Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwe geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 16 nov 2020 14:25

Nieuwe geluidskaart

Ik ga een nieuwe geluidskaart plaatsen. Ik heb nu een EMU kaart die eigenlijk niet geschikt is voor Windows 10. Ik heb die wel met behulp van een forumlid aan de praat gekregen maar heb toch regelmatig dat het niet goed werkt. Mijn oog viel op de Focusrite Scarlet 4i4. Heeft iemand ervaringen met deze kaart of heeft iemand een andere goede suggestie? Ik hoor het graag.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 nov 2020 15:25

Re: Nieuwe geluidskaart

Siem je hebt grofweg 2 keuzes qua kwaliteit, budget of prof.

wil je wat beter geluid dan kom je toch al snel uit bij Prof geluidskaart bv een RME of een Motu

De door jou genoemde kaart is meer een "budget" module die gewoon doet wat het moet doen maar verwacht er voor die prijs geen wonderen van.


Wil je kwalitatief een level hoger, dan zal je jammer genoeg de knip moeten trekken, of goed op marktplaats kijken

Eerst even kijken hoeveel kanalen je nodig hebt, analoog of digitaal wel geen midi on board enz. en dan een kaart uitzoeken
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 16 nov 2020 22:00

Re: Nieuwe geluidskaart

Dag Jan Wim, ik zie in het aanbod van Motu zo een verscheidenheid aan kaarten dat ik echt niet kan bepalen wat voor mijn orgel de geschikte kaart zou zij. Ik heb een systeem met twee front speakers, twee rear speakers en een sub woofer. Nu zie ik bij de duurdere kaarten dingen staan zoals, electr. gitaar, grote range aan geluidseffecten enz. Ik denk niet dat die dingen voor een goed Hauptwerk geluid noodzakelijk zijn. De wat oudere Emu kaart had m.i. wel een goed geluid. Als jij zou moeten kiezen, welke richting zou jij dan op gaan? Of nog beter gezegd, welke kaart zou jij kopen?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 nov 2020 22:12

Re: Nieuwe geluidskaart

Siem schreef:Dag Jan Wim, ik zie in het aanbod van Motu zo een verscheidenheid aan kaarten dat ik echt niet kan bepalen wat voor mijn orgel de geschikte kaart zou zij. Ik heb een systeem met twee front speakers, twee rear speakers en een sub woofer. Nu zie ik bij de duurdere kaarten dingen staan zoals, electr. gitaar, grote range aan geluidseffecten enz. Ik denk niet dat die dingen voor een goed Hauptwerk geluid noodzakelijk zijn. De wat oudere Emu kaart had m.i. wel een goed geluid. Als jij zou moeten kiezen, welke richting zou jij dan op gaan? Of nog beter gezegd, welke kaart zou jij kopen?



Siem, natuurlijk kan ik niet in je buidel kijken maar ik zou op nr1 een RME adviseren, gewoon om dat dit uiterst betrouwbare en kwalitatief hoogstaande modules zijn.
RME blijft ook regelmatig nieuwe software/firmware leveren indien nodig, en blijft heel lang oudere modellen ondersteunen.

op een 2e plaats komt voor mij Motu, terwijl deze qua kwaliteit niet voor RME onderdoet,


Beide kaarten zijn zeg maar prof. met een vergelijkbaar chipset en dito componenten .

Buiten deze 2 kaarten zak je feitelijk terug naar midden/budget klasse omdat die rangen kaarten en modules meestal uit dezelfde fabriek komen, dan is het puur selecteren op diversen uitvoeringen of aansluit mogelijkheden.


ik denk dat de meeste forumleden die een overstap naar bv een RME gemaakt hebben niet snel terug zouden verlangen naar hun 1e kaart.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 16 nov 2020 22:59

Re: Nieuwe geluidskaart

Ik kan een Motu 828 MKII kopen, is dat een goede kaart?
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 17 nov 2020 12:36

Re: Nieuwe geluidskaart

Siem schreef:Ik kan een Motu 828 MKII kopen, is dat een goede kaart?

Is een goede geluidskaart, maar ik weet niet of hij compatible is met Windows10. Moet je even op de downloadsite van Motu kijken...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 20 nov 2020 20:33

Re: Nieuwe geluidskaart

Zo nu en dan zie je nog wel eens een RME fireface 800 te koop.
Geweldige kaart.
Werk zelf na deze verkocht te hebben met een RME fireface 802.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com