 actieve boxen is nu echt het mooist :-)
Avatar gebruiker

Berichten: 54

Geregistreerd: 12 feb 2011 13:42

Bericht 23 jan 2012 17:14

Re: AKG K701

Bedankt voor jullie reacties.

Het is lastig dat ik de koptelefoon niet in de buurt kan beluisteren, zelfde probleem als Jan.

Ik weet niet waar je woont maar je kunt altijd in Puttershoek langskomen om het uit te proberen.

Ik woon in Nijkerk, dus dat is een heel eind weg.

Ik denk dat ik hem gewoon bestel. Ben ik niet tevreden kan ik hem vast wel weer terugsturen.

Over het algemeen hoor ik dat het een kwalitatief goede koptelefoon is. Nu nog hopen dat het mijn smaak is.
Vast beter dan de Sennheiser HD435.

Gr. Gert

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 23 jan 2012 17:16

Re: AKG K701

Amersfoort is niet zo ver. Als je wil mag je best langskomen, je mag er zelfs 1 lenen om thuis te beluisteren.

Rik
Avatar gebruiker

Berichten: 54

Geregistreerd: 12 feb 2011 13:42

Bericht 23 jan 2012 18:18

Re: AKG K701

Rik,

Klopt Amersfoort is zeker niet ver.
Ik hobbel elke dag op mijn fietsje naar Amersfoort omdat ik daar op school zit.

Ik ben erg benieuwd naar de koptelefoon, dus als ik even langs mag komen lijkt mij dat een goed plan.

Gert
Avatar gebruiker

Berichten: 54

Geregistreerd: 12 feb 2011 13:42

Bericht 28 jan 2012 21:12

Re: AKG K701

Even een 'afsluitende' reactie.

Ik heb de hoofdtelefoon kunnen lenen en goed beluisterd.
Het is een super koptelefoon, heel gedetailleerd en helder.
Maar. Als ik de koptelefoon rechtstreeks via mijn geluidskaart(focusrite saffire.. 24) beluister vind ik dat er vrij weinig bas in zit.
Doormiddel van een versterker is het 'bas probleem' opgelost en klinkt het echt fantastisch, vind ik.

Ik heb hem besteld en krijg hem morgen voor mijn verjaardag! :D

Bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Gert B
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 sep 2012 23:42

Re: AKG K701

Inmiddels is er nu de AKG K 550.

Twee zaken springen eruit;

1. Dit is een dichte uitvoering

2. De ontwikkelingen hebben bij AKG niet stilgestaan sinds de K 701.

In veel recensies komt de nieuwe er beter af, maar nog belangrijker voor HW,kers: de basweergave is zonder meer veel dieper. Nu heb je geen buttkickers meer nodig!!

Voordat men de 701 wil gaan aanschaffen leek het me nuttig hier even melding van e maken; iemand al ervaring?/

Hg

Geert

Berichten: 5

Geregistreerd: 13 maart 2011 21:42

Woonplaats: Wezep

Bericht 23 dec 2012 23:52

Re: AKG K701

Dag mede Hauptwerkgebruikers,

Ik ben wat aan het zoeken geweest naar een goede hoofdtelefoon.

Afgaande op de geluiden moet de AKG K-701 toch wel erg goed zijn, of zijn er (bij AKG) nieuwe ontwikkelingen of verbeterde types (die nog wel betaalbaar zijn)?

Is er iemand op de hoogte?

M.vr. gr. Klaroen

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 24 dec 2012 00:18

Re: AKG K701

De beste tip lijkt mij nog steeds die van zelf de tijd nemen te luisteren en te vergelijken.
Ga naar de betere hifi zaak - informeer eventueel vooraf wat ze hebben/kunnen leveren en wanneer er gelegenheid is eea uitgebreid en rustig te proberen, meestal zijn er luisterkamers beschikbaar. Neem vooral ook je eigen muziek mee waarmee je vertrouwd bent.

Van sommige hoofdtelefoons wordt gezegd dat ze enige tijd (dagen/weken) belast moeten zijn voordat ze optimaal klinken (iets zoals een auto die je moet inrijden).

Voor wat het waard is:
Toen ik in 2006 met Hauptwerk startte heb ik uiteindelijk gekozen voor Sennheiser, de HD650, in combinatie met een versterker van Musical Fidelity (x-can v3). Ik ben er nog altijd zeer mee in mijn nopjes. Dat neemt niet weg dat er meerdere goede merken en uitvoeringen zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 24 dec 2012 02:00

Re: AKG K701

Ik ben voor een nieuwe koptelefoon op pad geweest en bij de radiobeurs in Dordrecht heb ik vele modellen beluisterd.
Van koptelefoons van 59 euro tot 1200 euro aan toe. Ik ging na het lezen op dit forum voor een gesloten systeem, maar ben toch op een open blijven hangen. Gaf voor mij gewoon de beste weergave.
Is volgens mij net als boxen, orgels en eten een kwestie van persoonlijke smaak (en budget ;) )
Ik heb de SR125 van Grado Labs gekocht voor een schappelijke prijs. 1 nadeel er zit een redelijk korte kabel aan, een verlengkabel van het betreffende merk word ook geleverd (kost 30 euro, de griezels, laat ze gewoon een langere kabel monteren af fabriek)
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 24 dec 2012 11:26

Re: AKG K701

Andre_Kaptein schreef:... ben toch op een open blijven hangen. Gaf voor mij gewoon de beste weergave.
...1 nadeel er zit een redelijk korte kabel aan


Inderdaad, een open systeem ervaar ik ook als beter en prettiger voor mijn oren.

De HD 650 heeft juist een 3 meter snoer en dat vind ik nogal eens een nadeel. Ik vind het gewicht wat hinderlijk als het snoer tot aan de grond aan hoofdtelefoon hangt, dus leg ik het overtollige snoer op de orgelbank. Maar als het snoer aan de verkeerde kant van de orgelbank valt - dus boven de pedalen - kom ik met mijn voeten in de knoop. :roll:

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 feb 2011 21:00

Woonplaats: Borne

Bericht 24 dec 2012 12:56

Re: AKG K701

Hallo Gert,

je vraagt naar ervaring met de AKG 701, nu ik gebruik deze 701 met Hauptwerk.
Mijn ervaring : een enorme goede koptelefoon, alleen de versterking met een geluidskaart is matig.
Ik gebruik deze koptelefoon versterkt met een aparte koptelfoonversterker en dat is een verschil tussen dag en nacht.
Dus niet alleen de koptelefoon is belangrijk, ook de versterking en mijn ervaring is dat dit via de geluidskaart matig is.
Intussen zijn er al weer nieuwe op de markt gebracht, maar luisteren is belangrijk.
Maar als je een AKG 701 (of 702) koopt, koop je een klasse koptelefoon.
Ik heb hem zelf via marktplaats gekocht (nieuw) dus kijk daar ook eens rond, kan je heel wat geld schelen of voor hetzelfde geld een koptelefoonversterker er bij kopen,
succes met je keuze

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com